Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette tällaisesta ystävän toimintatavasta?

Vierailija
06.12.2021 |

Ehdotan tapaamista päivälle jolloin molemmilla on vapaapäivä. Hänellä on rytmi sellainen että hän herää tosi aikaisin myös viikonloppuisin, siis vapaapäivinä. Itsellä toisenlainen rytmi ja vapaapäivänä usein nukun myöhään ja se on ihanaa. Hän sanoo että nähdäänkö "joskus aamupäivällä 11 aikaan, me herätään aika aikaisin".

Olenko hankala jos olen sitä mieltä, että voisimme ihan hyvin tavata vähän myöhemmin, koska itse tykkään nukkua vapaalla pidempään. Eihän hänen rytminsä mihinkään suuntaan muuttuisi sen vuoksi, että näemme myöhemmin. Mutta minun pitäisi sitten vapaallakin herätä aiemmin, koska heidän rytminsä on sellainen. Mielestäni tuo on hieman itsekästäkin siltä ystävältä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, no ongelma on sinun korvien välissä. Vaikka tykkäätkin nukkua myöhään viikonloppuisin, niin miksi et tee poikkeusta ystäväsi vuoksi?

Ihminen joka noudattaa jotakin tiettyä rytmiä, kärsii rytmin muutoksista huomattavasti enemmän, kuin sellainen, joka pystyy kääntämään omaa rytmiään tilanteiden mukaan. Eli tällainen ihminen ei sitten saakkaan nukuttua seuraavana yönä, jos päivärytmi, etenkin ruokailu, heittää muutaman tunnin.

Huomasin tämän, kun siirryin 10.v sitten tekemään pelkkää yövuoroa; vaihdoin omaa rytmiäni viikon välein myöhään sängyssä lojuvasta yötyöläisestä aamuihmiseksi, joka herää omineen ennen 8.00 ja simahtaa ennen kymmentä.

Tartteeko siitä ottaa hernettä nokkaan, jos kaveris haluaa pitää rytmistään kiinni, nukut vaan ite päikkärit viikonloppuna tapaamisen jälkeen? Onko vielä niin että kaverillas on lapsia tai joku säännöllinen harrastus ja sulla ei kumpaakaan tai lapset on senverran isoja, etteivät tartte aamutoimissa apuja tai jatkuvaa valvontaa?

Vierailija
2/16 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myp kirjoitti:

Jaa-a, no ongelma on sinun korvien välissä. Vaikka tykkäätkin nukkua myöhään viikonloppuisin, niin miksi et tee poikkeusta ystäväsi vuoksi?

Ihminen joka noudattaa jotakin tiettyä rytmiä, kärsii rytmin muutoksista huomattavasti enemmän, kuin sellainen, joka pystyy kääntämään omaa rytmiään tilanteiden mukaan. Eli tällainen ihminen ei sitten saakkaan nukuttua seuraavana yönä, jos päivärytmi, etenkin ruokailu, heittää muutaman tunnin.

Huomasin tämän, kun siirryin 10.v sitten tekemään pelkkää yövuoroa; vaihdoin omaa rytmiäni viikon välein myöhään sängyssä lojuvasta yötyöläisestä aamuihmiseksi, joka herää omineen ennen 8.00 ja simahtaa ennen kymmentä.

Tartteeko siitä ottaa hernettä nokkaan, jos kaveris haluaa pitää rytmistään kiinni, nukut vaan ite päikkärit viikonloppuna tapaamisen jälkeen? Onko vielä niin että kaverillas on lapsia tai joku säännöllinen harrastus ja sulla ei kumpaakaan tai lapset on senverran isoja, etteivät tartte aamutoimissa apuja tai jatkuvaa valvontaa?

Siis luitko aloitusta kunnolla? Eli minä nimenomaan joutuisin muuttamaan rytmiäni. Ystäväni ei joutuisi vaan heräisi siihen aikaan kuin muutenkin. Jos tapaisimme myöhemmin päivällä, niin eihän hänen heräämisaikansa siitä muuttuisi. Hän herää joka tapauksessa aikaisin. 

Kerrot itse rytmin muutoksen ikävistä vaikutuksista, jotka siis nyt vaikuttaisivat minuun eikä mitenkään tuohon ystävääni. Hänen heräämisaikansa ei muuttuisi mihinkään. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotat vaan että vähän myöhemmin ois ok.

Vierailija
4/16 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä useinkin huomaa ystävien käytöksessä itsekkyyden sävyjä juuri tapaamisiin liittyen. Kaikki menee vaivihkaa aina heidän toiveidensa mukaan ja minä näen aina sen suurimman vaivan kulkea ja suostuu ei niin kiinnostaviin juttuihin. Ei kai siinä auta kuin kompromissi, tapaamisaika siitä välimaastosta.

Vierailija
5/16 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällesi iltapäivä alkaa luultavasti olla jo sellainen aika, jolloin hänen päivänsä on lähestymässä loppua eli kotiaikaa. Jos hän tapaa sinut sinulle sopivana päivän hetkenä, hänen päivänsä on ollut tapaamisen odottelua jo kauan ja ehkä joku muu asia siirtyy hänen kannaltaan liian myöhäiseksi tai jopa peruuntuu. Kaverisi ilta alkaa aikaisin eli ei hän valvo myöhään, jos kerran nouseekin aikaisin.

Vierailija
6/16 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan hommata kaveri, jolla on samanlainen rytmi kuin sinulla. Ihmettelen suuresti, että ihmiset kaveeraavat täysin vastakohtiensa kanssa ja ihmettelevät sitten, kun tulee ongelmia.

Vierailija
7/16 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ystävä kysyisi myös sinun mielipidettäsi tapaamisajasta eikä vain valitsisi itselleen sopivinta aikaa. 

Jos ystävyyssuhteessa alkaa tuntua, että mennään lähinnä toisen ehdolla, on aika miettiä kannattaako ystävyyttä ylläpitää. 

Sano suoraan, että sinulla on vapaata ja haluat rauhoittaa aamupäivän omille toimillesi ja voit nukkua pitkään. Kerro myös mikä aika olisi sinulle sopivin. Ehkä löydätte kompromissin.

Vierailija
8/16 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole hankala. Mitä ystäväsi sanoo, jos ehdotat hieman myöhäisempää kellonaikaa? Entä jos kutsuisit hänet illanistujaisiin, kieltäytyisikö hän nukkumaanmenoaikaansa vedoten?

Vierailija
9/16 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ehkä tule ajatelleeksi että kaikki eivät herää yhtä aikaisin. Sano vain että itse herään mieluummin hitaammin, että kävisikö vähän myöhemmin? Simple.

Vierailija
10/16 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö hän, että nukut mielelläsi pitkään?

Vierailija
11/16 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin aamuvirkku. Jos tietäisin, että ystäväni tykkää nukkua pitkään, voisin juuri ehdottaa, että nähdään myöhään, kuten klo 11. Ajattelisin tällöin ottaneeni hänen nukkumisensa hyvin huomioon. Minulle parempi aika olisi vaikka klo 9.

Tietenkin voi ehdottaa tapaamista iltapäivälläkin, mikäs siinä. Riippuu tietenkin siitä, mitä aiotaan tehdä. Jos ulkoilla, niin varmaan olisi kivaa mennä ulos valoisaan aikaan.

Vierailija
12/16 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän myöhempään nukkuvien pitää muutenkin yhteiskunnassa väkisin sopeutua aamuvirkkujen rytmiin ja kärsiä jatkuvan väsymyksen tuomista terveyshaitoista koska nämä asiat ovat geneettisiä eikä niitä voi muuttaa. Kaverisi voi puuhailla omia juttujaan aamupäivän, en usko että puolenpäivän jälkeen näkeminen on liian myöhä edes perus aamuvirkulle, ei vaikka menisivät kuudelta illalla nukkumaan.

Vierailija
13/16 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten välinen ystävyys on muutenkin ihan turhaa kun ei voi edes harrastaa seksiä. Kannattaa hankkia miespuolisia ystäviä. Ne on paljon rennompiakin.

Vierailija
14/16 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaverisi vastasi, kun ehdotit myöhäisempää tapaamisaikaa?

Vierailija
15/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ehdotitko edes myöhempää ajankohtaa? Vai teitkö asiasta vaikean ja ystävästäsi itsekkään omassa mielessäsi, ehdottamatta itse mitään? Ystäväsihän ehdotti, ei määrännyt. Älä tee tästä nyt mitään ongelmaa.

Jos ystäväsi olisi vain ilmoittanut, että tapaatte kello 11 ja sillä siisti, olisi se outoa, jopa ajattelematonta. Mutta jos vain tyydyt murisemaan mielessäsi, niin oma mokasi.

Jaa, tää olikin vanha ketju, mutta jos jollain tulee vastaava tilanne vastaan. 

Vierailija
16/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko ystävän kanssa seksin harrastaminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä