Jos haluaisin maksaa varattoman perheen jouluruoat, miten toimisin?
Kommentit (50)
Jouluapua.fi toivotaan asioita joita saa helposti kirppiksiltä ja kierrätyskeskuksista kuten arvokkaita leluja. Tarkoituksena oli puhdas ruoka-apu mutta ketjun esimerkkien mukaan on hyvin hankala löytää sitä oikeasti tarvitsevaa perhettä.
Vierailija kirjoitti:
K-ryhmältä saa nykyään lahjakortteja joita ei voi käyttää alkoholiin tai tupakkaan. Tosin voihan nekin aina myydä.
Mitä iloa on tuommoisesta?
Juurikin näin. Lahjakortit vaihdetaan kaljaan, tupakkaan. Ja vaikka veisit kassillisen ruokaa niin senkin saavat vaihdettua vähemmän hyödylliseen. Itse myös miettinyt tätä auttamista, vaatteita ja leluja voisin viedä lapsiperheelle vaan menisköhän nekin vaihtoon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti haluat auttaa etkä päteä, käy pudottamassa kyseisen perheen postiluukkuun sopiva summa kirjekuoressa tai lahjakorttina johonkin alueen kauppaan.
Sillä ei välttämättä makseta perheen jouluRUOKIA. Monissa perheissä tuollainen avustus menisi kurkusta alas. Ruokakassi on parempi vaihtoehto. Sitä ei voi muuttaa kaljaksi.
No kyllä sen ruokakassinkin voi kaljaksi muuttaa jos on hirveä viinanhimo. Joku nälkäinen vaihtaa mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Facebookissa ole jotain avustus ryhmiä, niistä on ollut juttua lehdissä, muistelen
Täynnä huijareita, siellä pärjää suurimmilla valheilla. Niiden taustoja ei tarkasteta mitenkään.
Varaudu maksamaan useampi samppanjapullo, kaviaarialkupalat, käsintehdyt jälkiruoat ynnä muuta
Vierailija kirjoitti:
Jouluapua.fi toivotaan asioita joita saa helposti kirppiksiltä ja kierrätyskeskuksista kuten arvokkaita leluja. Tarkoituksena oli puhdas ruoka-apu mutta ketjun esimerkkien mukaan on hyvin hankala löytää sitä oikeasti tarvitsevaa perhettä.
Kyllä köyhäkin saa toivoa iPhone 13:a ja muuta!
Olen työtön 55-vuotias ja tarvitsisin tällaista apua, voisitko antaa?
Vierailija kirjoitti:
Puoli-tuttu toi meille kerran ruokakassin, kun jäimme tylttömiksi mieheni kanssa. Ei kuitenkaan tiennyt, että talo ja mökki oli maksettu ja tilillä, sekä osakkeissa oli hyvin varallisuutta. Saimme molemmat vielä lähtöpaketin joka vastasi 2 vuoden palkkaa kun työnantajamme lopetti Suomessa.
Emme ole hirveän kiinnostuneita vaatemerkeistä tai luxus-laukuista tai vastaavasta. Automme on vuosia ollut ihan perusVolvo.
No kuitenkin hän toi meille ruokakassin peruselintarvikkeita, ja voivotteli kovaa kohtalomme. Olimme niin hämmentyneitä ettemme osanneet sanoa mitään. Äärimmäisen kiusaannuttava tilanne. Mukana oli myös kassi käytettyjä vaatteita.
Tuon tapauksen jälkeen lähdimme melko pian Malesiaan ja Australiaan kahdeksi kuukaudeksi. Kuulin myöhemmin että sama tuttu oli haukkunut meitä kaikille jotka jaksoivat kuunnella.
Eli melkein suosittelen jonkun järjestön kautta toimimista.
Paras vitsi oli 1990-luvun lamassa kun päättömällä velkarahalla pystyssä pidetystä Ruotsista alkoi tulla ruokalähetyksiä Suomeen kun olivat kuulleet Suomen lamasta. Ruotsissa kuviteltiin että oma budjetti on täysin tasapainossa.
Lahjakortista saa rajattua päihteet pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä rahaa, jos pieninkin haju päihteiden käytöstä. Ruokaan ne rahat eivät tule siinä tapauksessa menemään. Lahjakortilla ei kaiketi voi ostaa alkoholia, joten se on hyvä vaihtoehto.
Lahjakortin voi myydä.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti haluat auttaa etkä päteä, käy pudottamassa kyseisen perheen postiluukkuun sopiva summa kirjekuoressa tai lahjakorttina johonkin alueen kauppaan.
Lahjakortti jossa määritellään mitä saa ostaa. Muuten menee kaljaan ja tupakkaan.
Jopa jos valmista ruokaa annat, niitä myydään kaljanhimossa, olen nähnyt ja kokenut. Myös lapsille lahjoitettuja vaatteita mennyt viinarahoiksi.
Tämä on karu totuus joten tarkkana pitää olla kenelle antaa. En menisi itse suoraa lahjoittamaan, ehdottomasti jonkun järjestön kautta joka tuntee perheet.
Onko kellään tietoa, mihin voisi tarjota vaatteita? Lumpur tosi karsittu, ihan uudenveroista ja hyväkuntoista.
Meni tän vuoden takkikeräys ohi. Oon kierrätyskeskuksessa lajittelijana ja siellä ei ole pyykkikoneita, eli mulle on siunaantunut paljon kaikenlaista kun on lupa ottaa tahraista tavaraa joka muuten lentäisi surutta roskiin.
(Miksi ihmeessä ihmiset ei pese lahjoitettavia vaatteita?)
Olepas yhteydessä ihan siihen perheeseen. Käytte yhdessä jouluostoksilla ja sinä maksat. Jos haluat pysyä nimettömänä (miksi?), niin ota yhteyttä heidän kunnan sos.toimeen ja pyydä heille avustuskassi. Tällöin toki et itse maksa mitään, mutta voithan vaikka laittaa köyhäinapuun tilisiirron.
Vierailija kirjoitti:
Olepas yhteydessä ihan siihen perheeseen. Käytte yhdessä jouluostoksilla ja sinä maksat. Jos haluat pysyä nimettömänä (miksi?), niin ota yhteyttä heidän kunnan sos.toimeen ja pyydä heille avustuskassi. Tällöin toki et itse maksa mitään, mutta voithan vaikka laittaa köyhäinapuun tilisiirron.
Ilmeisesti aplla ei ollut tiedossa tiettyä perhettä? Tällöin ainut tapa auttaa on järjestöt.
Työskentelen kotipalvelussa. Perhe voi olla köyhä. Silti ruokitaan koiria kissoja marsuja... sekä eläinlääkärikulut kissanhiekat.. Miten on varaa elättää eläimiä muttei varaa jouluruokaan...
Vierailija kirjoitti:
Vaikea löytää sitä perhettä, netissä huijareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea löytää sitä perhettä, netissä huijareita.
Sitten teet lahjoituksen järjestölle tai kuntaan, jos sinulla ei ole tiedossa perhettä. Veli Joulu ekana tulee mieleen, vaikka varmasti hänkin saa tekaistujakin pyyntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen kotipalvelussa. Perhe voi olla köyhä. Silti ruokitaan koiria kissoja marsuja... sekä eläinlääkärikulut kissanhiekat.. Miten on varaa elättää eläimiä muttei varaa jouluruokaan...
Ne eläimet kun ovat perheenjäseniä/jyrsijät ja muut pienimmät elukat vielä usein lasten lemmikkejä eikä kai kukaan lemmikistään alkaisi luopumaan jonkun typerän joulukinkun vuoksi. 😆
K-ryhmältä saa nykyään lahjakortteja joita ei voi käyttää alkoholiin tai tupakkaan. Tosin voihan nekin aina myydä.