Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mua vaan väsyttää koko ajan ihan kauheesti

Vierailija
09.03.2015 |

Kilppariarvot on ollu ok, tätä väsymystä on kestänyt aika kauan. Väsyttää kun on pimeetä,väsyttää kun on valoisaa. Syön ihan (liiankin....) hyvin, hyötyliikun ja hikiliikun säännöllisesti...Kamalasti hommia koko ajan. Nyt makaan sängyssä, kohta pitää avata läppäri ja tehdä taas lisää, kun poikkeuksellisesti tossa jo neljältä lopetin vääntämisen. Silmät vaan lupsahtelee vaikka oon ehtinyt jo nukahdella tässä. Ahdistaa, en millään jaksaisi.

En käy edes töissä opiskelun ohella. Tiedän, oon vaan laiska paska. Pitäis jaksaa. En vaan jaksa. (Ja silti jaksan, koskaan ei oo jäänyt hommat tekemättä.)

Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nukut? Määrä ja laatu.

Vierailija
2/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:06"]Miten nukut? Määrä ja laatu.
[/quote]
No aika huonosti kyllä. Heräilen välillä, joskus en saa unta. Sitten kun saan nukuttua (esim.nyt kun melatoniini on auttanut nukahtamaan) pitkäänkin, oon silti väsynyt. Mikään määrä ei tunnu riittävän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko liikut? Ettet vaan liiku liikaa.

Onko rauta-arvot mitattu?

Mitä tarkoittaa että syöt "liiankin hyvin" ? Hyvin = terveellisesti vai hyvin = paljon? Kannattaisko tarkkailla ruuan laatua?

Vierailija
4/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikunto? Masennus?

Vierailija
5/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:26"]Paljonko liikut? Ettet vaan liiku liikaa.

Onko rauta-arvot mitattu?

Mitä tarkoittaa että syöt "liiankin hyvin" ? Hyvin = terveellisesti vai hyvin = paljon? Kannattaisko tarkkailla ruuan laatua?
[/quote]
Ei pitäisi kyllä liikkua liikaa. Taitan kaikki matkat pyörällä tai kävellen mutta käyn viikossa "vaan" kolmesti salilla ja kerran ryhmätunnilla.

Syön sinänsä ihan terveellisesti, sokeria saan kyllä yli suositusten, mutten mitään övereitä vedä mistään herkuista. Liialla tarkoitan sitä, että haluaisin laihtua muttei ole voimaa syödä tarpeeksi vähän. Eli syön periaatteessa hyvin, mutta liian paljon siihen mitä pitäisi.

Vierailija
6/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja rauta-arvot on aina olleet alarajoilla, mutteivät liian heikot.

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:30"]Ylikunto? Masennus?
[/quote]
Masennusta vissiin joo, mutta eihän senkään pitäisi koko aikaa väsyttää.

Vierailija
7/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sitä se tekee. 

Vierailija
8/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ravinnon laatu on tosi heikkoa ja käyt salilla + ryhmäliikunnassa 4 kertaa viikossa niin voihan sekin väsyttää.

Voihan väsymys olla monenkin asian summa, jos rauta-arvot on alhaiset ja sitten siihen päälle vielä masennus ja huonosti nukutut yöt.

Vierailija
9/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse noudattaa mitään fitnesruokavaliota, mutta syötkö tarpeeksi lihaa, kalaa, kanaa? Vihanneksia? Tosi perusruokaa siis. Jos syöt vain esim. rasvaista pastahöttöä, leipää, sokerisia jogurtteja yms niin se taatusti väsyttää. Puhun kokemuksesta, itse en edes tajunnut miten ruokavalioni, jonka olin aiemmin mieltänyt suht normaaliksi, pöhötti ja väsytti, ennenkuin hommasin personal trainerin joka laati mulle ruokavalion, joka sisälsi just paljon vihanneksia, hedelmiä, lihaa yms. Tuntuu, että olo pysyy muutenkin tasaisempana päivän mittaan.

Unirytmisi on varmaan myös sekaisin, jos nukut päivisin. Opettele siitä pois, vaikka kuinka väsyttäisi. Pyydä vaikka kavereita kylään päivisin niin et voi mennä nukkumaan. Nukut taatusti yösi paremmin jos jätät päiväunet pois.

Kyllä se siitä, rupea askel kerrallaan muuttamaan elämäntapojasi ja katso, mistä on eniten apua.

Vierailija
10/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:43"]

Ei tarvitse noudattaa mitään fitnesruokavaliota, mutta syötkö tarpeeksi lihaa, kalaa, kanaa? Vihanneksia? Tosi perusruokaa siis. Jos syöt vain esim. rasvaista pastahöttöä, leipää, sokerisia jogurtteja yms niin se taatusti väsyttää. Puhun kokemuksesta, itse en edes tajunnut miten ruokavalioni, jonka olin aiemmin mieltänyt suht normaaliksi, pöhötti ja väsytti, ennenkuin hommasin personal trainerin joka laati mulle ruokavalion, joka sisälsi just paljon vihanneksia, hedelmiä, lihaa yms. Tuntuu, että olo pysyy muutenkin tasaisempana päivän mittaan.

Unirytmisi on varmaan myös sekaisin, jos nukut päivisin. Opettele siitä pois, vaikka kuinka väsyttäisi. Pyydä vaikka kavereita kylään päivisin niin et voi mennä nukkumaan. Nukut taatusti yösi paremmin jos jätät päiväunet pois.

Kyllä se siitä, rupea askel kerrallaan muuttamaan elämäntapojasi ja katso, mistä on eniten apua.

[/quote]
En syö lihaa, kalaa tai kanaa, proteiinia saan muualta ja rautaa esim. kasviksissa joissa korkea pitoisuus (herneet, nokkonen, maa-artisokka, persilja). Tiedän että tämä aiheuttaa närää joissakuissa, mutta olen ollut kasvissyöjä oikeastaan aina, enkä nuorempana ollut samalla tavalla väsynyt. :>

Olen saanut kotoa aika hyvän mallin ruokailuille, ei syöty ikinä sokerijogurtteja eikä vaaleita leipiä tai pastoja. Ruokavalioni koostuu nyt siis aika pitkälle hedelmistä (lähinnä omenoista), vihanneksista, kasviksista, marjoista, pavuista, tofusta/soijasta, siemenistä ja kananmunasta ja eri maitotuotteista. Ja tummasta leivästä, en oo leivästä onnistunut luopumaan... Ja sit jonkun verran herkkuja, ihan normi karkkia, suklaata, jäätelöä, pannukakkua... you name it. Pitäisi jättää kokonaan pois mut se on vaan niin paljon helpommin sanottu kuin tehty. :/ Ruokarytmi mulla tosin on vähän pielessä, kun oon esim. päivällä aika pitkään syömättä. Siinä on parantamisen varaa.

Unirytmi ei oo hirveän sekaisin koska mulla on paljon läsnäoloja koulussa. Eli herään n. 7-8 joka aamu. Yritän tosiaan välttää päiväunia, mutta en oo silti huomannut muutosta unessa :'( tai siis, voi väsyttää ihan hurjasti illalla, mutta uni ei silti tule, tai sitten se katkeaa keskellä yötä. Joskus on parempia kausia, että saa nukuttua, mutta silti päivisin väsyttää aivan järkyttävästi. :(

Kiitos mukavasta viestistäsi, vaikken tiedä onko siitä tähän tilanteeseen kamalasti apua, koska elämäntapani ovat aina olleet aika terveelliset. :/ En käytä mitään päihteitä myöskään.

Vierailija
11/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka tarpeeksi vettä?

Tiedän tuon väsymystunteen. Itsekin opiskelen. Luulen, että alitajuisesti stressaan paljon opintojani

Vierailija
12/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lihan syöminen mikään pakollinen juttu oo, jos saat sen korvattua muilla ruuilla. Eikä herkkujakaan tarvi kokonaan jättää pois, mietin vaan jos tilanne on sellainen että syöt vaan tuhottomasti hiilareita ja sokereita.

Kannattaa käydä lääkärissä juttelemassa jos väsymys on ihan ylitsepääsemätöntä.
Voihan se olla ihan stressiä ja masennustakin, vaikket edes tiedostaisi sitä.

Vierailija
13/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsaus, uniapnea?

Vierailija
14/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet sähkömagneettisensäitelyn koekaniini

Vierailija
15/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, yritän juoda mutta luulen että alle sen mitä pitäisi juoda, ei vaan ole jano niin ei tule juotua. Hyvä huomio tuo. Täytyy kiinnittää huomiota.

16, niin, hyvin tässä on pari vuosikymmentä porskutettu ilman lihoja, joten uskon osaavani korvata nuo. Syön usein yliopiston kasvislounaan, mikä on myös aika hyvin rakennettu ateria. Tiedän kyllä mitä tarkoitat, minäkin söin joskus vähän aikaa niin etten kiinnittänyt juuri yhtään huomiota syömiseen, mutta tosi äkkiä esim. vaalean leivän syöminen sai aikaan sellaisen turvotuksen, jota en halua... huh.
Olen tosi stressiherkkä, mutta tätä stressiä on jatkunut jo monta vuotta. Luulisi, että keho tottuu tähän fyysiseen tilaan ja mielentilaan... masennusdiagnoosi minulla tosiaan kyllä on, mutta tähän väsymykseen ei ole puututtu missään, terveystarkastuksessakin kaikki OK.

17, en kuorsaa, itse asiassa unessakin hengitykseni on hyvin hiljaista, kuin pintahengitystä, niin että kaverit ovat luulleet kuolleeksi. Minulla on siis objektiivisia tietoja siitä, etten kuorsaa. Uniapneaankaan ei oikein oireet sovi, eikö siinä uni katkea "tiedostamatta", eli ihminen ei herää? Mä klylä herään ihan kunnolla kun uni katkeaa... :/

18, voi olla. :)

Vierailija
16/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriarvotkin kannattaa tarkistuttaa.

Vierailija
17/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:13"]

[/quote]
Tarkoitatko diabetestä tällä? Mihin sokeriarvot vaikuttavat? Anteeksi tyhmä kysymykseni.

Vierailija
18/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:13"]

[/quote]
Tarkoitatko diabetestä tällä? Mihin sokeriarvot vaikuttavat? Anteeksi tyhmä kysymykseni.

[/quote]
Siis mihin muuhun* tarkoitin. :)

Vierailija
19/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stressiin totu. Iän myötä sen kyllä huomaa, että vaikka nuorempana tiesi stressaavansa, mutta porskutti kuitenkin, vanhetessa alkaa paikat prakaamaan, jos stressi saa jatkua. Itselleni alkoi tulla esim. kaikenlaisia keuhko-oireita. Vaihdoin työpaikkaa, vähensin työtunteja, liikun enemmän, syön paremmin, otan lisäravinteita. Nyt on parempi.

Vierailija
20/28 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla yksinkertaisesti liikaa hommia. Jos kroppasi ei kestä nykytahtia niin se ei auta vaikka joku toinen jaksaisi viisi kertaa enemmän. Makeanhimo varmaan on stressioire- kannattaa kuunnella kehoaan, itse en kuunnellut ja monta vuotta olin tekemättä käytännössä mitään kun olin pistänyt itseni liian koville liian pitkään, on ne "laiskemmat" menneet jo monta kertaa ohi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi