Onko normaalia että yksineläjällä tulee koneellinen pyykkiä kahdesti viikossa??
En tiedä onko normaalia, mutta hikoilen paljon ja vaihdan vaatteita kerran päivässä.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Yhden lenkin jälkeen vaate ei ole likainen, se on KOSTEA. Ripusta se kuivumaan hyvin ja käytä uudestaan.
Olen itse sinkku ja pesen pyykkiä kerran kahdessa viikossa.
Hikoilun määrä ja haju yhden lenkin jälkeen on hyvin yksilöllinen asia.
Meillä 3henkeä ja 2koneellista viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden lenkin jälkeen vaate ei ole likainen, se on KOSTEA. Ripusta se kuivumaan hyvin ja käytä uudestaan.
Ulos tuulettumaan niin haju lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Siiderivalaalla on paita litimärkä jo siitä, että löntystelee kauppaan hakemaan sidukkaa ja sipsukkaa.
No tuleehan tuo kun pesee lakanat ja pyyhkeet sekä vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kuullut deodorantista?
Vierailija kirjoitti:
Talvella on enemmän pyykkiä, kun on enemmän vaatteita käytössä esim kerrastot.
En ehkä pysty kuvittelemaan miten jollain läskillä akalla hikoilee talvipakkasessa esim reidet 🤣
Tummat ja vaaleat 40 ja 60 astetta. Noin kolme koneellista viikossa. Pyyhkeet (kylpy, kylppärit ja keittiö) vie melkein koneellisen jo pelkästään.
Miten siitä, että vaihtaa vaatteet kerran päivässä, voi mitenkään tulla koneellinen pyykkiä 2-3 päivän välein?
Vierailija kirjoitti:
Miten siitä, että vaihtaa vaatteet kerran päivässä, voi mitenkään tulla koneellinen pyykkiä 2-3 päivän välein?
No pyyhkeet ja lakanat pesen kerran viikossa ja sitten muut vaatteet siihen päälle toinen koneellinen.
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä on tällainen:
https://www.electronic-star.fi/Puutarha-Retkeily/Retkeily-ja-vaellus/Mi…
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon teillä oikein käytetään pyyhkeitä, kun joka viikko tulee niistä koneellinen?
Minulla on 4kg kone juuri siksi ettei likapyykkiä tarvitse hautoa korissa viikkotolkulla. Kone täyttyy helposti kun yhdistää keittiöpyyhkeet, kylpy/käsipyyhkeet, tyynyliinat, alushousut yms 60 vaativat pyykit.
Niissä 12 m2 ”ihanissa” miniasunnoissa ei ole tilaa kuin pienoispesukoneelle, eikä pyykeille tilaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Niissä 12 m2 ”ihanissa” miniasunnoissa ei ole tilaa kuin pienoispesukoneelle, eikä pyykeille tilaa ollenkaan.
Tämähän se totuus on.
Vierailija kirjoitti:
Koirankoppiasunnoissa ei ole konetta ollenkaan, on pakko varata aina vuoro pesutupaan, jossa sitten pesee vaatteet sen naapurin kuppa/hiv/ludeväen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos te naiset pesisitte ITSENNE ja alapäänne useammin, eivät ne vaatteet niin likaantuisi.
Käyn joka päivä suihkussa ja silti joudun vaihtamaan vaatteet joka päivä.
Pyykin määrää ihmettelen minäkin. Ollaan kyllä kahdestaan, mutta tuntuu, että pelkästään tummaa tulee aina niin paljon, että muut (vaaleat ja 60-90 asteen pyykki) joutuu aina "tunkemaan" siihen väliin vielä erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kuullut deodorantista?
Deodorantti ei estä hikoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos te naiset pesisitte ITSENNE ja alapäänne useammin, eivät ne vaatteet niin likaantuisi.
Käyn joka päivä suihkussa ja silti joudun vaihtamaan vaatteet joka päivä.
Niinpä... minustakin tuntuu, että mitä useammin peseytyy, vaihtaa vaatteitakin useammin => enemmän pyykkiä...
Lakanoiden (miellyttävä) vaihtoväli saattaa hieman hieman pidentyä, jos pitää henkilökohtaisesta hygieniasta parempaa huolta.