Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on koko ikänsä kotiäiti eikä muuhun pysty

Vierailija
06.12.2021 |

Niin onko luuseri?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole Suomessa koko ikää kotiäiti, paitsi jos rikas mies. Työkkäri kyllä laittaa palkkatukitöihin esim. tarhassa on paljon työttömiä hoitamassa lapsia palkkatuella esim. yksi tuttu lähihoitaja.

Eivät kaikkia laita. Jos on esim vajaakuntoinen työtön, niin ihan hyvin saa olla kotiäitinä koko elämän.

Silloin on työtön, ei kotiäiti eikä kotirouva.

Moni ei kotihoidontuella olemisen jälkeen pääse töihin enää paitsi palkkatukitöihin, taas etänä kotona huomenna.

Toimistotöitä piisaa, palkka 2400 brutto.

Ei täällä ainakaan.

Jaa, olen jo 3 paikassa 4 vuoden sisällä.

Ei ehtinyt edes ansiosidonnainen loppua. Toki on AMK-tutkinto, ehkä siksi valitaan.

Vierailija
42/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole Suomessa koko ikää kotiäiti, paitsi jos rikas mies. Työkkäri kyllä laittaa palkkatukitöihin esim. tarhassa on paljon työttömiä hoitamassa lapsia palkkatuella esim. yksi tuttu lähihoitaja.

Eivät kaikkia laita. Jos on esim vajaakuntoinen työtön, niin ihan hyvin saa olla kotiäitinä koko elämän.

Moni ei kotihoidontuella olemisen jälkeen pääse töihin enää paitsi palkkatukitöihin, taas etänä kotona huomenna.

Muitakin töitä on, jos haluaa tehdä. Jos ei halua, niin ei kai sitä mitään töitä luonnollisesti löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota liuta sijoitus lapsia, niillä rikastut ja lapset saa kodin

Vierailija
44/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän enemmän luusereina näitä vapaaehtoisesti lapsettomia, jotka täyttävät lapsettomuuden elämään jättämän aukon kaikella turhalla. Aika harvan työtä voi kuitenkaan pitää yhteiskunnallisesti merkittävänä.

Vierailija
45/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muitakin töitä on, jos haluaa tehdä. Jos ei halua, niin ei kai sitä mitään töitä luonnollisesti löydy.

Ei ole halusta kiinni. Täällä jotain 20 paikkaa auki ja kaikkiin tarvitaan erityisosaamista mm. Sairaanhoitaja, hammaslääkäri, hallintojohtaja ,kirvesmies, putkimies tms.

Vierailija
46/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös yli 20-vuotta kotona ja uskon, että töihin tuskin menen ikinä..ei varmaan palkattaisikaan kun minulla ei ole edes mitään ammattitutkintoa. Olen 40+ nainen ja nuorin lapsi on vielä vauva. Mies on maksanut kaiken ja äitiys/kotihoidontuki on minulla mennyt rahastoihin, osakkeisiin yms..on kiva pesämuna siis itsellänikin kertynyt 20-vuodessa, osa rahoista makaa ihan tililläkin. Minulla on harrastuksia, ystäviä eli muutakin elämää kuin lapset ja koti.

Vierailija
47/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myös yli 20-vuotta kotona ja uskon, että töihin tuskin menen ikinä..ei varmaan palkattaisikaan kun minulla ei ole edes mitään ammattitutkintoa. Olen 40+ nainen ja nuorin lapsi on vielä vauva. Mies on maksanut kaiken ja äitiys/kotihoidontuki on minulla mennyt rahastoihin, osakkeisiin yms..on kiva pesämuna siis itsellänikin kertynyt 20-vuodessa, osa rahoista makaa ihan tililläkin. Minulla on harrastuksia, ystäviä eli muutakin elämää kuin lapset ja koti.

Niin, leskeneläke loppuu meiltä nuoremmilta, tuo rahasto on hyvä lääkkeisiin. Minimieläke on 836

Vierailija
48/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän enemmän luusereina näitä vapaaehtoisesti lapsettomia, jotka täyttävät lapsettomuuden elämään jättämän aukon kaikella turhalla. Aika harvan työtä voi kuitenkaan pitää yhteiskunnallisesti merkittävänä.

Miksi? Ensinnäkään ei lapsettomuus ole jättänyt aukkoa elämään, kun en lapsia tahdo. Millä perusteella määrittelet mikä on turhaa? Miksi työn pitäisi olla yhteiskunnallisesti merkittävää? Riittää kun elättää itsensä. Sisältöä elämään saa monin tavoin.

Vierailija
49/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei voi tehdä mitä tahansa töitä terveydellisistä syistä.

Palkan täytyy olla 3000 ainakin, että eläkkeen takia kannattaa töitä tehdä.

2400 brutto palkalla saa eläkettä 1200 brutto, josta verot pois.

Minimieläke on 836 ja ainakin vuokralla asuva saa eläkeisen asumistuen tuohon ja lääkkeet toimeentulotukena.

Leskeneläke viedään meiltä nuoremmilta.

Mökin omistavat eivät saa toimeentulotukea lääkkeisiin.

Vierailija
50/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasuntoa ei kannata eläkkeellä vuokrata, jos joutuu hoitokotiin, koska se nostaa paljon hoitokotimaksuja.

Vierailija
51/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinen joutuu myös ostamaan kodin siivouksen ja alle 1257 eläkkeellä saa palveluseteleitä joilla saa alennusta. Mitä isompi koti sitä kalliimpaa on ostaa siivous.

Vierailija
52/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monilla on isotuloinen mies. Kuten minulla.

t. Iloinen kotiäiti

Ja sillä isotuloisella miehellä rakastajatar, jonka kanssa vietetään sellaista elämää jota oikeasti tahdotaan.

Vierailija
53/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tänä vuonna ollut 1 sihteerin paikka auki ja siinäkin oli pitkä lista mitä piti osata.

Vierailija
54/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Iloinen kotiäiti

Ja sillä isotuloisella miehellä rakastajatar, jonka kanssa vietetään sellaista elämää jota oikeasti tahdotaan.

Tiedän myös työssäkäyviä naisia joilla mies pettää.

Vierailija
55/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tänä vuonna ollut 1 sihteerin paikka auki ja siinäkin oli pitkä lista mitä piti osata.

Jos ei ole AMK-tutkintoa niin ei ole mahdollisuutta päästä.

Vierailija
56/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Iloinen kotiäiti

Nainen oli lasten kanssa reissussa niin oli toinen nainen aviovuoteessa, hieno koti heillä.

Vierailija
57/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Iloinen kotiäiti

Nainen oli lasten kanssa reissussa niin oli toinen nainen aviovuoteessa, hieno koti heillä.

Nainen luulee olevansa onnellisesti naimisissa ja omistuskämppä.

Vierailija
58/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Iloinen kotiäiti

Miesten baari iltoja

Vierailija
59/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan perinteisistä ns. kotirouvista, mikäpä siinä. Eihän se ole keneltäkään pois. Kannattaa kuitenkin varmistaa selustansa ja kerätä pesämunaa sivuun, kuten joku kirjoittikin jo. Tämän sanon siksi, että lähipiirissä oli eräs tapaus, jossa henkilö jäi iäkkäänä lähes tyhjän päälle.

Vierailija
60/62 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja miksi ei voisi olla rikasta miestä? Tai itsellä suvusta perittyä vaurautta.

Itse käyn kyllä töissä, toistaiseksi, mutta ei se taloudelliselta kannalta olisi mitenkään tarpeellista ja seuraavan kanssa ajattelinkin olla kotona pidempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi