Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aaaarg ja yöks. Kehityskeskustelu ens viikolla.

Vierailija
08.03.2015 |

Taas saa miettiä sanojaan tarkkaan ettei arvon pomo vedä hernettä nenään.
Mä niiin inhoon kehityskeskusteluja.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko "selkään-puukotus"-puheet on suunniteltu?

Vierailija
2/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:01"]Miksi vaivaudut? [/quote] Ei siitä voi kieltäytyä.

[/quote]

Tarkoitin, että miksi vaivaudut huolehtimaan siitä vetääkö pomosi herneen nenään. Pelkäätkö häntä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:01"]Miksi vaivaudut? [/quote] Ei siitä voi kieltäytyä.

[/quote]

Tarkoitin, että miksi vaivaudut huolehtimaan siitä vetääkö pomosi herneen nenään. Pelkäätkö häntä?
[/quote]
Kyllä. Jos se suuttuu, niin se veetuilee sulle jatkuvasti sen jälkeen. Ei myönnä esim. ylityövapaita, peruu lomia, antaa noottia jos myöhästyt 1min. Kohtelee siis eriarvoisesti.
Ap

Vierailija
4/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:02"] [quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:01"]Miksi vaivaudut? [/quote] Ei siitä voi kieltäytyä. [/quote] Tarkoitin, että miksi vaivaudut huolehtimaan siitä vetääkö pomosi herneen nenään. Pelkäätkö häntä? [/quote] Kyllä. Jos se suuttuu, niin se veetuilee sulle jatkuvasti sen jälkeen. Ei myönnä esim. ylityövapaita, peruu lomia, antaa noottia jos myöhästyt 1min. Kohtelee siis eriarvoisesti. Ap

[/quote]

Vähän keskenkasvuiselta vaikuttaa.

Vierailija
5/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:02"]

[/quote]

[/quote]

Minä tunnen selkänahassani sen jos pomo pistää palkokasvin nenäänsä. Vuorot on sen jälkeen omituiset, vapaapäivät minulle epämieluisat. Lomatoiveet ei toteudu, töitä on enemmän kuin laki sallii jne. Toki kaikki kauniiseen pakettiin paketoituna niin edes työsuojelu ei voi puuttua. Inhoan kehityskeskustelua, ja etenkin kohtaa missä miun pitää arvioida miten esimieheni voisi tehdä työnsä vielä paremmin!

Vierailija
6/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no olettepa te aika taidotonta porukkaa. Kyllä niiden pomojen kanssa pitää voida puhua kuin ihminen ihmiselle. Ei sinulle, joka et tiedä tavoitteitasi, ole itsellesi tullut mieleen olla aktiivinen asian suhteen? Ettekö te tosiaan puhu pomojenne kanssa muuten, keskustele töiden etenemisestä, tavoitteiden saavuttamisesta ja anna palautetta puolin ja toisin muutenkin.

Vinkki: on turha odotella mitään uralla etenemistä, jos vain istuu persiillään odottamassa sitä ja tätä. Kiinnostaisi vielä kuulla, millä alalla olette ja millaisia töitä teette??

Vierailija
7/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:35"]

no olettepa te aika taidotonta porukkaa. Kyllä niiden pomojen kanssa pitää voida puhua kuin ihminen ihmiselle. Ei sinulle, joka et tiedä tavoitteitasi, ole itsellesi tullut mieleen olla aktiivinen asian suhteen? Ettekö te tosiaan puhu pomojenne kanssa muuten, keskustele töiden etenemisestä, tavoitteiden saavuttamisesta ja anna palautetta puolin ja toisin muutenkin.

Vinkki: on turha odotella mitään uralla etenemistä, jos vain istuu persiillään odottamassa sitä ja tätä. Kiinnostaisi vielä kuulla, millä alalla olette ja millaisia töitä teette??

[/quote]

No kuule, kun mun pomo vetää palkokasvin nenukkaan ihan ihmeellisistä asioista. SILLE EI VOI SANOA MITÄÄN. Ei kauniiisti, eikä pahasti. Jos sanoo, olen vittumainen ja ansaitsen vähän hivutusta. Jos pomo ei osaa olla ihminen, niin miten sellaiselle puhutaan kuin ihmiselle??

t. työntekijä varhaiskasvatuksesta

Vierailija
8/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä tapauksessa asia on tietysti hyvin hankala, jos esimies on täysin taidoton ja/tai lisäksi jonkin sortin persoonallisuushäiriöinen henkilö. Korjatkaa jos olen väärässä; sosiaali- ja terveysalalla niitä esimiehen irvikuvia taitaa olla enemmänkin? Yrityselämässä harvemmin sellaiset kauaa "kukkii", sillä huono johtaminen vaikuttaa aika äkkiä myös tulokseen. Julkisen sektorin hommissahan se tulos ei nyt ensisijaisesti ole mielessä.

Kannustan tekemään porukalla valituksen ylempään johtoportaaseen, jos esimiestyö on ala-arvoista. Pomo se on pomollakin.

Vierailija
9/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:35"]

[/quote]

No kuule, kun mun pomo vetää palkokasvin nenukkaan ihan ihmeellisistä asioista. SILLE EI VOI SANOA MITÄÄN. Ei kauniiisti, eikä pahasti. Jos sanoo, olen vittumainen ja ansaitsen vähän hivutusta. Jos pomo ei osaa olla ihminen, niin miten sellaiselle puhutaan kuin ihmiselle??

t. työntekijä varhaiskasvatuksesta
[/quote]
Juuri näin. Ei sille voi puhua kuin ihmiselle. Ei se edes tiedä mitä mä teen päivät pitkät. Tällainen asettelee sun tavoitteet joista ei keskustella.
T. Ap joka aspan taustatuessa

Vierailija
10/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:47"]siinä tapauksessa asia on tietysti hyvin hankala, jos esimies on täysin taidoton ja/tai lisäksi jonkin sortin persoonallisuushäiriöinen henkilö. Korjatkaa jos olen väärässä; sosiaali- ja terveysalalla niitä esimiehen irvikuvia taitaa olla enemmänkin? Yrityselämässä harvemmin sellaiset kauaa "kukkii", sillä huono johtaminen vaikuttaa aika äkkiä myös tulokseen. Julkisen sektorin hommissahan se tulos ei nyt ensisijaisesti ole mielessä.

Kannustan tekemään porukalla valituksen ylempään johtoportaaseen, jos esimiestyö on ala-arvoista. Pomo se on pomollakin.
[/quote]
Mitä jos pomon pomo on samanlainen ja sitäkin seuraava? Tj:llekö isossa firmassa pitää valittaa? Työsuojelu ei tee mitään ei myöskään pääluottamusmies. Kokeiltu on kun esimies kiusasi oikeen urakalla.
Ap

Vierailija
11/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä mä nyt ihmettelen, että miten te ette kysy, että millaisia tavoitteita minulle on nyt tälle vuodelle laitettu, että voitaiskos keskustella niistä ja miettiä miten niihin parhaiten pääsen? Eikö teillä muka ole pääsyä HR-järjestelmään (tai eikö teidän pidä työntekijöinä "kuitata" siellä kehityskeskutelunne) missä tavoitteenne ovat? Ymmärrän oikein hyvin, että on olemassa v**tumaisia pomoja, mutta kyllä työntekijöilläkin on vastuunsa - hoitakaa työnne ammattimaisesti.

Vierailija
12/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tavoitteet tulee antaa tieoksi. Ja jos ei tule, niin pitää kysellä niiden perään. Mä sain tosi myöhään, kun on ollut töissä aika tuulista. Minulla on ollut 5 pomoa all e puolentoista vuoden. Ja kohta siirryn taas toiselle osastolle. Ja kaiken aikaa olen tehnyt samaa työtä, rli ne ei ole muuttuneet. Minullakinon nyt viikolla kehityskeskustelut.

Vierailija
13/63 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 08:42"]

Mä aion avautua liiasta työmäärästä, tiedon kulkemattomuudesta, stressaavasta ilmapiiristä, huonosta työergonomiasta. Ja jos esimies vielä älyis antaa kenkää niin olen tyytyväinen

[/quote]

Mitä itse ajattelit tehdä näiden asioiden parantamiseksi seuraavan arviointikauden aikana? Toki kehityskeskustelussa saa kertoa muitakin mieltä painavia asioita, mutta pääpaino nyt pitäisi kuitenkin olla omissa vahvuuksissasi ja parannettavissa puolissasi.

Vierailija
14/63 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 07:31"]

nosto

sparraaja täällä taas. Mikäs siinä on teille niin vaikeaa, että teidän suoriutumista arvioidaan esim antamalla numeraalinen arvio? Ettekö te kestä saada palautetta työstanne? Kyllä niihin arviointeihin on ihan yhteneväiset kriteerit olemassa, harvoin kai ja säännönmukaisesti se pomo kuitenkaan kiusatakseen antaa huonoa arvointia, vaan kyllä niihin tulee olla selkeät perusteet. Jos henkilö tekee työnsä hyvin ja hyvällä asenteella, pitäisi arvioinninin olla hyvä. Ei korjaavaa palautetta pidä pelätä, sehän on sinulle kultajyvä, jonka perusteella sinulla on mahdolisuus kehittyä paremmaksi. Harva esimies on kuitenkaan ihan niin tökerö, että vain sättii, vaan kyllä yleensä kerrotaan, että "tässä minä näen että sinulla olisi tarvetta kehittyä, kun taas asiassa asiassa sinä olet tehnyt todella hyvää työtä".

Niin että mikäs tässä nyt mättää?

[/quote]

Mättää se, että esimies ei näe työssäni koskaan hyvää. Kaksi keskustelua on pidetty, kehun kehua en ole saanut, ja silti tiedän tekeväni työni hyvin, asiakkailta saan hyvää palautetta. Esimieheni on oikeasti tökerö ja niin paljon muuta mitä en viitsi edes netissä anonyyminä sanoa. Ymmärrän jos joskana ei ole tullut moista vastaan, niin on turha tajuta millaien on palkokasvin nenäänsä vetänyt esimies alaisellen jonka takia se herne on nenässä.

Vierailija
15/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:35"]no olettepa te aika taidotonta porukkaa. Kyllä niiden pomojen kanssa pitää voida puhua kuin ihminen ihmiselle. Ei sinulle, joka et tiedä tavoitteitasi, ole itsellesi tullut mieleen olla aktiivinen asian suhteen? Ettekö te tosiaan puhu pomojenne kanssa muuten, keskustele töiden etenemisestä, tavoitteiden saavuttamisesta ja anna palautetta puolin ja toisin muutenkin.

[/quote]

Uralla etenemisen suhteen osallistuin koulutuksiin ja sain hyvää palautetta asiakasyrityksen henkilöstöltä. Siitä huolimatta työnkuva pysyi lähes samana. Osaava esimies myös tukee motivoitunutta alaista.

Omalla kohdallani työpaikan vaihtaminen oli ratkaisu, joka olisi pitänyt tehdä jo aiemmin. -8-

Vierailija
16/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, kyllä yleensä huippusuoriutujat ja potentiaaliset tyypit huomataan, mutta ei ne uralla etenemiset ihan noin vaan tapahdu. Ja pitäisi myös sen pomon kanssa olla ns välilöissä, kyllä se on myös tärkeä pointti. Fakta on myös se, että eivät kaikki työtekijätkään mitään helmiä, niinkuin eivät pomotkaan. Pitää näyttää olevansa innokas, kehityshaluinen- ja kykyinen, jokainen projekti ja työ (vaikka miten vähäpätöinen) on näytön paikka. Jos on nihkeä EVVK asenne kaikkeen, on turha haaveilla mistään ylennyksistä. Yksi mukava tapa osoittaa kiinnostusta omasta työstään voisi olla KYSYÄ että mitkäs ne minun tavoitteet nyt on?

Vierailija
17/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:16"]no, kyllä yleensä huippusuoriutujat ja potentiaaliset tyypit huomataan, mutta ei ne uralla etenemiset ihan noin vaan tapahdu. Ja pitäisi myös sen pomon kanssa olla ns välilöissä, kyllä se on myös tärkeä pointti. Fakta on myös se, että eivät kaikki työtekijätkään mitään helmiä, niinkuin eivät pomotkaan. Pitää näyttää olevansa innokas, kehityshaluinen- ja kykyinen, jokainen projekti ja työ (vaikka miten vähäpätöinen) on näytön paikka. Jos on nihkeä EVVK asenne kaikkeen, on turha haaveilla mistään ylennyksistä. Yksi mukava tapa osoittaa kiinnostusta omasta työstään voisi olla KYSYÄ että mitkäs ne minun tavoitteet nyt on?

[/quote]

Varmasti näinkin.

Oma virheeni oli jäädä liian pitkäksi aikaa firmaan, jossa lupailtiin ja lupailtiin, mutta asioita ei tapahtunut. Lähtiessäni kyllä pyydettiin kovasti palaamaan jos en uudessa paikassa viihdy. Toki tiedostan, ettei sekään tarkoita, että esimieheni ja hänen esimiehensä olisivat olleet kiinnostuneet etenemisestäni.

Vierailija
18/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kun muistutit, alkoi jo ahdistamaan mahdollinen kehityskeskustelu tänä vuonna. Niin monta vuotta jäänyt välistä että tänä vuonna se on varmasti edessä. On nöyryyttävää kuunnella mitä kaikkea pitäisi tehdä paremmin ja kuinka olen sen ja sen arvosanan ansaitseva työntekijä. Ja sitten pitäisi olla kiinnostunut opettelemaan se ja se työtehtävä - normaalissa työpaikassa kyllä, mutta kun tuolla se voi tarkoittaa että jatkossa teet aina vain sitä yhtä ja samaa, jonka piti olla alunperin vain osa ergonomista työnkiertoa. Nykyinen esimies kaiken lisäksi aivan kamala.

Vierailija
19/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletkin tehnyt viisaan ratkaisun, kun vaihdot paikkaa ja toivon lämpimästi, että nyt urakehitys on mahdollista. Pointtini oli, ettei aina ole edes mahdollisuuksia tarjota ns parempaa paikkaa, vaikka olisi kuinka hyvä tyyppi kyseessä ja etenemisinnokkuus tiedettäis. Joskus myös esimies itse voi toimia tulppana siinä, tahtomattaan tai jopa tietoisesti.

Peräänkuuluttamani työntekijän vastuu pitää sisällään myös sen, että jos voi huonosti työssään, kannattaa pelastaa itsensä ja mennä muualle.

Vierailija
20/63 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan, onko jollain ollut hyödyllisiä kehityskeskusteluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan