Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia että yksineläjällä tulee koneellinen pyykkiä kahdesti viikossa??

Vierailija
06.12.2021 |

En tiedä onko normaalia, mutta hikoilen paljon ja vaihdan vaatteita kerran päivässä.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone pyörii joka päivä, oli pyykkiä tai ei. Vesi ja sähkö on halpaa.

Vierailija
62/70 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin turhaa hysteriaa pestä vaatteita yhden käytön jälkeen?

Miten te edes pystytte pitämään samoja kenkiä yli paria viikkoa??? Nehän ON LIKAISIA😳🤯😱

No mulla tulee töissä yleensä hiki. Paidat ovat kainaloiden kohdista märät. Ei tee mieli laittaa sellaista paitaa uudestaan päälle, jos on itse käynyt pesulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi ei lopu maailmasta. Maa on itse säätelevä veden kierto planeetta.

Ei lopu sähkö ette vain tiedä sitä v i e l ä kuinka halpaa sen käyttö voi olla koska valtaa on ollut niillä,jotka rahastavat kaikkea muutakin.

Minkä syyn löydätte että pyykinpesukoneet on alettu tehdä sellaisiksi että ne käyttää vettä liian vähän ja ohjelmat liian pitkiä ja niitä on liikaa? Miksi tyydymme siihen?

Samaa on kaiken muunkin kohdalla. Koska näette totuuden asioista joihin on pakotettu ja peloteltu? Koska tajuatte ja osaatte etsiä vastauksia.?

Onko elämä kärsimystä ja kuka sen tekee sellaiseksi?

Vierailija
64/70 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa alkaa autoilu ja kivihiilen poltto tuntua ympäristön näkökulmasta oikeutetulta. Yksin elävä ihminen oikeasti pesee useita koneellisia viikossa? Lakanat ja pyyhkeet likaantuvat viikon käyttöajalla? Vaatteet pestään yhden käyttökerran jälkeen? Minulla voisi olla yksi idea helppoon ympäristötekoon, joka säästää myös pyykinpesuun käyttämäänne aikaa - ehkä ajan mittaan käsityksenne vaatteiden todellisesta likaantumisestakin normalisoituu.

Eikö se ole ihan normaalia vaihtaa lakanat ja pyyhkeet kerran viikossa? Niissä kuitenkin nukkuu noin 8 tuntia yössä. 

Vierailija
65/70 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hikoilet paljon ja vaihdat vaatteet joka päivä niin 2 koneellista viikossa ei kuulosta normaalilta. Itse pesen pari kertaa viikossa talopesulassa ja aina kahdella koneella kerrallaan.

Vierailija
66/70 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee 1 koneellinen vko. Etätyö auttaa pyykin vähentämisessä.

Vierailija
67/70 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan koneesta.

Vierailija
68/70 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee 1 koneellinen vko. Etätyö auttaa pyykin vähentämisessä.

Aamupäivän voi tehdä töitä kotona perse paljaana ja tarvittaessa myös iltapäivän, näin ei tule pyykkiä niin kuin ennen koronaa.

Vierailija
69/70 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää säilöä suurta määrää vaatteita, joten pesen välillä vaikka yhden teepaidan tai sukat.

Vierailija
70/70 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon teillä oikein käytetään pyyhkeitä, kun joka viikko tulee niistä koneellinen? 

Minä kerron. Toisessa kylppärissä makuuhuoneen vieressä on käytössä neljä pyyhettä: iso kylpypyyhe suihkusta tultua kropan kuivaukseen, käsipyyhe, kasvopyyhe, peffapyyhe. Vieras veskissä on yksi pyyhe, keittiössä kaksi froteepyyhettä ja kaksi astiapyyhettä jatkuvassa käytössä. Kerran viikossa vaihdetaan pyyhkeet ja menevät koneeseen kahden viikon välein 60 C. Froteepyyhkeiden kanssa en pese muita pyykkejä, lakanat vaihdan kerran viikossa ja tyynyliinat kaksi kertaa viikossa. Hiukset eivät rasvoitu kun vaihtaa tyynyliinan useammin. Alusvaatteita pesen kahden viikon välein 60C . Kotona käytettäviä kotipukuja talvella tulee kaksi viikossa 40C. Ne pestään sukkien kanssa samassa. Eli sinkkutalous ja kaksi koneellista keskimäärin viikossa. Joskus enemmän jos on verhoja tai pöytäliinoja ym.

Majoitatko jatkuvasti ihmisiä luonasi, vai pesetkö vieras-wc:n pyyhkeet, vaikkei kukaan olisi niitä käyttänytkään?