Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiustenpesuvinkkejä?

13.09.2006 |

Meitin 1 v 8 kk poitsu ei sitten ollenkaan tykkää hiusten pesemisestä, eikä varsinkaan huuhtelemisesta. Onko mitään keinoja, miten saisi itkutta tukan puhtaaksi? Pullon kyljessä lukee kyllä että no more tears, mutta ei tahdo meidän poitsulla toimivan...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut jonkun käyttävän uimalaseja, jolloin vesi ja vaahto ei mene silmiin.

Joskus auttaa, kun lapsi saa itse suihkutella.

Vierailija
2/9 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisoo suihkun alla ja puristaa pyyhettä silmilleen samalla, kun äiti tai isi huuhtelee hiuksia. Pyyhe pitää vain muistaa ottaa pois niin, että pyyhkii sillä samalla otsan ja pään etuosan hiukset, ettei vettä valu silmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sama homma ja toimimme näin..

laitamme pesuaineen ja istumme itse tuolille tms.. otamme lapsen syliin naaman itseen päin, sitten vain jalkojen päälle makaamaan ja suihkutamme pesuaineen pois, niin ettei vesi mene silmiin tai kasvoille.. tässä ei mene kauan ja neitikin on tottunut jo tähän, eli ei enää kyyneliä...

lapsi suunnilleen saman ikäinen..

ei taia toimia enää vanhempana, kun kasvaa niin ettei vanhempi jaksa tukea samalla päätä mutta vielä toimii ainakin meillä..

toivottavasti oli jotai apua.. :)

4/9 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olisi hyvä yrittää totuttaa lasta siihen että vettä menee myös kasvoille. antaa aluksi vaikka itse suihkutella sen verran kuin " uskaltaa" . ja vähitellen houkutella kastelemaan enemmän kasvojaan, ei tietenkään pakolla missään vaiheessa. tämä siksi ettei uidessakaan pelkäis sitten kasvojen kastumista niin paljon..

shampoota huuhdellessa pää takakenoon ja silmät kiinni ja sitten suihkutellaan niin ettei suoraan kasvoille. mutta ettei lapsi myöskään pelästyis heti jos välillä vesi naamallekin valuu.. näin meillä.

Vierailija
5/9 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiminut sellainen kun on laitettu kattoon tai suihkuverhotelineeseen jo ku kiva juttu roikkumaan.Sitten huuhteluvaiheessa katsellaan sitä niin pää on luonnollisesti takakenossa ja suojaan vielä kädellä kuten kampaajalla otsarajaa.Ei vettä eikä shampoota kasvoille.

Vierailija
6/9 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei sinänsä vettä pelätä, eli veteen totuttelua ei niinkään varmaan tarvita. Poika pelkää enemmänkin sitä, että shampoota menee silmiin, ja olen ajatellut ettei saisi ainakaan kammoa muodostua tähän peseytymiseen ja tukan huuhtomiseen. Hän on vielä niin pieni, ettei selostamiset ja lohduttelut auta, enkä usko, että tuo pyyhkeen pitäminen silmillä tai itse suihkuttelu vielä onnistuu, mutta koittaahan aina voi...

Lisääkin vinkkejä vielä saa antaa, mutta kiitos tähänastisille vinkkaajille!

Mozzer

Vierailija
7/9 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain telkkariohjelmassa sanottiin, ettei lapsen tukkaa tarvitse pestä pesuaineella ennekuin tukka alkaa rasvoittua (siis murrosiän alkaessa). Hän suositteli ihan vesipesua jopa tuonne 10-vuotiaaksi asti?!

Vierailija
8/9 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi samanikäinen kuin ap:llä (1v 8 kk), ja hyvin on pärjätty vielä pelkällä vesipesulla. Pestään useimmiten hiukset ja vartalo froteisella pesulapulla. Ei itkua eikä kyyneleitä!

Vierailija
9/9 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suojia jotka estävät shampoon ja veden valumisen silmiin.

Miksi sitä shampoon käyttöä ' pelätään' ? Ihanaa kun pienelläkin on kiiltävät,raikkaat hiukset.Takkujakaan ei tule niin helposti. Toivon etten tapaa 10 vuotiasta joka ei käytä shampoota..