Apua itsemurha-ajatuksiin...
Elämäni on ollut aika helvettiä viime aikoina. Tuntuu, taas, etten vain jaksaisi enään...
Taistelen joka päivä. Jaksaako kukaan auttaa, mitä mun pitää tehdä...? :-(
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:30"]
Mä oon niin onnellinen että äsken tuli jopa pari kyyneltä :)
[/quote]
Mania päällä?
Oon niin hirviö. En ansaitse elää.... Ihmettelen ihan liian usein miks tämä elämä on mulle annettu, kun aina vaan epäonnistun ja epäonnistun, ja ellen tee sitä, niin se on vastassa kuitenkin. Ap.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:33"]
en halua mennä lääkäriin, ei mua oteta tosissaan... luulevat et koitan saada vapautuksen intistä. Oon joskus pari vuotta sit syöny masennuslääkkeitä mut ne ei auttanu
[/quote]
tuskin inttiin otetaan masennuksesta kärsiviä??
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:23"]Oletteko MTT:n asiakkaita? [/quote] Nro 5 on. Lääkitys on ollut jo 5 vuotta. Mutta valoa ei vaan näy tunnelin päässä. Olo on toivoton. Mikään ei auta.
[/quote]
Sähköhoito?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:38"]
Oon niin hirviö. En ansaitse elää.... Ihmettelen ihan liian usein miks tämä elämä on mulle annettu, kun aina vaan epäonnistun ja epäonnistun, ja ellen tee sitä, niin se on vastassa kuitenkin. Ap.
[/quote]
Soitat heti huomenna terveysasemalle ja kerrot tuon niin varmasti saat lääkäriajan pikimmiten. Mainitse vielä itsemurha-ajatuksistasi.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:23"]Oletteko MTT:n asiakkaita? [/quote] Nro 5 on. Lääkitys on ollut jo 5 vuotta. Mutta valoa ei vaan näy tunnelin päässä. Olo on toivoton. Mikään ei auta.
[/quote]
Sähköhoito?
[/quote]
No sitä en oo vielä kokeillu. Enkä lobotomiaa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:34"] [quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:23"]Oletteko MTT:n asiakkaita? [/quote] Nro 5 on. Lääkitys on ollut jo 5 vuotta. Mutta valoa ei vaan näy tunnelin päässä. Olo on toivoton. Mikään ei auta. [/quote] Sähköhoito? [/quote] No sitä en oo vielä kokeillu. Enkä lobotomiaa.
[/quote]
Sähköhoito toimii. Ehdota sitä MTT:ssä. Sinulla on oikeus saada apua.
Mä oon ollut masentunut jo 15 vuotta,en koskaan myöntänyt enkä varsinkaan niitä ikuisia itsemurha haaveiluja.Joka päivä lähes mietin että kauanko vielä jaksan esittää että kaikki ok.Varmin kuolemakin jo mietitty; kaukojunan eteen poks!Ehkä joku päivä ehkä ei...juuri nyt en tiedä.Pelottaa
Voim7a.Kohta on kesä.Jaksakaa, hakekaa apua
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:45"]Mä oon ollut masentunut jo 15 vuotta,en koskaan myöntänyt enkä varsinkaan niitä ikuisia itsemurha haaveiluja.Joka päivä lähes mietin että kauanko vielä jaksan esittää että kaikki ok.Varmin kuolemakin jo mietitty; kaukojunan eteen poks!Ehkä joku päivä ehkä ei...juuri nyt en tiedä.Pelottaa
[/quote]
Miksi et hae apua? Olisiko asioita mahdollista muuttaa, että paremmin menisi?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:45"]Mä oon ollut masentunut jo 15 vuotta,en koskaan myöntänyt enkä varsinkaan niitä ikuisia itsemurha haaveiluja.Joka päivä lähes mietin että kauanko vielä jaksan esittää että kaikki ok.Varmin kuolemakin jo mietitty; kaukojunan eteen poks!Ehkä joku päivä ehkä ei...juuri nyt en tiedä.Pelottaa
[/quote]
Miksi et hae apua? Olisiko asioita mahdollista muuttaa, että paremmin menisi?
[/quote] Vaikea sanoa koska enää en ole varma johtuuko masennus lapsuudessa tapahtuneista asioista vaiko aikuisena tehdyistä vääristä valinnoista.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:24"]
ei vaan jaksais taas olla riesana muille.... Ap.
[/quote]
Tuli kylmät väreet, tuo on se lause mitä tätini hoki läheisilleen viimeiset vuodet ennen itsemurhaa. Hän näki kaikessa todisteita, että on meille riesa, että kulutamme turhaan häneen rahojamme ostaessa syntärilahjoja. Että kun hän sairastui ja huolehdimme, hän oli taas se riesa mielessään. Tuo ei ole niin!
Hän ei ikinä nähnyt kuinka paljon me rakastimme häntä, ja kuinka kenellekään avun tarjoajalle hän ei ollut riesa, vaan rakas ihminen. Ja kuinka paljon hänen menettäminen sattuu edelleen. Riesaa ei hoidettais, ei kyseltäis kuulemisia... Lapseni edelleen itkevät kahden vuoden jälkeen iltaisiin, miksi kummitädin piti kuolla, heille ei toki ole kerrottu tapaa. Älä tee sitä, läheisellesi et todellakaan ole riesa, olet rakas, yritä nähdä niitä merkkejä, jokaisessa lauseessa. Entä jos se on sitä rakkautta eikä vaivaa? Ja avun pyytäminen ei ole riesana oloa vaan rakkaille ihmisille toivon antamista.
Tsemppiä kevääseen,ja rakkautta.
Jos oikeasti päätät tehdä itsarin, niin siinä tapauksessa ota mahdollisimman monesta paikkaa mahdollisimman suuret pikavipit ja lennä jonnekin paratiisisaarelle tai jonnekin missä olet aina halunnut käydä. Tee asioita, joista olet voinut vain unelmoida. Mitä väliä vaikka jäisit velkaa, kuin kuitenkin kuolet. Ota kaikki irti. Toisaalta pelottavaa tässä on se, että todennäköisesti et halua enää matkan jälkeen kuolla. Sit elät vaan velkojen kanssa. Voit vaikka jäädä sinne saarelle. :)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:22"]Minä myös. Illalla nukkumaan mennessä toivon kuolevani ja aina aamulla ärsyttää herätä. [/quote] Tämä niin tuttua. Ap.
[/quote]
Olin vielä syksynä samassa jamassa, mutta nyt urheilen joka päivä (olen riippuvainen urheilusta, mutta mieluumin riippuvainen urheilun endorfiineista kuin huumeista) ja käyn terapiassa.
Psykologit, psykiatrit, lääkärit ja terapeutit saavat palkkansa muiden auttamisesta; et ole riesana.
Huomenaamuna soita heti aamulla apua ja ala juoksemaan/uimaan/hiihtämään tai harrastamaan jotain muuta sykettä nostavaa liikuntaa väh. 45 min. joka toinen päivä.
Elämäsi on lahja, jonain päivänä voit auttaa muita jollain tavalla, mutta ensin autat itseäsi. Voimahali!