Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua kaipaan

Vierailija
14.11.2022 |

Haluaisin näkökulmia tähän asiaan:

Minulla on ystävä, jonka olen tuntenut kauan, olen pitänyt häntä parhaana ystävänäni. Nyt jokin on muuttunut.

Minulla ollut vaikeaa muutaman vuoden. Sain potkut töistä, prosessi ollut rankka. Ystävä tukenut tässä, kuunnellut. Keskustelumme ovat mielestäni aina vastavuoroista, aina kysyn myös häneltä, että mitä kuuluu ja kuuntelen.

Näimme aiemmin viikoittain kahveilla. Nyt hänellä ei ole aikaa nähdä koskaan. Edes kesälomalla ei ehtinyt nähdä.Soittelimme puolin ja toisin. Nyt hän vastaa tai soittaa vain, jos minä soitan.

Pyysin viettämään synttöreitäni, ei ehtinyt tulla, perui pari päivää ennen synttäreitä. Ehdotin uutta aikaa, ei päässyt myös silloinkaan.

Minulla on alkanut tulemaan vaivautunut olo, kun soitan hänelle. Koen, että ei ole enää mitään puhuttavaa. Joka puhelun jälkeen jäsen kanssaan tulee paha olo. Koen, että hän dissaa minua ja vähättelee minua.

Eikö ystäväni enää halua olla ystäväni? Miksi hän dissaa minua? Miksi ei ota yhteyttä? Miksi ei halua nähdä? Miksi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä luottaisin omiin fiiliksiin. Jos tulee paha olo, niin se kertoo jo jostakin.

Vierailija
2/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt suoraan häneltä, mikä on.

Katkaise välit, jos käytös jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on aina aikaa sellaisiin asuohon, mitä oikeasti haluaa tehdä. Kyllä minä järjestän aikaa ystävilleni ja muille, jotka ovat minulle tärkeitä.

Vierailija
4/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt suoraan häneltä, mikä on.

Katkaise välit, jos käytös jatkuu.

Pidin väliä pari vuotta. Sitten otin yhteyttä uudelleen.

5/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ystävääsi, mutta on mahdollista, että noiden parin vuoden aikana hän on kaivannut tukemisesi lisäksi kevyempää ja iloisempaakin seuraa. Ja hänen ystävyytensä jonkun toisen ihmisen kanssa on syventynyt ja tämän vuoksi hän viettää enemmän aikaansa tämän toisen henkilön kanssa. Hänellä voi toki olla useampiakin kuin yksi ihminen. 

Vierailija
6/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta dissaaminen kuulostaa pahalta- ei ihmisiä, joista välittää, dissata. En minä ainakaan.

Onko hän kateellinen sinulle jostain? Kateus ystävyyssuhteissa näkyy usein dissaamisena.

Vierailija
7/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

En tunne ystävääsi, mutta on mahdollista, että noiden parin vuoden aikana hän on kaivannut tukemisesi lisäksi kevyempää ja iloisempaakin seuraa. Ja hänen ystävyytensä jonkun toisen ihmisen kanssa on syventynyt ja tämän vuoksi hän viettää enemmän aikaansa tämän toisen henkilön kanssa. Hänellä voi toki olla useampiakin kuin yksi ihminen. 

Varmasti näinkin. Mutta eipä hän enää halua tehdä kanssani mitään kepeää ja iloista, ennen toimittiin myös niin.

Vierailija
8/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kysyä asiasta häneltä suoraan?

Vierailija
9/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti on käynyt niin, että teidän keskustelut onsinun mielestäsi tasa-arvoisia ja vastavuoroisia, mutta kaverisi mieilestä ei. Hän ehkä kokee, että hän joutuu koko ajan tukemaan ja olemaan olkapäänä näissä sun vaikeuksissa, josita itsekin miellät puhuvasi paljon. Voi olla, että hän ei enää jaksa.

Ja sille ei voi mitään. Sinä et varmaan ole syyllinen elämäntilanteeseesi, mutta et voi myöskään olettaa, että hänen kuuluu jaksaa ottaa siitä vastaan kaikki p*ska - tai mikään määrä p*skaa. Se mikä on liikaa, on vaan liikaa, eikä keneltäkään voi sen enempää vaatia..

Vierailija
10/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää aikansa niihin joiden seurassa on parempi olotila. Syitä voi arvailla miksi joku on jonkinlainen, skaala on laaja, mutta kannattaako sitä loputtomiin vatkata. Luonne-eroja on ja arvomaailmat. Hyvä että selviää tässä vaiheessa. Uusia ehdokkaita lienee tutuiksi, joku päivä tai nyt. Osaako toinen suoraan sanoa mikä on, jos kysyy, saattaisi vain kiertää kun ei uskalla sanoa ja joillakin usea syy käytökseensä. Ei kannata väkisin soitella ainakaan.

Vierailija
11/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan niin raskasta seuraa että toinen ei enää jaksa. Ei ystävyyssuhteet useinkaan ole ikuisia vaan muuttuvat elämäntilanteiden muuttuessa.