Varakkaan ystävän poika on 33-vuotias ja elää varakkaiden vanhempien avulla
Mietin vain kun hänet tapaa niin hän on hirveän itsevarma. Ei ole käynyt kuin peruskoulun.
Mistä moinen itsevarmuus?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, raukalle tulee todellisuus vastaan viimeistään sitten vanhana, kun ei saa eläkettä muuta kuin sen kaikista pienimmän vähimmäismäärän. Eikä rikkaat vanhemmat ole enää elossa hänen juttujaan maksamassa.
Oletko koskaan perinnöistä kuullut?
Ei se perintökään ikuisesti kestä, varsinkaan sellaisen tuhlaajapojan sormissa joka on oppinut vain hassaamaan muiden rahaa eikä ansaitsemaan. Sellainen raha ei paljon paina, jonka ilmaiseksi saa.
No kyllä se vaan helposti kestää. Niillä on suvun puolesta hyvät lakimiehet ja sijoitusneuvojat. Sen kus elävät pääomatuloilla. Noissa veroluetteloissa hyvin näkyy, että pari kolmekymppiset ovat perineet kymmenien miljoonien omaisuuden. Osa jatka suvun firman toimintaa. Osa vain chillailee, tekee taidetta, kerää linnunmunia tai mitä nyt sattuvat ajankulukseen keksimään. Raha tulee rahan luo.
Tossa voi olla vaarana,että vanhemmat myös sotkeutuvat pojan perheen asioihin ja määräilevät,mitä perhe saa tehdä ja poikaa tarvitaan useasti auttamaan kotiin jne. jne. vanhemmat kun maksavat eli kenen leipää syöt,sen lauluja laulat.......elleivät sitten ole fiksuja vanhempia :)
Vierailija kirjoitti:
Ap. Siis on jo perheellinen ja vanhemmat elättää pojan ja perheen.
Itseäni kyllä vähän nolottaisi jos vanhempani kustantaisivat elämäni!
Kuin? Kuviohan on oikeastaan pääsääntö vähänkin varakkaammissa perheissä. Vai ajatteletko että prinssiandrewkin teki toosi tärkeää työtä.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Siis on jo perheellinen ja vanhemmat elättää pojan ja perheen.
Itseäni kyllä vähän nolottaisi jos vanhempani kustantaisivat elämäni!
Pappa betalar perintöä odotellessa ja sillä välin voi mesota vauvapalstalla että köyhät voisivat mennä töihin. Mikäs sitä itsetuntoa söisi?
Vierailija kirjoitti:
Noh, raukalle tulee todellisuus vastaan viimeistään sitten vanhana, kun ei saa eläkettä muuta kuin sen kaikista pienimmän vähimmäismäärän. Eikä rikkaat vanhemmat ole enää elossa hänen juttujaan maksamassa.
Mihin sitä eläkettä tarvii kun pääomatuloja tulee kymmenen tai satoja kertoja enemmän kuin keskivertoihmisen eläke?
Minulla muuten on eläkkeellä olevia yrittäjäkavereita. Eläkemaksuja eivät juuri makselleet, mutta sijoittivat voittoja ja myivät yrityksensä eläkkeelle jäädessä. Enemmän heillä tulee nyt rahaa pääomatuloina kuin minulle tuli palkkaa ollessani hyväpalkkaisessa työssä. Talvet viettävät Floridassa tai muualla lämpimässä. Kesät purjehtivat veneillään tapahtumasta toiseen.
On tosin myös niitä yrittäjäeläkeläisiä kavereissa, joiden firmat eivät kovin hyvin menestyneet ja se eläke jäi saamatta, kun firma meni konkkaan eläkeiän kynnyksellä. Heitä hiukan säälin.
Oma lukunsa ovat ne kaverit, joiden it firmat ostettiin satumaisilla summilla heidän vasta lähestyessään keski-ikää.
En ole katkera. Minä olin laiska ja mukavuudenhaluinen. Omaisuutta on riittävästi ja eläke hyvä. Monta kertaa olisin voinut lähteä mukaan yrityksiin, mutta arvostin vapaa-aikaa ja perhe- elämää. Tämä riittää minulle. Lapsiparat tosin joutuvat vaan itse raapimaan leipänsä. Mutta hyvin noilla näyttää menevän, että turha sitäkään murehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvinnut nöyrtyä työnantajien edessä. Eikä ole työkaverit kyykyttäneet.
Saanut harrastaa ja toteuttaa itseään, matkustellut, laaja sosiaalinen piiri. Ehkä opiskellut sitä sun tätä mukavaa.
Ja ennen kaikkea se, että ei ole taloudelliset huolet stressanneet. Tietää, että tulevaisuus on turvattu vanhempien eläessä ja senkin jälkeen. Ehkä hänen hallinnassaan on jo nyt suvun varallisuutta, joka tuottaa enemmän kuin sinä tienaat vuodessa. Ei niitä tuottoja tarvi nostaa ja veroissa paljastaa, ne vaan kasvattaa pääomaa, kun vanhemmat maksaa elämisen.
Näin se menee heillä, jotka syntyvät kultalusikka suussa. Sen kun purjehditaan, surffaillaan.ja matkustellaan.
Näinhän se varmaan menee. Olen tosin ihmetellyt monesti tuota itsevarmuutta. Kumminkin on käynyt vain peruskoulun - ei osaa kieliä yms. Ehkä jotkut vain syntyvät itsevarmoina?
Varakkuus luo helposti sellaisen kaikkivoipaisuuden tunteen. Ei tarvitse nöyristellä minimipalkkatöissä, voi matkustella, käyttää aikansa kaikkeen mikä oikeasti huvittaa, tuntea ylemmyyttä niitä omia ikätovereitaan kohtaan, jotka sinnittelevät määräaikaisissa työsuhteissa ja yrittävät epätoivoisesti säästää käsirahaa ensimmäiseen omistusasuntoon jne.
Onhan sitä tutkittu, että menestyneet ihmiset pitävät hyvin usein menestystään täysin itse tehtynä ja ansaittuna, vaikka todellisuudessa ovat vain sattuneet syntymään varakkaaseen perheeseen. Omalle etuoikeudelle on helppo olla sokea, ja sen pohjalta arvostella niitä vähemmän menestyneitä laiskoiksi ja tyhmiksi.
Samaa mieltä. Muutama vuosi sitten ilmestyi se Huippurikkaat-kirja, jossa oli haastateltu Suomen suurituloisinta promillea, eli yritysjohtajia ja isojen teollisuussukujen perijöitä yms.
Teksti oli todella kylmäävää luettavaa, sillä siinä korostui näkemys, että Suomessa kuka tahansa voi menestyä lähtökohdista riippumatta samalla tavalla, ja ihmiset jotka ovat juuttuneet alimmalle tulotasolle, eivät vaan ota vastuuta itsestään. Samassa teoksessa myös mainittiin, että suurin osa näistä haastatelluista oli itse syntynyt varakkaaseen perheeseen, mutta sehän on helppo unohtaa kun pitää haukkua köyhiä vaan laiskoiksi sen oman miljoonaperinnön turvin.
Kyllähän se totta on että tämmöisillä ihmisillä on todennäköisesti pidempi elinikä jo siitä syystä että on vähemmän stressiä, voi keskittyä enemmän itseensä ihan kirjaimellisesti..
Niin siis jossain pääkaupungin ulkopuolella?
Pitäisikö ap:n mielestä tuollaisella henkilöllä mieluummin olla huono itsetunto?
Miksi toisten elämä kiinnostaa?
Pitäisit huolta omista asioistasi!
En mäkään halua mennä töihin. Aloitin opiskelut niin saa muutaman vuoden olla tekemättä töitä ilman valitusta. Rahaa saa osingoista tai vanhemmilta. Elämäntuhlausta sellainen raataminen.
Jos on pojan nimiin tehty fiksuja sijoituksia hänen syntymästään lähtien ja perehdytetty hänet myös asiaan, tuskin on tarvetta muihin töihin.
Suomessa ei ole totuttu rikkaisiin. Muita toisten rahoilla eläviä on kyllä paljon.
Niin ne rikkaat röyhii että köyhällä on paha mieli.
eräällä tälläisella oli aina ns. signaturena viestin alla "köyhälle kaikki on kallista"
Matkusteli ja osteli mitä huvitti,varmaan edelleenkin.
Ihanaa!
Hyvä poika, ota yhteyttä tätiin. Täti pitää rahasta!
N 56
Toisaalta usein varakkaat vanhemmat ovat usein myös kunnianhimoisia ja vaativat lapsiaankaan opiskelemaan ja työskentelemään jo nuoresta lähtien.
Itse asiassa mun suvussa on sellainen tilanne, että minulla on 26-vuotias serkku, jolla on yliopistotutkinto huonosti työllistävällä alalla ja hän on pitkäaikaistyötön, ja hänen vanhempansa maksavat hänen elämisen, kun he eivät halua lapsensa joutuvan tekemään mitään matalapalkkatöitä ja rasittamaan itseään.