Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nopeasti olette saaneet veriseulan tulokset (HUS-alue)?

Vierailija
09.03.2015 |

Miten nopeasti olette saaneet tulokset siitä veriseulasta? Mulla nt-ultra edessä huomenna ja jännittää ihan kamalasti etukäteen, kun ikääkin alkaa olla jo olla (37). Ei ollenkaan näin paljon jännittänyt vanhempia lapsia odottaessa. Katsoin etukäteen Omakannasta niitä veriseulan tuloksia ja eivät ainakaan ihan sen keskiarvokäyrän mukaisia olleet...:(.

Huomenna selviää siis, onko niskaturvotusta minkä verran, mutta miten nopeasti ultrasta olette saaneet ne tulokset kirjeitse tai puhelimitse?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta?

Vierailija
2/4 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,
Minä sain tuloksen kirjeitse viikon kuluttua nt-ultrasta viime marraskuussa, ilmeisesti ei ollut ruuhkaa silloin. Verinäytteet otettiin omassa tk:ssa ja nt-ultra Hyvinkään sairaalassa.

Sinulla ymmärtääkseni jo pelkkä ikä vaikuttaa siihen, että seerumiseulan tulos ei ole ihan "paras mahdollinen". Tietokoneohjelmahan laskee äidin iän, sikiön iän, niskaturvotusmittauksen ja tiettyjen merkkiaineiden pitoisuuden perusteella Downin oireyhtymän tilastollisen riskin. Jos äidin ikä on korkeahko, tulos on automaattisesti jotain muuta kuin aivan ns. mitätön riski (toki riski on aina olemassa oli minkä ikäinen tahansa seuloista riippumatta). Älä siis turhaan murehdi, ne luvut kertovat vain tilastollisen riskin! Ja vaikka riskiluku olisikin korkea, niin suurin osa näistäkin lapsista osoittautuu kuitenkin terveiksi kromosomeiltaan. Onnellista ja stressitöntä odotusta sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi 

Ainakin HUS alueella kannattaa ottaa käyttöön netposti. Sain näin tulokset samana päivänä kuin oli nt-ultra. Eli nt-ultra oli aamulla klo 9, osa tuloksista ja riskiluvuista oli päivittynyt oma kantaan iltapäivällä ja alkuillasta tuli kirja netpostiin.

Down riskilukua ei jostain syystä näy edelleenkään omakannassa, vaikka kirjeen saamisestakin on kulunut jo yli viikko. Trisomia 18 riksisuhde näkyi samantien.

Vierailija
4/4 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ensin antamassa verinäytteen ja muutaman päivän päästä oli ultra. Ultra taisi olla joskus iltapäivällä ja seuraavana päivänä minulle soitettiin, että näiden tutkimusten perusteella on kohonnut kromosomipoikkeavuuden riski. Eli laskivat yhteen sekä seerumiseulan että ultran. Taisivat silloin soittopäivänä päivittää tiedot Kantaan ja soittivat sitten heti perään. Oli perjantai ja maanantaiksi saatiin keskusteluaika.