Mitä tekisitte tilanteessa, jossa oma pää hajoaa selvittämättömän asian vuoksi, eikä toinen osapuoli halua sitä selvittää.
Kommentit (15)
Mulla on usein tuo tilanne kun on jotain kränää miehen kanssa. Mut meen vaan sinnikkäästi selvittämään ja pakotan sen asian selväksi, koska en kestä mykkäkoulua.
Avaisit tilannetta hieman otsikkoa enemmän niin voisi olla helpompi "auttaa"...
Hakisin omalle päälleni ammattiapua.
Selvittäisin ammattiauttajan kanssa. Jättäisin epäselvittäjän taakseni. Usein ainoa vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on usein tuo tilanne kun on jotain kränää miehen kanssa. Mut meen vaan sinnikkäästi selvittämään ja pakotan sen asian selväksi, koska en kestä mykkäkoulua.
Mulla myös. Mutta mies ei halua/suostu puhumaan ongelmista tai mistään mikä jäänyt vaivaamaan. Jatkaa vain hyväntuulisena arkea. Mua asiat jää vaivaamaan kun niistä ei puhuta, lakaistaan maton alle ja toinen unohtaa ja toinen ei.
Mene työterveyden kautta psykologille tai terapeutille puhumaan asiasta. Puhu niin kauan ettet enää edes jaksa puhua siitä. Niille maksetaan sun kuuntelusta. Mene.
Jotenkin tosi itsekästä toiselta se, että ei voi selvittää asioita. Jos siis kyse ei ole asiasta, josta on jankattu jo 100 kertaa.
Ei mies osaa vastata kuka on lastesi isä
Selvitän asiat, mitkä voin, hyväksyn asiat, joille en voi mitään. En tämän vuoksi tarvitse enää ns ammatilaisten apuja.
Muuten sanoisin että kaikki asiat täytyy aina selvittää, mutta sitten tapasin ihmisen joka loukkaantuu kaikesta ja velloo kaikissa maailman vanhoissa asioissa ikuisuuden ja se on ihan todella raskasta kuunneltavaa. Eli jos huomaat jatkuvasti loukkaantuvasi ja muiden kohtelevan sinua väärin ja haluat sellaisia selvittää niin tarkastele ensin omaa toimintaasi.
Taasko tätä.
Mene terapeutille tai psykiatriselle sairaanhoitajalle tai soita kriisipuhelimeen, ei ole miehesi tehtävä selvittää sinun hajoavaa päätäsi.
Jotkut ne vaan jaksaa vatvoa asioita...
Muut eivät ole vastuussa päästäsi. Jos olet jossain suhteessa jossa toinen osapuoli ei sinusta toimi oikein, jätä se suhde taaksesi. Et voi pakottaa ketään selvittämään mitään.
Jätin sen. Käytti muutenkin henkistä ja fyysistä väkivaltaa.
Jatkaisin elämääni eri suuntaan.