Eksät joita miettii yhä usein?
Mietittekö usein exiänne? Tai jotain tiettyä ihmistä kenen kanssa ollut suhde aiemmin?
Mietin usein yhtä nuoruuden poikaystävää kenen kanssa koin syvää henkistä yhteyttä aikoinaan. Fyysinen yhteys ei ehkä ollut ihan niin voimakas, vaikka ihan komea kaveri olikin ja seksikin ihan hyvää. Paljon koettiin myös yhdessä. Oli sama ystäväpiiri ja oikeastaan jos miettii niin sovittiin tosi hyvinkin yhteen, oli samanlaisia kiinnostuksenkohteita ja ajatuksia elämästä.
Miehessä oli silti myös ärsyttäviä piirteitä ja hän oli ehkä hieman turhan painostava silloin. Olin itse aika nuori vielä (toki oli hänkin, vaikka olikin vähän vanhempi), enkä ollut vielä valmis sitoutumaan lopullisesti. Tapasin kuitenkin nykyisen mieheni vain muutama vuosi sen jälkeen ja olemme yhä yhdessä 14 vuoden jälkeen. Vaikka suhteemme on vakaalla pohjalla, niin silti mietin välillä tätä eksää. Oma mieheni ei ole lähellekään niin henkinen
tai pohdiskeleva. Välillä tuntuu että olen jopa yksinäinen meidän suhteessa, kun mieheni ei vaan tunnu ymmärtävän kaikkia tarpeitani.
Sitten huomaan käyväni stalkkaamassa tätä eksää somessa ja miettiväni mitä hänelle mahtaa kuulua… Hän ei koskaan mennyt naimisiin, eikä saanut lapsia. Ainakaan vielä. Mutta on kuitenkin reilusti yli 40v jo. Itse olen naimisissa ja useampi lapsi. Emme ole pitäneet mitään yhteyttä vuosikausiin.
Kommentit (41)
En uskalla kysyä mitä kuuluu, koska pelkään että sitten jotain voi tapahtua. Seuraamme kyllä somessa toisiamme. T.Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on ollut vaan ensirakkaus, sellaista ei unohda ikinä.
Niin eipä kai. Joskus ollaan jossain pikaisesti törmätty, siitäkin on kyllä jo aikaa, ja jännä tunne tuli kyllä silloinkin. Luulen että sille on syynsä ettei kumpikaan ole kysellyt kuulumisia vaikka ihan ystävinä erottiin. Uskon että hän ei varmasti tarkoituksella yrittäisi rikkoa avioliittoani. T. Ap
Edellistä välillä kiroan, koska jätti traumoja. Oli epävakaa persoonallisuus. Harjoitti jatkuvaa henkistä väkivaltaa. Pari kertaa fyysistäkin. Mutta tosiaan tätä ihmistä en muistele yhtään lämmöllä silloin kuin mieleeni jostain syystä pulpahtaa.
Muita eksiä en muistele ollenkaan. Itselle eksät ovat eksiä. Aina on ollut joku syy miksi suhde ei ole kestänyt. Ei ole jäänyt mitään rakkauden tunteita ketään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Edellistä välillä kiroan, koska jätti traumoja. Oli epävakaa persoonallisuus. Harjoitti jatkuvaa henkistä väkivaltaa. Pari kertaa fyysistäkin. Mutta tosiaan tätä ihmistä en muistele yhtään lämmöllä silloin kuin mieleeni jostain syystä pulpahtaa.
Muita eksiä en muistele ollenkaan. Itselle eksät ovat eksiä. Aina on ollut joku syy miksi suhde ei ole kestänyt. Ei ole jäänyt mitään rakkauden tunteita ketään kohtaan.
Ikäviä kokemuksia sinulla. Toivottavasti olet saanut käsiteltyä traumojasi.
Mullakin on vain tämä yksi eksä jota mietin välillä. Muut ovat yhdentekeviä, eikä minua kiinnosta heidän elämät yhtään. Ehkä mietin tätä tiettyä eksää sen takia että hän oli tosi rakastunut minuun, osoitti sitä eri tavalla, jotenkin enemmän kuin nykyinen mieheni. Lisäksi henkinen yhteys oli voimakkaampaa hänen kanssaan ja sitä jotenkin olen jäänyt kaipaamaan, vaikka tavallaan kaiken muun olenkin saanut. Hänen kanssaan elämä tuntui jotenkin erilaiselta, vaikea selittää. T. Ap
Oikeasti kysy vaan et mitä kuuluu. Eihän sitä välttämättä kiinnosta sinä enää yhtään. Todennäköisesti ei kiinnostakaan.
Turhaan te niitä mietitte, niillä on uudet teitä paremmat kumppanit jo.
Niitä on jo niin paljon, että enpä jaksa muistella ketään eritysesti...
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että eksän miettiminen tarkoittaisi aina, että hänet haluaisi takaisin? Ei todellakaan tarkoita. Eksä ei välttämättä ole jäänyt mieleen hyvällä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on mystisiä juttuja. Ehkä aika kultaa muistoja.
Joskus juuri päin vastoin eli ajan myötä tajuaa, millainen pska se eksä oli.
Ei ole syytä miettiä.Tai haikailla meneiden perään.Eron tarvitaan aina kaksi. Oli ne sitten avoerot,serustelusuhteet .Kun tarpeeksi itkee ja suree, vapautu myös toisen sylistämiseltä. ymm.1 eksäni kuollut.1 elossa ja uudessa aviolitossa onnelisena!Pitkä aikainen suhteeni kuoli 20.3.21.Elämää. Mennyttä ei voi muuttaa. Sanottuja sanoja puolin ja toisin ei saa takaisin. Täytyy opetella antaa ensin itselle anteeksi,silloin oppi antamaan anteeksi muille.Se että ymärtää eilinen todella on mennyt huominen ei tullut.Elää tämä päivä keralla.Itse elän hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos ei ole. Jos ex ei koskaan löytänytkään sitä suurta rakkautta.
Vanha suola janottaa…