Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskaudessa hammasröntgeniin?

Vierailija
13.09.2006 |

Mulla on hammaslekuriaika vasta ensi viikolle, mutta vauvahankkeen suhteen otollisin tärppäysaika on viikonloppuna. Hampaassa on aika iso reikä, jota varten täytyy mahdollisesti ottaa röntgenkuvia. Jos nyt vaavi tärppäisi, niin voiko ihan raskauden alkupäivinä käydä hammasröntgenissä? Entäs puudutus yms. aineet? Vai onko syytä hoitaa hampit kuntoon ja lykätä vauvanyritystä kuukaudella?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnossa.

Vierailija
2/4 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut kamalan hammassäryn ja hakeuduin päivystyksenä hammaslääkäriin jossa otettiin röntgenkuvat, aloitettiin iso juurihoito ja myös puudutettiin ja lähtiäisiksi sain penisilliinikuurin.

Kun kuuri oli syöty loppuun niin menkat oli myöhässä ja tein positiivisen raskaustestin- olin siis hammaslääkärissä ollessani jo raskaana.

Uskon ettei yksi kerta tee vahinkoa, ainakaan meille ei tehnyt, hoidatin raskausaikana juurihoidon loppuun asti ilman ongelmia.

Ja valitettavasti-voihan olla ettei sulla tärppääkään tällä kierrolla:o(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta eikös hammasröntgenissä säteet tule suurimmaksi osaksi pään alueelle. Eri asia olisi jos kuvattaisiin vatsan seutua.

Vierailija
4/4 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudutuksen sain ja juurihoito aloitettiin, mutta jatko jäi hamaan tulevaisuuteen. Siis olin kuin olinkin raskaana ja hoitoa jatketaan vasta synnytyksen jälkeen.

Esikoista odottaessa kädestäni otettiin muutama kuva ennenkuin tiesin olevani raskaana. Jälkikäteen kysyin lääkäriltä mahdollisista vaikutuksista ja lääkäri sanoi että siinä vaiheessa jos jotain aiheuttaa, niin keskenmenon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän