Onko tämä miehen ilkeily normaalia?
Miesystävä ilkeilee melkeinpä joka päivä mulle mutta ne on aina vaan "vitsejä". Selityksenä on että mulla nyt vaan on tämmönen huumorintaju ja ei kuulemma pidä ottaa niin tosissaan.
Saan kuulla esim. Melkeen joka päivä että joko en osaa laittaa ruokaa (osaan oikeesti tosi hyvin, oon jopa opiskellut kokkialaa) ja että oon palikka (siis tyhmä) tai muutamilla muilla nimillä mitkä on kuitenkin vaan "vitsejä". Saan tämmöstä vitsinä heitettyä vittuilua niinkin pienistä asioista että käytän paljon luonnonkosmetiikkaa, tykkään syödä kasviksia (en kuitenkaan oo kasvissyöjä) tai melkeen mistä vaan pikkuasioista.
Lisäksi mun mies ei välitä mun tunteista kännissä tippaakaan, saattaa esim. jauhaa koko yön puhelimeen meidän pienessä asunnossa vaikka sanon että en saa nukuttua ja aamulla on töitä. Sanoo että sulkee puhelimen ja siihen kuitenkin menee puol tuntia. Parin tunnin päästä saattaa aloittaa puhumisen (sen ääni on niin kova kännissä että ennemminkin huutamisen) taas. Seuraavana päivänä sit vuorotellen äyskii mulle krapulassa ilman kunnon syytä ja välillä anelee anteeksi. Jos en anna anteeksi niin alkaa ovien paiskominen ja mökötys.
Muutenkin tuntuu että manipuloi mua ihan täysin. Esim. Jos äyskäisee mulle vihaisena jostain niin mies kääntääkin sen niin että se oli vitsi ja että mää ymmärsin väärin. Saattaa jopa jälkikäteen sanoa että sanoi siinä äyskiessä ihan erilailla kun oli oikeesti sanonut.
Ja kun on kaikella tällä saanut mut suuttumaan niin mun vihasuudesta suuttuu sitten itsekin ja sanoo että on vihainen koska mää teen hänestä vihasen.
On vielä monia muitakin asioita. Mies esim. Saattaa äyskiä melkein huutamalla mulle kaupan kassalla kaikkien kuullen ilman mitään kunnon syytä tai esim siitä että pakkaan tavarat väärin ja sitten jälkikäteen sanoo että "en mää äyskiny kun vaan sanoin" tai "no sovitaan sitten että äyskin".
Sitten taas joskus saan jatkuvasti rakkausviestejä, sydämiä ja yllätyksiä melkeen pommittamalla kun rakastaa mua kuulemma niin paljon. Kuitenkin joudun jatkuvasti olemaan varpaillaan omien sanomisten kanssa. Oon sanonu että nuo asiat loukkaa monta kertaa ja silti sama toistuu kohta uudestaan.
Mitä tästä pitäisi ajatella. Ollaan kuitenkin oltu jo vuosia yhdessä. Tiedän kyllä että ei oo normaalia mutta mitä mieltä te ootte ja mitä tekisitte jos olisitte mää?
Kommentit (24)
Kyllä on normaalia. Lopeta vikinä.
Narsistinen energiavaras. Narsistisessa suhteessa olleena eniten harmittaa, että en enää osannut olla oma itseni ja kadotin oman minuuden. Voin sanoa, että sisälle haudattu vihan määrä yllätti, kun eron jälkeen ei tarvinnut enää pidätellä mitään. Eroa en ole katunut hetkeäkään.
Kannattaa etsiä täältä ketju "Narsistien "huvittavimmat" tempaukset", löytyy vertaistukea ja kokemuksia.
Seurustelin joskus tollasen luonnevikasen vammapään kanssa. Jätä se, niin minäkin tein enkä ole katunut hetkeäkään.
"Mitä tästä pitäisi ajatella" jaa a
Lakkaa hukkaamasta aikaa luonnevikaisen kanssa. Parisuhde perustuu molemminpuoliseen kunnioitukseen.
Mitä alunperin olet nähnyt hänessä? Jss.
Miksi olet ollut vuosia tällaisen kanssa?
Kauhea mies sulla, en katsoisi tuollaista käytöstä.
Jos ei narsuexäni ois viinaan kuollut, heräisi epäilys, että ap:n riesana nyt pyörii. Kammottava ukko sulla ap, ajattele nyt vähän itseäsikin ja aloita uusi elämä, missä ei tarvitse pelätä tai olla koko ajan ahdistunut ja jonkun juopon tölvimä kynnysmatto! Näin minäkin tein, ja monet muut. Aika kuluu, menetät joka päivä palan itsestäsi.
Vaikea on minunkin ymmärtää, miksi joku tuollaisen kanssa on. Itse tietää listata tasantarkkaan, millä tavalla mies häntä loukkaa, mutta ei ole järkeä lähteä. Miksihän kirjoittelee tänne? Leikkiälseen „Niin, mutku“ -leikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vaikea on minunkin ymmärtää, miksi joku tuollaisen kanssa on. Itse tietää listata tasantarkkaan, millä tavalla mies häntä loukkaa, mutta ei ole järkeä lähteä. Miksihän kirjoittelee tänne? Leikkiälseen „Niin, mutku“ -leikkiä?
Suomi on näitä nyrkin ja hellan välissä vapisevia reppanoita täynnä. Jos ei ole trolli, niin hakee ahdistuksissaan jotain vertaistukea, jotta saa muka kerättyä voimia lähteä. Tilanne ei tule muuttumaan, vaan ainoastaan pahenemaan tuosta. Alkoholi tekee tehtävänsä, keskushermosto tuhoutuu pikkuhiljaa, ja kohta alkaa turpaanveto, mikä saattaa päättyä ap:n kannalta todella surullisesti. Turha näille on järkeä puhua.
Kokemusta on, minä potkaisin tuollaisen pihalle. Onnittelen itseäni joka päivä vielä vuosienkin jälkeen. En tosin vuotta kauempaa tuollaista kuspäätä katsellutkaan, mutta jokainen päivä oli liikaa, ja ihmetteln mihin mun äly katosi silloin kokonaan. Kaipa sitä luuli olevansa rakastunut...
Ei ole normaalia. Tyypillä huono itsetunto. Vitsaile takaisin tai sano että nyt riittää. Takana on jonkinlainen henkinen väkivalta johon ei pidä alistua. Piilokettuilu kertoo miehen ongelmasta. Jos se ärsyttää sinua sano se suoraan ja jos ei lopeta lähde.
On just kuin ote edesmenneestä avioliitostani. Ero astui voimaan 2010. Siinä paskassa ollessaan ei välttämättä sitä edes huomaa pitää epänormalina ("huumroia"), mutta kaikki ympärilläsi olevan näkevät kyllä. Oelt selkeästi alkantu havahtua, hyvä. Nämä tyypit ei tapojansa korjaa. Pelasta loppuelämäsi.
Tarviiko edes kysyä, onko tuo normaalia????
Kannattaa yksinkertaisesti vain häipyä silloin, kun mies ei ole kotona. Tuollainen luonnehäiriöinen saattaa kilahtaa nopeastikin. Mutta tärkeintä on, että lähdet NYT ja aloitat itsetuntosi korjaamisen, sillä narsistihullun jäljiltä se on todennäköisesti jo aikalailla rikki.
Tsemppiä!
Eroa ja unohda tuo luonnevikainen ukko.