Kysytkö kaupassa herkästi henkilökunnalta tuotteen sijaintia tai muuten apuja?
Musta on vissii tullut keski-ikäinen kun en jaksa enää yhtään haahuilla itse vaan kysyn aina myyjältä heti että ohjaa mut oikealle hyllylle kun haen jotain tiettyä tuotetta, esim. netistä varmistettu että sitä kyseisessä myymälässä on jne. En mä teininä tuollaista uskaltanut vaan jos ei hakemalla löytynyt, jätin ostamatta. Että olisi pitänyt puhua jollekulle, no way! Ja nykyään muuten teitittelevätkin :D :D
Kommentit (26)
En ehkä herkästi, pikemminkin ujosti.
Toki kysyn jos vaan löydän sitä henkilökuntaa muualta kuin kassalta, kassalta ei kannata kysyä. Nykynuoret kaupan työntekijät vaan häviää kuin pieru Saharaan jos näyttää siltä että joutuvat tekemään töitä.
Kysyn vain, jos on tarpeen. Kerran on tarvittu apuja, eivätkä tienneet itsekään muuta kuin "kyllä sitä meillä täällä jossain on".
Kysyn ja pyydän apua etenkin jos olen kipeä (fyysinen)
Jätit teininä ostamatta jos olisi pitänyt puhua jollekin??
Vierailija kirjoitti:
En, vaan katson puhelimesta sen tuotteen sijainnin. Käytän s-ryhmän kauppoja ja heillä on ihan toimiva Foodie-sovellus missä näkyy tuotteet, hinnat ja hyllypaikat ja tuoteselosteetkin voi lukasta samalla jos miettii hyllyllä tuotteiden eroja.
Puhelimesta ei vaan näy tuotteiden sijaintia esim. Ikeassa, Bauhausissa, verkkokauppa.comissa. Tässä ihan tämän päivän asioinnit ja kyselemiset.
Nykyään en ellei sitten mitenkään löydä hakemaani. Oksettaa tuo: kysy apua, pitää kysyä apua, vaikka et halua kysy ja vaikka et halua me autetaan, vaikka laittomilla toimilla. Kyse vähän muusta kun kaupassa asioimisesta.
Tuntuu että monet myyjät haluavat pysyä omissa oloissaan maskin takana
En. Eikös tuollainen ole aika terveysriski? Turvavälit jne.
Minä olen varmaan sitten syntymäkeski-ikäinen, kun olen jo lapsena kysellyt myyjiltä tuotteiden sijaintia, jos en ole itse löytänyt. Hahmotushäiriöisenä saatan tuijottaa sitä tuotetta, ja kysyä myyjältä, missä se on.
En edes tiennyt, että vain keski-ikäiset saavat kysellä myyjiltä.
Puolisoni, ja lapseni ovat välillä kovinkin noloina, kun minä menen kysymään jotain etsimääni tuotetta myyjältä. Mutta sitä vartenhan ne myyjät siellä kaupassa ovat, että lisäisivät myyntiä. Vai eikö muka? Eli kun kysyin myyjältä, ja hän löysi minulle sen tuotteen, minä ostin sen (itse asiassa 5 kpl), niin lisääntyihän se myynti, vs. jos en olisi kysynyt, vaan olisin mennyt toiseen kauppaan ja ostanut sieltä tai jättänyt kokonaan ostamatta.
Sitä vartenhan ne myyjät on siellä.
Joo sitä vartenhan se henkilökunta siellä on.
Jatkuvasti vielä pulataan hehtaarihalleissa tuotteet nurkasta toiseen. Ei huvita kierrellä moneen kertaan hallia, että löytäis etsimänsä. V****taa vaan kaupat, joista ei löydä henkilökuntaa etsimälläkään.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimesta ei vaan näy tuotteiden sijaintia esim. Ikeassa, Bauhausissa, verkkokauppa.comissa. Tässä ihan tämän päivän asioinnit ja kyselemiset.
Kyllä näkyy ainakin osasto ja karttakuva Ikean sovelluksessa. Bauhausista en tiedä, en ole koskaan käynyt. Verkkokauppa.comissa taas tuotteet on niin selkeästi ryhmissää että en ole koskaan ollut löytämättä heti etsimääni.
Aloittaja:
Se on "apua" ilman j:tä.
Vierailija kirjoitti:
En, vaan katson puhelimesta sen tuotteen sijainnin. Käytän s-ryhmän kauppoja ja heillä on ihan toimiva Foodie-sovellus missä näkyy tuotteet, hinnat ja hyllypaikat ja tuoteselosteetkin voi lukasta samalla jos miettii hyllyllä tuotteiden eroja.
Mitäs jos menetkin sex-shoppiin?
Vierailija kirjoitti:
Puhelimesta voi katsoa vain, missä hyllyssä ko. tuote on. Ei sen tarkempaa sijaintia, eli onko hyllyn alku- vai loppupäässä, vai keskellä, ylä vai alahyllyllä, vai jossain sillä välillä. Jos on pieni tuote, eikä "osu silmään".
t. hahmotushäiriöinen akateeminen nainen
Kysyn usein. Kohteliaasti on aina neuvottu. Olen yli 70 v. Saattaa vaikuttaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näkyy ainakin osasto ja karttakuva Ikean sovelluksessa. Bauhausista en tiedä, en ole koskaan käynyt. Verkkokauppa.comissa taas tuotteet on niin selkeästi ryhmissää että en ole koskaan ollut löytämättä heti etsimääni.
No ei kyllä näkynyt Ikean nettisivuilta ainakaan missä sijaitsee "työtilat" ja kaupan pohjakartasta vasta selvisi että yläkerrassa. Niin myyjältä varmistin että todellako mun täytyy lähteä yläkerrasta asti hakemaan yhtä hemmetin gamer-niskatyynyä. Kyllä piti. Tätä en tiennyt kotoa lähtiessäni. Enkä halua ladata kaikenmaailman kauppojen sovelluksia kännykkääni kuitenkaan. Tämäkin selvisi myyjältä kysymällä.
Vierailija kirjoitti:
En. Eikös tuollainen ole aika terveysriski? Turvavälit jne.
Ja sekö ei ole terveysriski, että harhailet ihmisiä väistellen tunnin kaupassa etsimässä haluamaasi tuotetta?
Nopee kysymys turvavälin päästä, että mistäpäin löytyy. Ei tarvi lähtee myyjän etsimään. Tuote messiin ja äkkiä pihalle.