Kyllä opiskelu kannattaa - NOT!
Että mua korpeaa palkkauksen epätasa-arvo alasta riiippuen. Olen peruskoulun jälkeen käynyt lukion ja amk:n, olen koulutustani vastaavassa vakityössä ja mitä on palkka? Noin 2230 euroa/ kk bruttona :/ Arvaatko koulutukseni/ ammattini?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 19:24"]
Että mua korpeaa palkkauksen epätasa-arvo alasta riiippuen. Olen peruskoulun jälkeen käynyt lukion ja amk:n, olen koulutustani vastaavassa vakityössä ja mitä on palkka? Noin 2230 euroa/ kk bruttona :/ Arvaatko koulutukseni/ ammattini?
[/quote]
Koska rahahan on tärkein asia maailmassa? Väärällä asenteella olet elämässä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 19:31"] Kunta-alalla ei paljon neuvotteluvaraa ole :/ Ainakaan tällä alalla, olen sosiaaliohjaaja (sosionomi amk) ja töissä päihdepalveluissa. [/quote] Mut eiks tuo ole joku kutsumusala? Mut ainakin sais ennemmin ampua, kuin lähtisin sossuhommiin. Ihan sama, vaikka palkka olis 50000e/kk. [/quote] Kutsumuksella ei makseta vuokraa, lainoja, laskuja, ruokaa yms.
[/quote]
Mutta silloin voi tyytyä noissa vähempään kun se kutsumus tuo tarkoituksen elämään, ei iso asunto!
Ei kai kukaan kuvittele kunnan/valtion hommissa isoille palkoille pääsevänsä, ellei sitten poliittisin konstein, eikä silloin ole opinnoilla mitään merkitystä.
Nimimerkillä: Keinosiementäjän poika.
Tykkään työstä tosi paljon, mutta ei sillä kutsumuksella paljon lainana lyhennyksiä maksella ja muuten eletä. Meillä töissä sosiaaliohjaajat saa tuon 2230/kk ja ohjaajat (lähihoitajat) n. 150 euroa vähemmän. Se mua tässä korpeaa, ettei koulutusta arvosteta pätkääkään.
Ap
P.S niille jotka huutelee että olisit mennyt yliopistoon, jätän graduni kohta tarkastettavaksi, olen tässä työn ohessa siis opiskellut lisää. Ja suurin motivaattori on ollut palkka, vaikkei se sossuillakaan kovin kummoinen ole.
No voi helvetti sinne opiskelemaan lähtiessä voisi miettiä eikä sitten paperit kourassa vinkua.
Hienoa että on kutsumus mutta tajuat varmaan että kutsumus ei aina meinaa miljoonia. Teepä kunnolla töitä muutama vuosi niin eiköhän se palkka nouse. Tai sitten kouluttaudut muulle alalle. Ei elämä ole reilua.
Terveisin kävin lukion ja amiksen, tienaan nyt n. 6000e/kk.
Elämä ei ole etukäteen kirjoitettua eikä koulutus todellakaan merkkaa kaikkea.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 19:31"] Kunta-alalla ei paljon neuvotteluvaraa ole :/ Ainakaan tällä alalla, olen sosiaaliohjaaja (sosionomi amk) ja töissä päihdepalveluissa. [/quote] Mut eiks tuo ole joku kutsumusala? Mut ainakin sais ennemmin ampua, kuin lähtisin sossuhommiin. Ihan sama, vaikka palkka olis 50000e/kk. [/quote] Kutsumuksella ei makseta vuokraa, lainoja, laskuja, ruokaa yms.
[/quote]
ei niin mutta MIKSI LÄHTEÄ OPISKELEMAAN SITÄ ALAA SITTEN. Koska kutsumus? no sitten pitää ajatella etukäteen ja varautua siihen että eletään kädestä suuhun/ otetaan toinen sivuduuni. En sano että tuo ap:n palkka edes olisi kädestä suuhun, ihme valitusta. Monelle kelpaisi työpaikka ja edes 1500e kuussa joten kyllä taas valitetaan hienoista asioista.
Sosiaalialalla pitäisi työn rankkuuteen nähden toki olla suurempi palkka, sen kannalla olen mutta ihan oikeasti silloin kun valitsee sitä opiskelupaikkaa niin eikö palkoista oteta yhtään selvää? Todella lyhytnäköistä toimintaa. No, kaipa se vauva-palstalla mankuminen nyt sitten auttaa.
Mettä alalle duunii miu palkka on 4700 - verot ja kivaa on! T. Motokuski ;)
Sulla sentään on se työ. Mä opiskelin tutkinnon, joka ei työllistä alkuunkaan. Eli joo, opiskelu ei todellakaan kannata. Olis pitänyt hankkia joku perusduunariammatti eikä mitään turhaa korkeakoulutusta.
En ole ap, mutta ihan sama mieltä! Samalla koulutuksella teen duunia ja todellakin valitan ja vingun palkasta, on se nyt kumma ettei rankasta duunista makseta tarpeeksi palkkaa! Ja kyllä palkka oli tiedossa ennen opiskelemaan lähtöä, mutta silloin nuorena ei ehkä ihan semmoista rahan tajua ollut ja se tuntui isolta summalta. Enkä myöskään tekisi jotain työtä pelkän palkan takia, mutta joku kohtuus sentään.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 20:31"]
En ole ap, mutta ihan sama mieltä! Samalla koulutuksella teen duunia ja todellakin valitan ja vingun palkasta, on se nyt kumma ettei rankasta duunista makseta tarpeeksi palkkaa! Ja kyllä palkka oli tiedossa ennen opiskelemaan lähtöä, mutta silloin nuorena ei ehkä ihan semmoista rahan tajua ollut ja se tuntui isolta summalta. Enkä myöskään tekisi jotain työtä pelkän palkan takia, mutta joku kohtuus sentään.
[/quote]
mene muihin töihin sitten. Ärsyttää tälläiset elämäntapavalittajat jotka vain vinkuvat. Oletko ajatellut että joko olet hiljaa tai sitten teet asialle jotain? Mitä muita vaihtoehtoja sulla on?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 19:31"]
Kunta-alalla ei paljon neuvotteluvaraa ole :/ Ainakaan tällä alalla, olen sosiaaliohjaaja (sosionomi amk) ja töissä päihdepalveluissa.
[/quote]
Mut eiks tuo ole joku kutsumusala? Mut ainakin sais ennemmin ampua, kuin lähtisin sossuhommiin. Ihan sama, vaikka palkka olis 50000e/kk.
[/quote]
Kutsumuksella ei makseta vuokraa, lainoja, laskuja, ruokaa yms.