Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos haluaisin maksaa varattoman perheen jouluruoat, miten toimisin?

Vierailija
06.12.2021 |

Suoraan, ei järjestöjen tai vastaavien kautta.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluapua on ahneiden sivu. Kokonaisia perheitä, toivotaan kaikille kolmelle lapselle satiinipyjamia, melkein jokaisessa perheessä isä työtön ja äidillä kaikki raajat katki, naapurin koira kuoli, ilmoituksista näkee että ovat kalastelijoita.

Vierailija
42/50 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna heille 100 euroa käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen kotipalvelussa. Perhe voi olla köyhä. Silti ruokitaan koiria kissoja marsuja... sekä eläinlääkärikulut kissanhiekat.. Miten on varaa elättää eläimiä muttei varaa jouluruokaan...

Jouluruokaan riittäisi parin euron säästäminen kuukaudessa, näiden rahat menee aivan muualle.

Vierailija
44/50 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna heille 100 euroa käteen.

Ja tuet Alkoa sadalla eurolla. 

Traagista miten tämä tähän on mennyt. Työkaveri kertoi hyvää hyvyyttään lahjoittaneensa johonkin "joulukeräykseen" hyväkuntoisia lasten vaatteita ja leluja. Paljastui että myyntiin ne meni oitis ja rahat viinaan. Mihinkään ja kehenkään ei voi luottaa. Itse en anna mitään.

Vierailija
45/50 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe toivoo jouluruokaa. Muita toiveita perheelle:

Poika 26v: kengät kokoa 50

Äiti: miesten vaatteita kokoa XXL-XXXL

...

Vierailija
46/50 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen kotipalvelussa. Perhe voi olla köyhä. Silti ruokitaan koiria kissoja marsuja... sekä eläinlääkärikulut kissanhiekat.. Miten on varaa elättää eläimiä muttei varaa jouluruokaan...

Ne eläimet kun ovat perheenjäseniä/jyrsijät ja muut pienimmät elukat vielä usein lasten lemmikkejä eikä kai kukaan lemmikistään alkaisi luopumaan jonkun typerän joulukinkun vuoksi. 😆

Mutta tosiasia on se, että lemmikit ovat monelle tärkeämpiä kuin oma itse. Etenkin lapselle lemmikki voi olla maailman tärkein asia, se ainoa, jota uskaltaa rakastaa ja pitää lähellä (vaikka perheessä ei olisikaan ongelmia). Ulkopuolisen on helppo huudella, mutta nykyään lemmikki on enemmän kuin perheenjäsen monelle. Miksi, sitä voidaan miettiä, mutta niin se vaan on. Irvailkaa, mutta se ei muuta sitä miksikään.

Vierailija
47/50 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakorttia ei kannata missään nimessä ostaa, koska lahjakortit myydään eteenpäin jotta saadaan rahaa kaljaan. Jos mahdollista niin anna suoraan ruokaa joka ei säily kauaa. Köyhille annettu raha pysyy hyppysissä yhtä kauan kun kaivoon kannettu vesi. 

Ylläoleva kommentti on rumasti muotoiltu ja erittäin loukkaava. On totta, että joku köyhä saattaa myydä saamansa lahjakortn tai ruokakassin, mutta kuinka moni oikeasti tekee niin? Moni rahavaikeuksissa oleva olisi iki-iloinen , jos saisi käyttökelpoista syötävää tai mahdollisuuden ostaa ruokaa. Suomessa sanotaan liian usein, että köyhä on itse syypää tilanteeseensa. Ei ole! Ihmisille tapahtuu elämässä kaikenlaista. Olet työssäkäyvä, rehellinen henkilö - yhtenä päivänä sinut irtisanotaan  äkillisesti. Tai pesukone hajoaa juuri ennen joulua tai joku varastaa kerrostalon pyykkituvast vaatteesi ja lakanasi. Tai puoliso ilmoittaa odottamatta, että yhteiselo on nyt loppu... Silti aina on pakko maksaa asumiskulut ja laskut. Tiedän tapauksen, jossa yh-äidin puhelin suljettiin moneksi kuukaudeksi maksamattoman laskun takia. Hän oli jossain pienipalkkaisessa työssä. Kuulin hänestä lapseni kautta, kun lapseni ei saanut yhteyttä kaveriinsa. Puhelinlinjaa ei saanut auki maksamalla laskun - siinä oli lisäksi joku kallis avaamismaksu.  Se oli lankapuhelmien aikaa. Entä jos äiti tai lapsi olisi sairastunut keskellä yötä?  Asia on myös niin, jos ihmisellä on alkoholiongelma tai psyykkinen sairaus, , niin hänellä pitää silti olla edes asuinpaikka, ruokaa ja vaatetta päälle.

Vierailija
48/50 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Facebookissa ole jotain avustus ryhmiä, niistä on ollut juttua lehdissä, muistelen

On toki muuta mistä varmistat että on oikeasti tarvitsevia?? Tuilla elävillä voi olla korkeammat tulot kuin minulle työssäkäyvällä. Vähänkö harmittaisi tukea sellaista elämäntapalusmua perhettä. 

Varmaan tuon diakonian tms kautta saisi perille

Vierailija
49/50 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti teet sen hyväsydämisyyttäsi etkä elvistele somessa sillä miten hyvä ihminen olet.

Tällaisen asenteen takia olen lopettanut kaiken auttamisen. Olin ennen hyväsydäminen hölmö kunnes vuokrasin asunnon alihintaan ihmiselle, joka oli pulassa ja jota en tuntenut etukäteen. Tuli kallis keikka minulle ja kaiken lisäksi vuokrasuhteen aikana ja sen jälkeen vuokralainen lähetti minulle erilaisia herjausviestejä jatkuvasti. Kaikenmaailman nenäpäiväavut päätin lopettaa erään Sannikan ohjelman jälkeen.

Vierailija
50/50 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tänä vuonna katsonut, mutta Jouluapua -sivustolla on ollut aiemmin ainakin ihan selkeästi toiveina esim. lelu, villahaalari, suihkugeeli, JOULURUOKAA perheelle)

Jouluapu-jutussa viet itse perheen kotiin apusi.

Itse vein yhtenä vuonna 05.12. joulukoristeta, kynttelikön, kahvipaketin, pipareita, konvehteja, itsenäisyyspäiväkakun, riisipuuroaineet (riisit, 2 l kiehu-maitoa, kaneli-sokeri, luumu-rusinakeitto), joululimpun, oivariinia, juuston.

Lähempänä joulua vein pienen kinkun, sinappia, perinteiset laatikot, puikulaperunoita, silliä, joululimpun, hedelmiä, salaattiaineet, joulutorttuja ja joululahjoja.

Joululahjoista ostin uutena esim. suihkugeeli/vartaloemulsiosetit. Kotona minulla oli käyttämättömiä, ja/tai vielä kaupan paketissa olevia lahjoja ns. lahjalaatikossa. Sieltä löytyi mm. samaa sarjaa olevat pussilakanasetit kaikille kolmelle, käsipyyhkeitä, opiskelutarvikkeita, villasukkia yms. Lisäksi ostin tytöille vielä H&M lahjakortit, joiden arvo tuplaantuu aina joulun jälkeen, kun kaikki on -50%

Perheeseen kuului työtön yh-äiti ja kaksi 16-20 vuotiasta tytärtä.

Minulle tuli tästä kaikesta tosi hyvä mieli. Tyttäriä en nähnyt, mutta äiti oli oikein ihana ihminen, joka kiitteli lämpimästi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä