Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä sairauttani, mikä avuksi?

Vierailija
08.03.2015 |

Olen siis kärsinyt jo pidemmän aikaa sairaudesta joka vaikuttaa ihan jokapäiväiseen jaksamiseen kun lääkitys ei ole vielä kohdallaan. Nyt vointi on niin huono että vietän päivät lähinnä sohvalla kun muuta ei kerta kaikkiaan jaksa.
Mies ei jaksamattomuuttani ymmärrä. Koittaa jatkuvasti nakittaa mulle hommia, valittaa tekemättömistä kotitöistä ja meiskaa ja paiskoo astioita kun esim tyhjentää tiskaria.
Oon koittanut kertoa sairaudesta ja selittää että tämä on väliaikainen tilanne vaan ei ole auttanut. Alkaa riittää tuo jatkuva valitus ja syyllistäminen, mikä avuksi?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käskeppä "miestäsi" painumaan helvettiin. Mä en ainakaan katsoisi tuollaista.

Vierailija
22/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuohon kukaan voi kunnolla vastata, kun ei tiedä sun sairautta. Valota vähän niin katotaan haukutaanko sut maanrakoon vai kenties miehesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette yhdessä vastaanotolle

Vierailija
24/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparin vajis? Depressio?

Vierailija
25/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos vaikka sanoisit sille suorat sanat etkä kattelis tommosta? Tai lähe meneen.

Vierailija
26/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:38"]No mitä jos vaikka sanoisit sille suorat sanat etkä kattelis tommosta? Tai lähe meneen.
[/quote]
Entä jos sillä onkin katalorvi?

Vierailija
27/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa joka miehesi asenteen voi muuttaa, on mies itse. Joten valitettavasti et voi ajatella ongelmaa sitä kautta, että saisit hänet jotenkin muutettua. Siihen voit kyllä itse vaikuttaa, hyväksytkö tuollaista kohtelua? Tahdotko elää parisuhteessa jossa et saa sairastua, et saa ilmaista ettet jaksa, jossa "ansaitset" valitusta, syyllistämistä ja astioiden paiskomista jos et toimi toisen tahdon mukaan? Kun tiedät (ja miehesi tietää) vastauksesi noihin kysymyksiin, tiedät myös mikä avuksi.

Vierailija
28/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiaa on kuitenkin istua koneella ja tehdä aloitus vauvapalstalle..

Vierailija
29/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös sairaus, joka tekee tuota, mutta siinä voi kestää pitkänkin aikaa oikean lääkemäärän löytämiseen ja voi silti edelleen joutua säätämään sitä vuoden parin välein. Mun mies ymmärtää, mutta vertaistuki palstalla moni on eronnut puolison ymmärtämättömyyden takia.
Sinuna mä veisin miehen lääkärin vastaanotolle, joka tietää sun sairauden läpikohtaisesti, ja hän selittäisi miehellesi taudista.

Vierailija
30/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:51"]Energiaa on kuitenkin istua koneella ja tehdä aloitus vauvapalstalle..
[/quote]

Siihen ei vaadita fyysistä ponnistelua niinkuin esim siivoamiseen. -.-

Vierailija
31/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä se diagnoosi sitten on?

Vierailija
32/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:51"]

Energiaa on kuitenkin istua koneella ja tehdä aloitus vauvapalstalle..

[/quote]

Voihan sitä sopivan laitteen kanssa maata sängyssäkin.

Vierailija
33/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieppi rautalankaa ja varmuuden vuoksi myös paketti muovailumahaa, jollei mies pelkkää puhetta ymmärrä. On se niin ihanaa, kun on noin "ymmärtäväinen" mies. Missä vaiheessa miehet muuttuvat tuollaisiksi mölleiksi. Eikös ne ole niiiin ihania yhteen mentäessä?

Vierailija
34/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:06"]

No mikä se diagnoosi sitten on?

[/quote]

Näyttäisi olevan toimintakykyyn vaikuttava ja diagnosoitu sairaus, jota yritetään parhaillaan hoitaa. Sisältää kaiken oleellisen tiedon kysymykseen liittyen. Mitä sinä sillä tarkemmalla kuvauksella tekisit?

Vierailija
35/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:51"]Energiaa on kuitenkin istua koneella ja tehdä aloitus vauvapalstalle..
[/quote]
Minä istun vessassa paskalla. Ei tarvii olla koneen äärellä kirjoittakseen tä.nne

Vierailija
36/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö tehdä osuutesi voimavarojen rajoissa? Jos et edes yritä niin toiselle voi tulla herkästi kuva, ettet edes halua kuntoutua. Mikäli ei voimavarat riitä niin auttaisiko siivousapu tai kauppapalvelu kunnes tilanne helpottaa? On yllättävän raskasta joutua yhtäkkiä hoivaamaan itsensä lisäksi täysi-ikäistä ihmistä. 

Vierailija
37/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:13"]

muovailumahaa

[/quote]

Ihana typo <3

Vierailija
38/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta?

Sairastan tuota itse ja jos en tietäisi arvojeni olevan päin prinkkalaa, niin hakisin kyllä masennuslääkityksen. Inhottavaa tässä sairaudessa on myös se, että surkea olo, väsymys ja muut oireethan eivät juuri näy ulospäin jolloin miehesi kaltainen käyttäytyminen on ulkopuolisilta odotettavaa.

Itsellä tosin on niin vahva motivaatio tehdä asioita, että paiskin väsymykseni ja hitaan ajatuksen kanssa korteni kekoon vaikka väkisin.

Vierailija
39/39 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:38"]No mitä jos vaikka sanoisit sille suorat sanat etkä kattelis tommosta? Tai lähe meneen. [/quote] Entä jos sillä onkin katalorvi?

[/quote]

Tätä kutsutaan nykyään keskivaikeaksi masennukseksi. Vanhemmat ihmiset käyttävät vielä tuota tai lorvikatarria!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme