Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten äidit kestävät vauvan kanssa olemista?

Vierailija
10.03.2015 |

Ihmettelee täällä äiti, jolla meni täydellisesti hermot vauvaansa jo parissa viikossa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin tuntemaan tunteita lastani kohtaan hänen ollessaan yli puoli vuotias. Sitä ennen ei kyllä ollut kiva olla kotona päiviä kaksin vauvan kanssa.

Vierailija
22/35 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tuota kääröä mielettömästi, tulee ikävä jo parissa tunnissa jos joku muu sylittelee häntä. On helppo vauva mutta vaikkei olisi, rakastaisin häntä yhtä paljon. Odotan innolla tulevaa vuotta pienokaiseni kanssa kotona!
T. kuusiviikkoisen vauvan äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset ihmiset eivät ansaitse lapsiaan.

Vierailija
24/35 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitä vauvaa rakastaa enemmän kuin mitään ikinä. Ja ehkä myös imetyshormonit auttaa.

Vierailija
25/35 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon itkevää jaksaa huonommin kuin ns. helppoa ja tyytyväistä vauvaa. Minilla on ollut molemmat. Rakkaita ne on kumpainenkin.

Vierailija
26/35 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sulla meni hermot? Väsymykseen?

Vierailija
27/35 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset yleensä jaksavat paremmin, miehistä ei ole siihen. Ruikuttavat nössöt.

Vierailija
28/35 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole muita vaihtoehtoja ja lisäksi vauva on äärettömän rakas.

Vierailija
29/35 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue paljon vauva-kirjoja. Kun ymmärrät paremmin vauvaa, niin sulla on enemmän tietoa ja taitoa pitää vauva tyytyväisenä! Miten hoidat vauvaa vaikuttaa lapsen loppuelämään enemmän tai vähemmän. Tsemppiä!

Vierailija
30/35 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väsymykseen, vauva oli (on) helppo. Inhosin sitovuutta ja sitä, että vauva tarvitsi huomiota enkä päässyt enää menemään ja tulemaan miten halusin. Jälkikäteen ajateltuna ei siis lasta olisi pitänyt ikinä tehdäkään, jos olisin voinut ennustaa tulevat fiilikseni.

Ap

Vierailija
31/35 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä järjissään kestä kukaan. Mutta siinä sitä ollaan ja pikkuhiljaa siihen tottuu. Ja yksi päivä huomaat, että tämähän on jo hieman helpompaa. Ja oikeastaan tuo lapsi on aivan ihana. Ja sitten kun palaa töihin tuntuu melkein kuin elämä olisi kuin ennenkin. Ja lopulta yksi päivä heräät siihen kun lapsesi on koululainen/teini/omaan kotiin muuttava aikuinen ja tippa linssissä mietit missä se minun vauvani oikein on.

Tervetuloa kerhoon :)

Vierailija
32/35 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli paljon sairastavat ja itkevät vauvat, pahoja imetysongelmia, sekä tajusin aika pian, että se hoiva mitä itse olen saanut, on ollut aika puutteellista.

En heti edes rakastunut lapsiini, mutta pidin heidän hoitamistaan tärkeänä. Koska olen itse jäänyt niin paljosta vaille, mulle oli todella tärkeää luoda lapsille perusturvaa ja hoivaa. Tosin en tqainnut osata antaa ihan parastani, sitä mitä osaisin tänä pävänä. Mutta ap:lle, niinä hetkinä kun et itse meinaa jaksaa, kannattaa muistaa että lapsi on 100% avuton ja sun katseesi armoilla. Hän kuolee ilman hoivaa, ja jos sun katseesi on tyly, torjuva, rakkaudeton, se on käsitys minkä hän saa itsestään. Ihmisellä on ihan oikeasti voimavaroja vaikka kuinka paljon kasvaa pois omalta mukavuusalueeltya ja sitä vanhemmaksi kasvu edellyyttää. Se on teitysti vaikeaa jos on pitkään elänyt itsekkäästi ja saanut tehdä vain mitä lystää. Mutta siis käsissäsi on yhden ihmisen koko elämä. Vauva lukee sun silmistäsi onko hän minkään arvoinen. ja kannattaako ylipäätään elää. Kun vauva on pieni, sillä ei ole niin  merkitystä onko se susta hauskaa vai ei. SE on vastuullinen tehtäv joka sulle on suotu. Äitiin on sissänrakennettu kyky luopua omasta edusta lapsensa vuoksi. Tsemppiä. Vauva ei ole lelu johon väsytään.

Vierailija
33/35 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:04"]

Mulla oli paljon sairastavat ja itkevät vauvat, pahoja imetysongelmia, sekä tajusin aika pian, että se hoiva mitä itse olen saanut, on ollut aika puutteellista.

En heti edes rakastunut lapsiini, mutta pidin heidän hoitamistaan tärkeänä. Koska olen itse jäänyt niin paljosta vaille, mulle oli todella tärkeää luoda lapsille perusturvaa ja hoivaa. Tosin en tqainnut osata antaa ihan parastani, sitä mitä osaisin tänä pävänä. Mutta ap:lle, niinä hetkinä kun et itse meinaa jaksaa, kannattaa muistaa että lapsi on 100% avuton ja sun katseesi armoilla. Hän kuolee ilman hoivaa, ja jos sun katseesi on tyly, torjuva, rakkaudeton, se on käsitys minkä hän saa itsestään. Ihmisellä on ihan oikeasti voimavaroja vaikka kuinka paljon kasvaa pois omalta mukavuusalueeltya ja sitä vanhemmaksi kasvu edellyyttää. Se on teitysti vaikeaa jos on pitkään elänyt itsekkäästi ja saanut tehdä vain mitä lystää. Mutta siis käsissäsi on yhden ihmisen koko elämä. Vauva lukee sun silmistäsi onko hän minkään arvoinen. ja kannattaako ylipäätään elää. Kun vauva on pieni, sillä ei ole niin  merkitystä onko se susta hauskaa vai ei. SE on vastuullinen tehtäv joka sulle on suotu. Äitiin on sissänrakennettu kyky luopua omasta edusta lapsensa vuoksi. Tsemppiä. Vauva ei ole lelu johon väsytään.

[/quote]

Ja siis nyt huomasin että sunkin vauva-aikasi on jo ohi.

Vierailija
34/35 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä siis ymmärrettävästi ole enää vauvan kanssa kotona. Mietin vain miten jotkut sitä kestävät.

Ap

Vierailija
35/35 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin paremminkin, miten vauvat kestävät äitien kanssa olemista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä