mua vaan väsyttää koko ajan ihan kauheesti
Kilppariarvot on ollu ok, tätä väsymystä on kestänyt aika kauan. Väsyttää kun on pimeetä,väsyttää kun on valoisaa. Syön ihan (liiankin....) hyvin, hyötyliikun ja hikiliikun säännöllisesti...Kamalasti hommia koko ajan. Nyt makaan sängyssä, kohta pitää avata läppäri ja tehdä taas lisää, kun poikkeuksellisesti tossa jo neljältä lopetin vääntämisen. Silmät vaan lupsahtelee vaikka oon ehtinyt jo nukahdella tässä. Ahdistaa, en millään jaksaisi.
En käy edes töissä opiskelun ohella. Tiedän, oon vaan laiska paska. Pitäis jaksaa. En vaan jaksa. (Ja silti jaksan, koskaan ei oo jäänyt hommat tekemättä.)
Kiitos kun sain avautua.
Kommentit (28)
Oon ite kärsiny väsymyksestä myös niin tässä tämmönen listä mikä kannattaa tarkistaa:
-onko sulla stressiä? koulu/harrastukset/ihmissuhteet/ootko kokenu hiljattain jotain suuria muutoksia elämässä/liian korkeet tavotteet/ylisuorittaminen?
-nukutko tarpeeksi, eli kerkeetko päästä siihen syvän unen vaiheeseen, koska se on yhteydessä vireystilaaan ja väsymyksen tunteeseen! monelta käyt normaalisti nukkumaan?
-mieti tarkkaan omaa menneisyyttä/käy läpi elämänhistoriaasi, jos sulle on vaikka käynyt jotain sellasta minkä oot torjunu pois mielestäsi ja se nyt kuormittaa ja väsyttää sua.
Krooninen väsymys-oireyhtymä? Itsellä se.
26, joo olen käynyt tuollaista listaa läpi... stressiä on, mutta muutoksia ei juurikaan ole ollut. Tavoitteet on varmaan liian korkealla, koska olen oikeastaan aika tyhmä :( Ei pitäisi odottaa niin paljon, mutta minkäs teet... unitunteja ehtii usein tulla ihan liian vähän kun en vaan saa sitä unta ja kuitenkin pitää herätä. Menneisyydessä on paljon ikäviä juttuja jotka kyllä tiedostan. Ne jutut saavat aikaan ahdistuksen puuskia, mutta en tiedä onko niillä nukkumisen kanssa tekemistä miten paljon.
27, en varmaan edes yllättyisi vaikka olisi, hah.
No joo, en mä tiedä etsinkö täält mitään erityistä tai yhtä oikeaa vastausta, kunhan halusin avautua.
Tuli kuitenkin hyvä mieli kun vastailitte, ettekä alapeukuttaneet (:D) mun aloitusta! Nyt yritän nukkua. :)
Hyvää yötä. Toivottavasti saat nukuttua. 27
Voiskohan olla niin, että rauta-arvojen pitää olla isokokoisella paremmat kuin pienikokoisella eli anemiaraja tulee aiemmin vastaan?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:55"]Juuri sitä se tekee.
[/quote]
Mut eikö se useammin esim herätä aikaisin aamulla? Tai tee muuten huonosti nukkuvaksi. Ja kun tää ei ole semmoista saamattomuus-väsymystä, vaan mua vaan väsyttää niin että voisin nukkua monta vuorokautta ja kuolla silti väsymykseen. :(
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:02"]Jos ravinnon laatu on tosi heikkoa ja käyt salilla + ryhmäliikunnassa 4 kertaa viikossa niin voihan sekin väsyttää.
Voihan väsymys olla monenkin asian summa, jos rauta-arvot on alhaiset ja sitten siihen päälle vielä masennus ja huonosti nukutut yöt.[/quote]
En mä usko et se ravinto on niin heikkoa... ei kai sitä ennenkään ole tarvinnut noudattaa fitness-ruokavaliota voidakseen hyvin. Vaikka ainahan vois tottakai parantaa... varmaan just jotain monen tekijän summaa. Ärsyttää vaan. :(
Hups, äskeinen lainaus meni vähän päin helvettiä.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:15"]Voiskohan olla niin, että rauta-arvojen pitää olla isokokoisella paremmat kuin pienikokoisella eli anemiaraja tulee aiemmin vastaan?
[/quote]
Niin, voi olla. Tosin ei mulle ole sanottu mistään anemiasta ikinä, luulisi että sen jotenkin näkisi tai muista arvoista voisi päätellä.
23, niin, kai sitä on helppoa ajatella että nuorena jaksaa tai ainakin pitäisi jaksaa. Ohhoh noita keuhko-oireita!! Mulla on ollut hengittämisen ja juurikin keuhkojen kanssa valtavasti ongelmia viime vuodet, ei oikein saa vedettyä henkeä. Olen käynyt lääkärillä, mutta siellä on sanottu että kyllähän se hengittäminen onnistuu kun kerran pystyn liikkumaan, että kyse on vaan kuvittelemisesta, tai sitten on todettu ettei nyt kyllä osata sanoa missä ongelma on. Enpä ole ajatellutkaan, että se voisi olla stressin oire.
24, se on mahdollista, mutta musta tuntuu että on niin kamalan kiire tehdä tätä tutkintoa valmiiksi :( siihenhän painostetaan joka puolelta, ja opiskelijana on muutenkin kamala lusmuolo. On totta että tuo makeanhimo on korostunut ehkä erityisesti viime aikoina... joskus on mennyt tosi pitkiä kausia, etten ole syönyt mitään makeaa ja unohtanut miltä suklaakin maistuu. Ja olinhan toki silloin hoikempikin... :/