Minkä arvosanan saitte gradustanne?
Olitteko/ oletteko tyytyväisiä? Onko arvosanasta ollut joskus hyötyä tai haittaa?
Kommentit (33)
Saako vastata, vaikka on tehnyt vain lopputyön? Päättötyön? Ei varmaan, mutta silti haluan pullistella, se oli täydet 5 vuonna 1997 :D
Sain gradusta (erikoistyö + kirjallinen osuus), jota tein noin vuoden täysipäiväisesti, laudaturin - edellinen laudatur oli annettu ko. laitoksella 10 vuotta sitten. Sain heti tutkijanpaikan, jossa oli rahoitus ja ohjaajat kaikki valmiina ja väitöskirja valmistui kolmessa vuodessa.
Kävin vain hakemassa gradun aiheen proffalta, muuten minua ei ohjannut kukaan.
Sain arvosanan 3 (saattoi olla kyllä kakkonenkin, valmistuin 2001 joten vaikea muistaa). Ei ollut arvosanalla mtään väliä, enemmän lämmitti se, että sain 500mk kulukorvauksia :)
Pakko kertoa vaikka onkin ohi aiheen ja tunnistamisen mahdollisuuskin on: luokkakaverini sain ammattikoulun päättötyöstä modistilinjalta arvosanan 5. Työn otsikko/aihe oli "Internetistä etsittyä". Tämä vuonna 1996. Ja ei ollut edes Porvoossa.
M, oon tyytyväinen, ei oo kukaan koskaan kysellyt.
N. Arvosana oli huono, mutta minulle riittävä, vaikka olenkin ns. kympin tyttö. Olin jo aivan turpa täynnä opiskelua ja ainoa päämääräni oli ottaa paperit ulos ja mennä töihin. Työllistyin heti määräaikaisesti ja muutama vuosi myöhemmin minut vakinaistettiin samaan työpaikkaan. Vaikka kävin lukuisissa työhaastatteluissa määräaikaisuuteni aikana, ei kukaan koskaan kysynyt arvosanaani vaan vain sitä, olenko valmistunut.
C. Olin vähän pettynyt, koska yritin ja panostin tosissani. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin alan ymmärtää ja hyväksyä sen, ettei musta ole tieteelliseen ajatteluun :) Kukaan ei ole arvosanaa kysynyt, CV:ssähän se on kyllä näkynyt. Mielekkäitä töitä on löytynyt ja riittänyt - mutta yliopisto-opinnoista ei ole käytännössä ollut mitään hyötyä töissäni.
Humanisti
Sain kolmosen, mikä riitti minulle mainiosti. Kukaan ei ole sitä kysellyt.
Toinen humanisti
Sain E:n. Oli kiinnostava aihe ja uppouduin innolla kirjoitusprosessiin. Ei ole muuten kysytty, mutta virkavaalissa siitä oli apua, kun kilpailu oli kova.
Eximian sain. Olin iloisesti yllättynyt, koska olin ajatellut, että magnaan on ihan realistiset mahdollisuudet ja siihen olisin hyvin tyytyväinen ja että C:kin vielä menettelisi. Ehkä se arvosana jonkin verran on auttanut työrintamalla, vaikkei kukaan ole sitä koskaan ottanut puheeksi esim. työhaastatteluissa.
C. Ihan ok, mutta harmittaa ettei ohjaaja kertaakaan kommentoinut sitä osiota, joka laskettiin työn heikoimmaksi osioksi ja ilmeisesti laski arvosanaa. Minun olisi ollut helppo korjata ko. osiota, mutta aina sain kommentiksi, ettei "tässä ole kuin lähinnä pilkunviilausta..." Eihän sillä arvosanalla toki ole merkitystä.
Sain L:n ja on auttanut. Sanoisin, että hyvin sujuneet opinnot olivat ratkaiseva tekijä siinä kohtaa, kun kisasin ensimmäisestä oikeasta työpaikasta pk-seudulla.
Gradu valmistui 3-4 kuukaudessa. Minulla oli hyvä aihe ja aika omaperäinen analyysityökalu. Diskurssianalyysiä käsitteli ja puheen avulla muodostuvia voimasuhteita.
Samasta tekeleestä jalostin 30 teoriasivua lisäämällä lisurityön.
Ah niitä aikoja...(tämä siis tapahtui Herran vuonna 1997).
t. sisällöntuottajatyöläinen