Ärrsyttää kun mies haluaa uuteen taloomme ihan oman huoneen.
Olenko outo, kun mua ärsyttää se, että hänellä pitää olla oma tila jossa on just sellasta kuin hän haluaa...Siis on soittolaitteet yms. ja mukava ympäristö ja lapsilta " pääsy kielletty" . Ei mulle omaa huonetta tule =(
Kommentit (48)
Helpottaa huomattavasti oma elämää kun ei tarvitsi väistellä kitaroita ja kuunnella musan tekemistä puoliltaöin keittiöstä. Vielä jos se olisi erillisessä ulkorakennuksessa niin aina parempi ... ;) SItäpaitsi se saa kuunnella siellä ihan omaa musaansa, joten saisinpa minäkin joskus päättää mitä levyjä soitetaan.
Suon sen oman huoneen sille ihan itsenikin takia!
yhteinen makuuhuone (koko porukalle), yhteinen olohuone, yhteinen keittiö ja yhteinen harrastushuone jossa mm. tietokone. Perheeseen kuulu kaksi aikuista ja kaksi lasta.
koska muuten hallitsisi koko kodin tilaa omilla tavaroillaan ja harrastuksillaan. Just joo. Miksihän se mies ylipäänsä on perhe-elämään ruvennut, jos tarpeet on kuin murrosikäisellä.
vanhemmille omia huoneita. Joskus työhuone vois olla hyvä olla mut sekin mielellään sellanen et sinne mahtuis niin miehen kun munkin tarpeelliset tavarat.
Ollaan varmaan hiukan outo pari kun yleensä molempien kotona ollessa ollaan aina samassa huoneessa. Ilmesesti muilla on liikaa yhteistä aikaa olla yhdessä.
Molempi parempi siis...no meillä ikävä kyllä on se tilanne, että mies tosiaan on jääny jollekin asteelle sinne lapsuudenkotiinsa, jossa hänellä oli aina joku oma soppi rakenneltavana (ja poissa silmistä)perheen ainoana lapsena. Että sieltähän se kait juontaa..mua vaan loukkaa just se, että hän voi halutessaan sulkeutua pois koko perhe-elämästä ja mä tosiaan sitten pakerran perheen hyvinvoinnin eteen ihan yksin =(. Mies osallistuu silloin kun se itse haluaa ja on inspiroitunut aiheeseen. Niin joo, oma vikahan se. Olis pitäny valita toisin...
Vierailija:
Olenko outo, kun mua ärsyttää se, että hänellä pitää olla oma tila jossa on just sellasta kuin hän haluaa...Siis on soittolaitteet yms. ja mukava ympäristö ja lapsilta " pääsy kielletty" . Ei mulle omaa huonetta tule =(
Miehelle oma ' luola' on tosi tärkeä. Sinne ei naisella ole mitään asiaa tulla sisustamaan tai siivoamaan tai arvostelemaan sotkua. Yleensä koko talo on naisen valtakuntaa ja miehelle ei jää mitään omaa paikkaa. Kyllä se mies ahdistuu vähemmästäkin.
Meillä minä olen ollut se, joka on vaatinut miehelle työhuoneen joka asunnossa. Siellä saa touhuta ja värkätä omia juttujaan, eikä levittele niitä olohuoneeseen. Kyllä minäkin tykkäisin omasta huoneesta, missä ommella ja askarrella, mutta kun molemmat ei voi sitä saada, niin mielestäni se on miehelle tärkeämpi. Omia sotkujani (ompelukone, kankaita, maaleja yms.) kestän paremmin katsellä olohuoneessa kuin miehen sotkuja.
Pidä mies tyytyväisenä ja anna hänelle ' luolansa' . Valtaa sinä kaikki muut huoneet :)
Varmaan on muitakin asoita, jotka kertovat sinulle, että miehesi arvostaa perhe-elämää? Älä ota tätä yhtä kynnyskysymykseksi, koska se saattaa olla miehesi mielenterveyden kannalta elintärkeä asia. Kuinka kauan viikossa pitää olla samassa huoneessa sinun kanssasi, jotta pysyy perheenjäsenenäsi? Entä mitä muita indikaattoreita on?
ja koettaa " ymmärtää" tuota miesten pakenemista arjesta...Kylläpä kuulostikin taas katkeralta, huh. ap.
Nainen siis siivoaa koko talon, kun on pakko. Minä voisin tämän " valtakuntani" kyllä antaa miehen hoidettavaksi, kiitos vaan.
" Miehelle oma ' luola' on tosi tärkeä. Sinne ei naisella ole mitään asiaa tulla sisustamaan tai siivoamaan tai arvostelemaan sotkua. Yleensä koko talo on naisen valtakuntaa ja miehelle ei jää mitään omaa paikkaa. Kyllä se mies ahdistuu vähemmästäkin. "
luonnonlaki, että mies tarvitsee oman " luolan" , jonne paeta perhe-elämää. Haluatteko todella uskoa siihen Mars-Venus-tauhkaan?
Toistan vielä: kyllä on hemmetin suuri tarve päästä eroon omasta, itse valitsemasta puolisosta ja omista, itse hankkimistaan lapsista, kun ei miehelle riitä se, että on arkipäivät töissä. Vaan sitten pitäisi vielä olla joku oma koppi, jonne päästä eristäytymään, ettei perhe vaan pääsisi vapaa-aikaakaan pilaamaan.
Onneksi minä en tunne yhtään tällaista miestä.
Meillä suunnitelmissa rakentaa ns. kotiteatterihuone erikseen, jonne mahtuis muutakin peliä ja vehjettä. Tämä ei kuitenkaan olisi vain miehen oman huone, vaan huone jossa myöskin minä voisin viettää omaa aikaani (leffan, kirjan,pelien, surffailun parissa)h
yhtään hämää se, että ko. juttu se vasta mustavalkoinen ja kärjistetty onkin?
Heti, kun suunnittelimme yhteen muuttamista niin mies otti puheeksi sen, että hän tarvitsee omaa aikaa ja tilaa musiikkiharrastukselleen. Tuon olen suonut hänelle mielelläni. Asumme kerrostalossa 4h+k ja meillä on kolme lasta. Yksi huone on siis miehen ja siellä on tietokone, stereot, satoja cd levyjä, monta kitaraa ja kaikkea kitaroihin liittyviä lisälaitteita yms. Miehellä on tuon harrastuksensa takia oltava oma huone. Joskus saattaa mennä kokonainen päiväkin etten näe miestä kuin ruokapöydässä pikaisesti, kun harjoittelee soittamista. Miehen harrastus ei meille ole mikään ongelma eikä minulla ärsytä se, että mies usein viettää huoneessaan tuntikausia. Enemmän ärsyttäisi se, jos kaikki miehen kamat olisivat olkkarissa. Siitäkin nimittäin on kokemusta enkä enää niitä johtoja ja härveleitä olkkariini halua.
Paikka jonne voi mennä kavereiden kanssa maailmaa parantamaan. Paikka jossa kynä on aamulla samassa paikassa kuin mihin sen illalla jätti. Paikka jonne mennä kuuntelemaan musaa kun vaimolla olis (painavaa) sanottavaa. Siis paikka jossa korvat saavat lepoa kun lapset huutaa ja tappelee. ap.
Omakotitalomme on rakennettu niin, että tässä on erikseen yksiö, jossa on kylppäri, keittiö ja olkkari, sekä iso terassi takapihalla. Yksiön ja tämän meidän puolen yhdistää eteinen, josta ovi molemmille puolille.
Isoisäni asui kuolemaansa saakka tuolla yksiössä.
Nyt mieheni muuttaa sinne, ja vie kaikki tavaransa sinne :0)! Se on mun mielestä äärettömän hyvä ratkaisu, sillä mieheni " harrastaa" tietokoneita, kuntoilua, miekkailua, ja puuhailee koko ajan jos jonkinlaisen rakennusprojektin kanssa.
Saa ihan vapaasti leivät omalle puolelleen :0)
Vierailija:
luonnonlaki, että mies tarvitsee oman " luolan" , jonne paeta perhe-elämää. Haluatteko todella uskoa siihen Mars-Venus-tauhkaan?Toistan vielä: kyllä on hemmetin suuri tarve päästä eroon omasta, itse valitsemasta puolisosta ja omista, itse hankkimistaan lapsista, kun ei miehelle riitä se, että on arkipäivät töissä. Vaan sitten pitäisi vielä olla joku oma koppi, jonne päästä eristäytymään, ettei perhe vaan pääsisi vapaa-aikaakaan pilaamaan.
Onneksi minä en tunne yhtään tällaista miestä.
Mars-Venus -jutussa on paljon perää, vaikka tottakai se on kärjistetty juttu.
Meillä mies harrastaa tietokoneita, enkä missään tapauksessa halua koneen raatoja olohuoneeseen! Kotirauhan kannalta on hyvä, että miehellä on oma työhuone. Kysymys ei ole siitä, että mies haluaisi perheestään eroon työpäivän jälkeen. Pitäisikö miehen luopua harrastuksestaan, koska sille ei löydy kodista paikkaa? Mukavampaa se on, että mies harrastaa kotona kuin että lähtisi muualle joka ilta harrastamaan. Tosin ei meillä mies harrasta joka ilta harrastustaan.
Omaa kotiteatteria tai musiikinkuuntelua huonetta en ymmärrä. Tottakai sellaisten täytyy olla kaikkien perheenjäsenten käytettävissä.
33
isällä on oma huone + autotalli
äidillä on oma huone
au pairilla on oma huone
kaikki neljä lasta on tungettu yhteen huoneeseen.
Ja lapsien iät 1-12 v, kumpiakin sukupuolia
terv. itsekkäät vanhemmat, jotka sulkeutuvat mielellään omaan huoneeseen.
omat huoneet. Olisin valmis jopa nukkumaan eri huoneissa. Eli olisi kaksi työhuonetta ja kaksi makkaria. Se olisi vaan siistiä.
Lapsetkin on kiinnittänyt siihen huomiota, ettei isää juuri näy. Miehellä on huoneessaan tietokone josta katselee myös tv:tä ja leffoja. Ovi on kiinni lasten metelöinnin takia jne. Yksin menen nukkumaankin, kun miehellä on aina joku leffa kesken tms. Mieti siis ennen kuin suostut.
Ja me asumme sentään kerrrostalokodissa. Aiemmin, kun miehelläni ei ollut omaa huonetta, hänen johtojaan, laitteitaan ja soittimiaan oli olohuone puolillaan. Sitä pölyn ja sotkun määrää ei hampaitaan kiristämättä voinut katsella!
Itsellenikin oma huone on tärkeä. Se on pukeutumis- ja meikkaustilani, vaatehoitohuoneeni ja työtilani, kirjastoni ja musiikkihuoneeni.
Tavallisesti perheissä vain lapsilla on oma huone. Vaadin oikeuksia aikuisille!