syyssissien loppuviikko
Kommentit (28)
Eilisten ikävien uutisten jälkeen on edelleen aika tyhjä olo. Meilläkin on asiaa puitu niin illalla kuin aamusta, lapset ovat olleet kovin järkyttyneitä ja ihmeissään. Onneksi ovat puhuneet tunteistaan ja haluneet jakaa ajatuksiaan. Selvästi myös odottavat, että koulussa saavat opettajan johdolla vielä jutella tapahtuneesta. Surmat tulivat meitä vähän turhankin lähelle, kun ihan tuossa " naapurissa" , pienessä kylässä tuollaista tapahtuu, pakostakin miettii itsekin mitä jos tuo olisi tapahtunut oman lapsen koulussa...
Elämä kuitenkin jatkuu, pikku-Oliviakin niin luottavaisena katselee maailmaa ja hymyilee päälle. Nyt menen viihdyttämään tyttöä ja palaan kohta, kun tyttö asettuu päikkäreilleen. Viime yönä neiti muuten nukkui taas klo 22.30-06.45 ja jatkoi vielä ruokailu jälkeen unia pari tuntia.
Kaikesta huolimnatta kaikille hyvää vointia!
Tässä siis se: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11653282&p=1&tmo…
Uma mietti miehen logiikkaa ;) Meil on käyty samanmoista keskustelua naimisiin menosta – Mies aina puhuu siitä parista vuodesta. Kokeeko ne avioliiton jollain tapaa myöskin vapauden riistona? Vaikkei konkreettisesti ajattelisikaan niin, mutta kuitenkin pitää viimoseen asti pitää itsensä ”miehenä” (you know). Niin ja vaunu-päikkäreihin – Kyl ne onnsituu yllättävänkin kovissa pakkasissa :) Esikoinen ei suostunut aikanaan nukkua kuin ulkona ja pakattiin vain kovilla pakkasilla taljaa ja peittoa vaunut ympäriinsä, niin kyllä tarkenee! Tämäkin neiti nukkuu huomattavasti paremmin ulkona.
Piiulla ja ainakin Huldiolla oli mieli alavireessä. Hyvää mieltä teille lähettelen! :)
Coliksella oli ristiäiset. Ihana kun oliskin joku soitin millä säestää ne laulelut!! *Voih, kateellinen*
Paranemisia sairastupalaisille! Toivottavasti kartettais kaikki mahdollisimman hyvin nämä syksyn taudit! Etenkin mahataudit!! Kaylightista oli erittäin mukava kuulla, samoin peikkoäetistä, outsasta, minttupipsasta, fiiasta ja huldiosta. Kurjia tosiaan vaan nuo sairastamiset.
Vm kysyi - Onko teidän vaavit itkusempia iskän seurassa? Pakko myöntää että taitaa olla. Jos on enempi itkuinen tai rauhaton, auttaa yleensä vain äidin syli. Mies sitä on jo ehtinyt pohtiakin, että onko hänessä jotain vikaa. Lohdutin juuri häntä, että ei ole ainut ;) Kai se vauva vaan on tottunut siihen että on äidin kanssa enempi, eikä ole ihmekään että siihen tottuu..
Mahoista ollut keskustelua. Taidan olla harvinais-tapaus, maha on ihan littana, ei roiku nahkaa. Esikoiselta riitti pitemmälle sitä nahka-pussia, kumma juttu.. Mullakin liikunta rajoittuu vaunulenkkeihin, vielä ei ole innostusta riittänyt muuhun, ensi vuoden puolella aloittelen jotain jumppaa. Paino putoaa vielä pikku hiljaa – toivon että loppuisi jo. Nyt paino olisi hyvä, kohta jo alipainon puolelle mennään.
Joulu – Joulu. Lähestyy kovaa vauhtia! Meillä taas tilanne ”juhlapaikan” suhteen on aina kinkkinen, kun vanhempiemme välillä on matkaa n. 100km. En halua kuluttaa aattoa tuota väliä ajaessa, joten jomman kumman luona ollaan. Voisin kotonakin olla oman perheen kesken, mutta isompi tyty kaipaa serkkuja ympärilleen ja sitä muuta härdelliä isossa porukassa :) – Tosin niin kai minäkin. Kun siihen totuin lapsenakin. Mies taas viettänyt joulut aina omalla porukalla..
Joulusta muuten pidän erittäinkin paljon. Rakastan laittaa valoja, leipoa pipareita, soittaa joululauluja jne. Enköhän tässä parin viikon sisään laita jo ainakin perus valoja, muut joululuiset jutut saa vielä odottaa.
Ehkäisy-asiaakin taisi olla esillä.. Mulla vielä aika avoin. Pillerit ei sovi, laastari kokeiltu-ihottumaa, ehkäsyrengas-kokeiltu.. Kierukka olis kai seuraava vaihtehto, kuulin vaan ikävän kokemuksen siitä yhdeltä tutulta juuri ja aloin hannaamaan. Onko muilla ollut kokemusta?
Itkuhälyttimestä kuuluukin jo puhinaa ja eskarilainen pitäisi kohta hakea, itsekin syömättä ;) joten jätän omat kuulumiset myöhempään.
Pakko rientää - Dumle ja Hilla
Kotipäivää vietellään ja täällä taas.. Tässä muutama kuva Mikosta! =)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1202455.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1202455.jpg
Todellakin mielen vetää matalaksi tuo eilinen ammuskelu tapaus.. Kyllä tuntuu kamalalta että viattomat joutuu kärsimään. Ja tälläinen tapaus joka koskettaa jokaista koululaista ja opettajia tavalla tai toisella, ei vain tuon kyseisen koulun oppilaita.
Pakko vain keskittyä muihin asioihin, tuollaista kun jää miettimään liiaksi, ei tule mistään mitään..
Vauvalla oli 1kk neuvola. Painoa oli 5700 ja risat ( syntymä paino 4600g) ja pituutta 60 cm (syntyessä 53cm). Että hyvin on kasvanut rintamaidolla. Hyvä niin!!
Piiun poika jo noin hyvin mahallaan itseään kannattelee!! Kuinka monta viikkoa hän on? Todella jäntevä tapaus taitaa olla..
Painosta ja mahasta.. Mahaa on vähän jäljellä, tai ehkä enemmänkin se on sitä nahkaa.. Se tuntuu hassulta, ikäänkuin karhealta mahan nahka.. Samoin reisissä on karhea iho. Kylläpä se siitä ajan kanssa kutistuu.. Mullakin on kuitenkin 4 vuoden sisään jo kolmas raskaus ollut, joten varmasti palautuminen hitaampaa.
Muuten DUMLE, mainitsit ehkäisystä, koitko sen ehkäsyrenkaan hankalaksi? Tai tuliko siitä jotain muita oireita/haittaa? Mekin kovasti mietitään mikä olisi hyvä muoto.. 8)
Jotain muutakin piti vielä kirjoitella mutta nyt tuntuu niin muistamattomalta että palaan myöhemmin jatkamaan!!
Fiia ja miehen alutx3
minäkin joskus pikanäppinen! =) Suonette anteeksi!
Sanokaas te muut, miten juttelisitte tuosta eilisestä 7- ja 5-vuotiaiden kanssa. Minä en eilen jutellut mitään ja uutisia kartettiin. Aamulla jutskasin 7-vuotiaan kanssa suruliputuksesta ja sanoin, että eilen oli ikävä tapahtuma, jossa kuoli useita. Tänään oli koulussa asiasta jutskattu. Riittäkö tämä vai pitäiskö jutskata lisää? Entäs tuo 5-vuotias?
Olin tänään shoppailuterapiaa harrastamassa (Typykkä, sun vika ihan selvästi. =)) Kävin pitkästä aikaa Mankkaan Akselissa ja 50 eurolla tarfttui tavaraa mukaan, lähinnä vaatteita lapsille. Neiti tuhisi kantoliinassa ja kun heräsi, olikin aika lähteä. Samoin ostin isukille shampanjaa pikkupullon, jos vaikka aamiaisella tarjoais ja muutama kirja tarttui kirpparilta mukaan. Meillä on ollut sellainen linja, että lapset hoitavat nämä lahjusjutut, kun ovat askarrelleet yms., mutta minä ja mieheni emme osta toisillemme varsinaisia äitien-/isänpäivälahjoja. Ihan ok käytäntö mun mielestä.
Jokos olette glögiä juoneet? Minä ostin kaupasta yhden purkin, siis ihan holitonta ja ajattelin tänään aloitella glögikauden! Ihanaa, kynttilöitä ja höyryävää glögiä.
Neiti ei taas vaihteeksi halunnut jäädä ulos vaunuihin nukkumaan ja nukkuu tuossa vieressä kantokopassa haalari päällä. Voi ressua! Onko muilla samanlaista! Siis että vauva ei suostu jäämään vaunuihin, kun ne eivät liiku.
Miko ja Olivia nukkuvat kyllä niin hyvin, että meidän yöt kuulostavat aivan karmeilta, vaikka ovatkin ihan hyviä. Nämä päivän nukkumiset, siis jatkuva nukuttaminen ja unessapitäminen, mua stressaa. Ei ole hetkeäkään kädet vapaina... Mutta aikansa kutakin ja koko ajanhan tää unen tarve näillä vähenee! Mutta ihana neiti meillä silti on, sisaruksetkin ovat ihan myytyjä! Ihana seurata tuota kanssakäymistä. 2-vuotiaallakin on ihan oma sössöpuheensa vauvalle!
Voikaa hyvin kaikki vatsamakkaraiset ja dumle (heh)!
apinaemo
Fiia, Miko syntyi jo 23.8, joten ikää hänellä on jo reilu kaksi ja puoli kuukautta. Onhan tuo kyllä kovin " jämäkkä" poika.. Ja tosiaan ne loistavat unen lahjat.. =) Pitäisi kai ihan joskus katsoa, paljonko poika vetää unta vuorokaudessa..
Glögistä kirjoitteli joku.. Meillä on kaapissa glögiä ja pitänyt sitä monena iltana lämmittää, mutta en sitten ole jaksanut.. Josko tänään?
Vatsamakkaroista.. Täällä niitä löytyy myös.. On tuollainen farkkujen päälle muodostuva pussi tuossa muistuttamassa, että siellä oli kasvamassa vast ikään jotain arvokasta. Kunhan ensi kesäksi saisi sitä hieman " vetäytymään" .. Ei kiirettä, vaikka se hieman välillä ärsyttääkin..
Olen tässä yrittänyt hieman tänään jo " vältellä" noita tiedotusvälineitä.. Olen kohta saanut yliannostuksen tuota tragediaa.. Niin kamalaa kun se onkin, elämä jatkuu. Kynttilät tosin ulkona palamassa.
Poika muuten pulautti meidän sohvalle.. Onneksi tuo taisi kaivata jo pesua muutenkin, joten sellaista tiedossa huomenna. Onneksi on hommaan sopiva aine valmiina kaapissa. Ei nimittäin ole siinä näppäriä pestäviä irtopäälysteitä.. Enpä ajatellut sohvaa ostaessa, että meidän talouteen vielä vauvoja tulee.
Mukavaa ja rauhaisaa iltaa kaikille!
Voi, kun masentaa tuo eilinen tapaus täälläkin. Kyllä niin mielen lyö haikeaksi aina, kun kuuleekin asiasta. Kynttilät palavat pihalla ja 6 aikaan aion laittaa ikkunoille kynttilät. Kyllä, sain siis tekstiviestin eilen illalla ja sitä nyt sitten toteutan...
VOI TUOTA DUMLEN MASUA!!!! KYLLÄ ON MAKKAROITA ;D Aivan kateeksi käy, kun katselen näitä omia HK:n sinisiä ja tuntuu, että millään ei lähde pois. No, onneksi en kuitenkaan ole ainoa. Olkoon dumle yksinään tuossa makkarattomassa kerhossa... ;D Lähtö painosta mulla tällä hetkellä on noin -3kg. Elikkäs paremmalla puolella ollaan. Vaikka alle lähdön on paino, niin tuo maha kyllä hirvittää. Taitaa kans olla vain sellainen olematon pussukka.
Ehkäisystä oli juttua. Meillä on aina ollut vain ja ainoastaan kumi. Sisko sai aivoinfarktin, kun söi pillereitä yhdistettynä tupakkaan. No, itse en enään nortittele, mutta aikoinaan vedin hyvinkin hartaasti, ja sillon teimme miehen kanssa päätöksen, että vain kumi. Nyt taidetaan mennä samalla linjalla. En ole valmis ottamaan mitään hormoonijuttuja. Raskaushormoonit teki niin hulluksi meikäläisen, että jos samalla tavalla kävisi niin huh huh, ero tulisi välittömästi. Se vaan, että mitään ehkäisyä emme käyttäneet yli kolmeen vuoteen, kun tätä vaavia yritettiin, niin nyt sitten onkin taas opettelun paikka...
Mies lähti tänään työ touhuihin raumalle ja kotiutuu huomenna illalla. Elikkä pikku " leskenä" tässä ollaan yksi ilta lasten kanssa.
Mitäs vielä. Meillä Eetu nukkui kans viime yönä koko yön. Oli tosin jotain häirää, kun oli illalla niin itkunen, mutta se meni sitten ohi sillä, että nukkui mun syliin ja sitten laitoin sänkyyn. Aamulla heräsin ja pelästyin niin vietävästi. Eli 23.30-6.00 välisen ajan herra nukkuin, sitten tissiteltiin ja jatkettiin unia. Tosin äiti nousi pikkusta vajaa 6, kun havahduin , että mies lähtee kohta ja sitten vielä toivotin turvallista matkaa ja pusit päälle. Puoli 8 aikaan tuli vielä käymään työmaan autolla hakemassa jotain mitä jäi, niin siinä sitten neiti tirautti pikkuset itkut, kun iskä sillai on yön pois. Iskän tyttö kun on. En ole sitten neitiä saanut pihalle tänään, kun halu pihalle menoon on vain iskän kanssa... Huh! Taitaa olla rankka ilta tulossa. Ostimme kyllä kaupasta poppareita, että sitten me tytöt syömme vähän jotain hyvää...
Mutta nyt kattomaan pesälle, että saadaan pirttiä lämpöseksi ja pyllyn pesu vettä.
Koittakaahan naiset jaksaa!!!
Ihanaa kun tänne keski-suomeenkin satoi lunta! Sulanee pian pois kuitenkin..
Eilinen tapaus koskettaa varmasti montaa ihmistä. Etenkin teitä joilla on kouluikäisiä lapsia. Minullakin on veli lukioikäinen ja sisko ala-asteikäinen.. Pistää miettimään montaa asiaa tämän maailman todellisuudesta. Ja minäkin eilen katsoin tippa linssissä omaa pientä tuhisijaa, hänellä on vielä niin paljon edessä tässä elämässä.
Me ei kotona 6-vuotiaalle asiasta sen kummemmin mainittu - koska ei nähnyt uutisia sen suuremmin. Eskarissa kuitenkin käsittelivät asiaa jollakin tapaa. Tyttö tuskin edes tajuaa mitä on tapahtunut, eikä minusta tarvitse kaikkea tietääkään..
Fiia - Se ehkäisyrengas oli sinänsä ihan ok kapine. Mulla vain aiheutti ihan mahdotonta valkovuotoa, jonka kanssa ei pystynyt elää ;) Muuten oli hyvä, laittaminen helppoa ja mikä parasta ei tuntunut ollenkaan, ei edes petipuuhien aikana! Kannattaa kokeilla :) Laastarikin on ihan ok ollut, mutta mulla atopiaa ja aiheutti siis ihottumaa laastari kohtaan :/
Haipakkaa pitänyt meidän perheessä - Mikä tärkeintä, sain ristiäis suunnittelut alkuun :) Kutsuja väänsin pari päivää, nyt on ne postitettu. Kaupungissa shoppailuterapiaa harrastettu täälläkin ;) Kaikkea mukavaa joulua ja ristiäisiä silmällä pitäen, kynttilöitä ja vaatteitakin mukaan tarttunut. Eilen käytiin tyttöjen kanssa piiitkällä vaunulenkillä, ensilumen kunniaksi ja jäimme vielä pihaan tekemään lumiukkoja ja lumilyhtyjä - pienikin neiti nukkui niin makoisasti ainakin 3 tuntia siinä samalla. Olipa virkeä olo mammallakin ulkoilun jälkeen!
Tänään kävimme taas tyttöjen kanssa shoppailemassa pikaisesti isänpäivälahjaa omalle isälleni. Teemme myös pipareita purnukoihin papoille tytön kanssa - kun en muutakaan keksinyt ;) Eikä viitsi kauheesti rahaakaan laittaa, isänpäivä " sankareita" löytyy peräti 6! Mies saa sitten tytön tekemiä askareita. Niin kuin apinaemonkin perheessä tapana oli - Meilläkään ei suuremmin lahjoja toisillemme ostella - Vain jos on oikeasti jotain tarpeellista hankittavaa :) Mutta leivon sitten isille jotain kaakkua ja syömme hyvin!
Niin kävimpä vihdoin talvirenkaatkin vaihtamassa kauppareissun jälkeen - Tytöt mukana menin isäni hallille, puunattiin auto sisältä ja ulkoa, isukki sitten jelppas renkaiden vaihdossa ;) Hyvin veteli Hillakin hallilla 4 tunnin unet :D Lähtöä kun tehtiin söi, vaihdettiin vaippa ja taas nukkuu kaukalossa sikeitä. Helppoa kuin mikä!
Yöt menee edelleen hyvin, 1-2 syötöllä. Aamut alkaa suht aikaisin 7-8, mutta siihen olen tottunutkin ja onhan tuo isompi laitettavana eskariin 8:ksi.
Uskaltauduimpa muuten maanantaina siskoni kanssa kaupunkiin ilman vauvaa - Hui kun hirvitti jättää sitä. Etenkin kun täysimetyksellä, oli onneksi huolinut pullosta pakastettua maitoani ja muutenkin isin kanssa meni hyvin, miksei menisi ;) Teki terää shoppailla siskoni kanssa ihan vain naisten kesken - söimme vielä hyvin ravintolassa ja palatessa illalla, oli vastassa siivottu koti, kylvetetetyt lapset ja kultainen mies :D *mamman loma päivä*
Apua, kun juttua riittää :P Tätä se teettää kun ei pääse useampaan päivään palstailemaan. Taidan mennä perunoita kuorimaan, että saadaan ruokaakin pöytään. Huomenna on luvassa isyydentunnustus, ruokaostokset ja siivousta. Miehellä vapaa päivä, joten käytetään se hyväksi :)
Dumle ja Hilla 6vkoa lähenee - Ja tosiaan ristiäiset varattu 2.12.
Btw - Miko on oikein jäntevä poika :)
pikaisesti luin vain nämä viestit läpi, on ollu rankkaa viimiset pari viikkoa kun parin tunnin välein on Miro heränny syömään ja piereskelemään....eilen käytiin sit vyöhyketerapeutilla ja voi per....le, viime yönä tunnin välein heräs ja aikasemmin ei oo itkeny on vaan piereskelly ja hoidosta alkaen kipu itkua koko ajan.....no, maanantaina ois seuraava kerta, josko hoito alkais vaikuttamaan, sillä neiti 3v alkaa olla tosi äkänen kun aika menee poitsun kanniskelussa ja huudon kuuntelemisessa...cuplatonetkin on käytössä.....
sais tulla lunta et ois nätimpää ulkona, tää harmauskin alkaa ärsytää....nyt jäbä huutaa taas miehen sylissä, joten moro!
Ilta paattyis sitten siihen, etta saisin muutaman rivin kirjoitettua? Viime viikolla oli isosiskon syysloma, kuten kirjotinkin, ja talla viikolla olen yksin naiden kahden kanssa - ei meinaa jaksaa kirjoitella vaikka valilla olenkin pikaisesti kaynyt lukemassa ja seurannut juttuja.
Pikkumies nukkuu rintarepussa samalla kun kirjoitan. Isosisko on mennyt jo nukkumaan meidan sankyyn - annoin luvan tulla miehen matkan ajaksi kun musta on niin kiva nukkua tyton vieressa!
Meilla on pikkumies ollut nuhassa muutaman paivan, ja olen opetellut kayttamaan ' imuniistinta' . On kylla tosi kateva, hyvin saa vauvan nenan niistettya ja poika tuntuu jopa tykkaavan! Ihan kun se tajuaisi, etta siita tulee parempi olo.
Meidan poika on nyt siis noin viisi viikkoa. Kannattelee jo aika hyvin paataan vatsalla ollessa, ainakin hetken, ja kierahtaa selalta kyljelleen. Mielestani aika aikaista... Ja kovasti on alkanut hymyilla aidille ja isalle, se on kivaa! Eka hymy taisi tulla tuossa kuukauden korvilla tai vahan ennen. Edelleen on aikamoinen unikeko, ja monena yona on herannyt syomaan vain kerran! Eli esim vika syotto noin klo 22-23, sitten yolla klo 3, ja sitten 6.30. Ihan passelia, varsinkin kun ei syottojen jalkeen jaa seurustelemaan vaan nukkuu nopsaan uudestaan. En ole ollut paivisin kovin vasynyt enka esim nukkunut paivauniakaan.
Kovin on harmaata ja aika pimeaa taallakin. Kynttiloita olen poltellut, se tuntuu mukavalta. Joulujuttujakin pitaisi alkaa miettia, se tulee taas niin hirvean nopeasti.
Ihana poika tuo Miko, niin sopo!!!
Mulla on kilot mennyt alaspain mukavasti, vaikka syon ihan hirveasti makeaa! Tyyliin valilla suklaalevyn paivassa tms. Uskomatonta.
Melkoinen ilta. Sataa ja tuulee.. Ei tee mieli ulos..
Tänään pitäisi askarrella isänpäivä kortteja. Tarkoitus olisi ikuistaa Mikon jalanjälki vesivärillä korttipohjaan.. Saa nähdä miten onnistuu. =)
Mitenhän nyt se tapaaminen? Ehkä minäkin voisin raahata luuni paikalle tiistaina.. Olisi tosi mukava tavata. Haikarapolska, miten olisi taas kimppakyyti?
Kovasti olisi kaikkea puuhattavaa täällä kotona, jotenkin en saa nyt mistään kiinni..
Jokos muut ovat kovasti miettineet joululahjoja? Mulla on alkanut muodostua muutamia ideoita.. Mutta taitaa olla rahaa toteuttaa noita ostoksia vasta kun veronpalautukset tulee. On tässä ollut jos jonkinlaista rahan menoa, niinkuin aina. Pitäisi tuota lasten talvivaate varastoakin uusia.. Ainakin kengät kaikille ja vanhin tarvitsee uuden takin. Niitä ei enää tuon ikäisille voi ostaa, jos eivät ole itse mukana makutuomareina, joten tyttöjen kanssa shoppailu reissu tiedossa.
Nuorin tyttö menee tänään yökylään siskolleni ja niin tohinaa täysi. Eilen jo pakkasi tavaroita. Itse suunnitteli tämän kyläily reissun. Voi tuota intoa!!!
Miko heräsi kerran yöllä syömään. Ei noita kokonaan nukuttuja öitä ole kuin silloin tällöin. Mikä on tosin aivan odotettavaakin vielä tuon ikäiseltä. Olen kyllä todella kiitollinen kun hän nukkuu noin hyvin. Itsekkin jaksaa, kun unta saa tarpeeksi. Vaikkakin nämä ilmat saa jotenkin kovin vetämättömän olon..
Aurinkoa odotellessa, Piiu ja Miko
On ollu tässä aika haipakkaa kun mies lähti eilen saksaan työreissulle ja kutenaiemminkin kun mies on ollut pois niin Aada ei ole sitten yhtään nukkunut päiväunia,eilinen meni siis koko päivä niin että nukutteln,nukutteln ja nukuttelin...huoh.Onneksi meidän todella innokas 7 vee lasten hoitaja autteli mielellään eikä häntä tarvitse edes pyytää apuun;)
Pinon luin pikasesti mutta en nyt muista mitä piti kommentoida mutta noihin ehkäisy asioihin palaan kun vaan on aikaa enempi..
Tänään mies tulee onneksi kotiin ja illalla me mennään KAHDESTAAN TANSSIMAAN:)Kummitäti tulee ysiltä ja viimeistään 02.00 lähdetään sitten kotiin.Mä oon kova tanssimaan.Enempi on tullut diskoissa veivattua mutta paritansseja on aivan ihana mieheni kanssa tanssia joten mennään Paula Koivuniemeä kuuntelee Tapiola Gardeniin tai sitten Anna Erksonia tulisuudelmaan,eilen tosin katsoin että Kake Randelin olis vanhan tanssikellarissa(ei tod mikään feifritti)mutta hyvää tanssimusaa ja tulisi paljon paljon edullisemmaksi kun meiltä niin kätsysti pääsee kaupunkiin ja takas junalla joten säätäis n.60e taxi maksuissa..
nyt itkee.....
joo että sellaisia suunnitelmia meillä.Eipähän se nyt tietty maailmaa kaada jos menee tänään hieman rahaa kun ei muista aikaa koska viimeksi on tanssimassa käyty.Nyt on vaan todella sellainen olo että halutaan viettää aikaa kahdestaan tekemällä jotakin kivaa missä saa aivot lepoa arjesta.Seuraavan kerran mennään tammikuussa yhdessä kun on mun synntärit kylpylään ja ollaan sitten yön yli reissussa.Kylvetään,syödään ja vieteään aikaa kahdestaan huoneessa ja ennenkaikkea NUKUTAAN:)
Luottavaisin mielin voi tänään olla muutaman tunnin pois kun kummitäti käy meillä ainakin 2krt viikossa ja iltarutiinit ja vauva on hänelle tuttu ja todella tärkeä rakas pikkuinen.
Kohta lähden äitini kanssa jumboon.Olen varannut kampaajan ja sitten ostan jonkun uuden asun illaksi ja isänpäivä lahjan,ostan muuten kunnon nahkaiset lämpimät sormikkaat kun mies kerran sellaiset tarvitsee ja on kaupoista niitä etsiskellyt.
Nyt on sellainen olo että pakko tehdä jotakin kivaa itselleni kun olen jostakin syystä vaikka kaikkien asioiden pitäisi olla hyvin masentunut ja tosi väsynyt kaikkeen.Vauva on ihana ja perhe on ihana mutta en tiedä.Kannattaa varmaan varata aika lääkärille.......
Mutta nyt pitää mennä valmistautuu.
Mukavaa perjantaita kaikille!!ja poltelkaa kynttilötä niin saa vähän valoa tähän harmauteen.
Olettekos te naiset jo lyöneet lukkoon paikan ja ajan niille jumbotreffeille? Blondi ei ainakaan viesteistä löytänyt..
Ollaan lähdössä mökille ensimmäsitä kertaa Lukan kanssa, saas nähdä kuin siellä vesijohdottomuudessa sujuu.. Viime yö oli ihana, eka herätys 2.30 ja toinen vasta kuudelta!! Yleensä meillä heräillään n. 1.30 3 ja 6 ja 8. Ja nukkuun 21-22.
Tuo kolmas yöherääminen tuli mukaan vasta kun kelloja siirrettiin ja nuo muutkin heräämiset aikaistuivat sillon tunnilla. Ihan on eri olo kyllä!! Olen öisin nyt lintsannut ja antanut ainakin yhden syötön pullosta, välillä kaksi. Mut viime yönä jopa tissitin aamulla ja silti nukkui noin hyvin. Ihanaa!!
Olin eilen pojan kanssa Itiksessä ostoksilla. Piti mennä bussilla mutta hahhaa, laiskuus iski ja päätin kielloista huolimatta mennä autolla ja nostaa ne kärryt kyytiin. Ja hyvin mä ne sainkin!! EI takuulla ollut mitään repeämisen vaaraakaan. Eli nyt mä aion jo tosiaan alkaa liikkumaan niin että voin autollakin ottaa vaunut mukaan. Kun vaan muistaa olla varovainen niin hyvin menee. Takuulla.
Kaikkea muutakin piti kommentoida, mut Rakkausvauvan tanssi ilta jäi ainoana mieleen. Ihanalle kuulostaa!!
Nyt mun tarvii alkaa siivoamaan niin on kiva tulla kotiin sitten sunnuntaina. Kivaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti nähdään ens viikolla!
Colis ja Luka 7 vkoa jo
jumbo, tiistai, klo 11, Fazerin kahvila?????
Tiistaina siis klo 11 tapaaminen, ehdotan ravintolapuolta esim. Chicosta tai Amarilloko se on nimeltään? Eikös silloin ole jo sopivasti lounasaika muillakin kuin minulla ;)?
Kiva, kun meitä näyttäisi nyt tulevan íhan mukavankokoinen sakki paikalle!
Jumbo tapaamisesta. Mulle kanssa sopii tuo tiistai klo:11 ainakin näillä näkymin =) Yritän siis isommille saada hoitajan että voisi keskittyä muuhunkin kun lasten kaitsemiseen siellä.
SIsäpäivä tänään ollu... Kyllä sen huomaa ku tytöt on " pikkuisen" villillä päällä!! EIkä ruoka oikein maistu..
Mahasta ja makkaroista. On siis melkoinen löllö tuossa housujen päällä olemassa. Mutta uskoisin muuten painon laskeneen aika kivasti! Onhan noita raskauksia ollu 4 vuosen sisään kolme että vähän se nahka venyy ;)
Tein aika hyvän löydän tänään! Meillä oli Prisman synttärit ja ne möi ulkoiluvaatteita -30% tarjouksella. Sain molemmille isoille tytöille ostettua toppapuvut! Ja säästöä tuli huimasti kun anopilla on vielä henkilökunnan tarra et saa vielä jonku -10% vaatteista alea! Olin aika tyytyväinen :)
Meinaa kyl vähän väsyttää, neiti heräilee ainaki kolmesti yössä ja on alkanu veuhtoa ihan hirveästi käsillä ja jaloilla!! Tuntuu ettei tissiä saa suuhun kun kädet vispaa edessä.
Mites teillä vietetään Isänpäivää? Meillä mies on töissä joten sillai viettää sen.. ;) Kortit annetaan ja lahja, ehkä kahvit sänkyyn.
Pitää lähteä katsomaan mitä isommat melskaa!
Vointeja kaikille =)
outs@ ja neiti 5vkoa 1pvä
Meillä poika nukkuu.. Nukahti illalla klo 21 ja heräsi syömään puoli seitsemän ja nyt jo aamu unosillaan. Antoi äidin nukkua koko yön..
Meillä eilen illalla käsiteltiin ikävää tapahtumaa vanhempien lasten kanssa. Tapahtuma toi kovasti epävarmuutta ja pelkoa koululaisiin. Varsinkin keskimmäinen tyttö puhelimellaan viesteili vielä sängystään isolle siskolleen, kuinka pelkää tämän puolesta kun hän on ylä-asteella. Siinä sitten rauhoiteltiin tilannetta, että tämä on todella harvinaista yms. Ja kuinka kovaa hän rutisti halatessaan kun kahdeksaan kouluun lähti. Olen aidosti järkyttynyt, lähinnä siitä, kuinka paljon pelkoa ja epävarmuutta tuo pienissä koululaisissa herättää.
No, sitten siinä tuli mieleen, kuinka luottavaisesti Miko tapitti minua silmiin sylissä ollessaan. Tietämättä mitään tästä ikävästäkin puolesta maailman menoa. Kun vaan voisi varjella heitä kaikelta pahalta tässä maailmassa.
Oli jotain alku viikon pinossa joulusta puhetta. Pidän kovasti joulusta kaikkine järjestelyineen ja hössötyksineen. Ihanaa, kun tietää, että saa tämän joulun olla kokonaan kotona. Viime vuonna tosin pidin lomaa joulun välipäivät, mutta aattoaamuna pääsin aamulla töistä, joka hieman veroitti aaton jaksamista.
Mutta eiköhän tästä nyt pitäisi alkaa pyykinpesuun ja muihin touhuihin..