Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö sanaa "pissis"? Millainen ihminen olet?

Vierailija
08.03.2015 |

Ja onko kyseessä mielestäsi asiallinen termi? 

Kerro itsestäsi esimerkiksi:

- Sukupuoli 

- Ikä

- Politiinen tausta, uskonnollinen vakaamus

- Perhetilanne (myös lasten ikä) 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä käytä, vaikka tiedän kyllä, minkälaisia tyttöjä sillä tarkoitetaan. Ilmaus on puhekielinen, deskriptiivinen ja arvottava. Olen kolmikymppinen lapseton opettaja. Olen sekulaari humanisti ja äänestän Vasemmistoa tai vihreitä

Vierailija
22/33 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:31"]Ettekö naisina näe mitään ongelmaa tuon sanan käytössä? Tuollahan halvennetaan kehittyvässä, herkässä iässä olevia nuoria naisia, jotka ovat lapsen ja aikuisen välimaastossa? 
[/quote]

Huom. TIETYNLAISIA nuoria, on meitä olemassa fiksujakin.

16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:11"]^ Eihän se neutraali ilmaus ole, tietenkään. Käsittääkseni pissis tarkoittaa sellaisia teinejä, jotka eivät hallitse alkoholinkäyttöään (teinien ei mielestäni pitäisi vielä juoda lainkaan), vaan oksentelevat ja pissailevat julkisesti rappusyvennyksiin (tästä kai termi tuleekin). Paheksuvassa mielessä siis ainakin itse käytän termiä. Luultavasti termiä käytetään vain tytöistä, mutta kyllähän niitä pissis-poikiakin on, ehkä jopa enemmän kuin tyttöjä. En kuitenkaan ole kielitieteilijä vaan aivan muulla alalla, joten enpä mene sanomaan varmaksi. [/quote] Tuo on vanha merkitys. Nykyajan nuoret kuten minä käyttävät ilmausta kuvaamaan bimboteiniä, joka pukeutuu massamuotiin (esim. hollister) ja halveksuu erilaisuutta. [/quote] Moni nuori haluaa samaistua massaan. Se on kehitysvaihe. Aikuinen joka nauraa nuorille on itse epävarma. [/quote] Harmi etten ole aikuinen, vaan nuori, joka ei halua sulautua massaan :D Omassa kaveripiirissä massaan kuulumista halveksitaan. 16

[/quote]

Käytättekö te sitten termiä basic bitch tai jotakin sen vastinetta? -22

Vierailija
24/33 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:31"]Ettekö naisina näe mitään ongelmaa tuon sanan käytössä? Tuollahan halvennetaan kehittyvässä, herkässä iässä olevia nuoria naisia, jotka ovat lapsen ja aikuisen välimaastossa? 
[/quote]

16
[/quote] Väitätkö että muodinseuraaminen ja fiksuus ei mahdu samaan päähän?

Vierailija
25/33 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:11"]^ Eihän se neutraali ilmaus ole, tietenkään. Käsittääkseni pissis tarkoittaa sellaisia teinejä, jotka eivät hallitse alkoholinkäyttöään (teinien ei mielestäni pitäisi vielä juoda lainkaan), vaan oksentelevat ja pissailevat julkisesti rappusyvennyksiin (tästä kai termi tuleekin). Paheksuvassa mielessä siis ainakin itse käytän termiä. Luultavasti termiä käytetään vain tytöistä, mutta kyllähän niitä pissis-poikiakin on, ehkä jopa enemmän kuin tyttöjä. En kuitenkaan ole kielitieteilijä vaan aivan muulla alalla, joten enpä mene sanomaan varmaksi. [/quote] Tuo on vanha merkitys. Nykyajan nuoret kuten minä käyttävät ilmausta kuvaamaan bimboteiniä, joka pukeutuu massamuotiin (esim. hollister) ja halveksuu erilaisuutta. [/quote] Moni nuori haluaa samaistua massaan. Se on kehitysvaihe. Aikuinen joka nauraa nuorille on itse epävarma. [/quote] Harmi etten ole aikuinen, vaan nuori, joka ei halua sulautua massaan :D Omassa kaveripiirissä massaan kuulumista halveksitaan. 16

[/quote]

Käytättekö te sitten termiä basic bitch tai jotakin sen vastinetta? -22
[/quote]

En tunne termiä :D Oisko mun nuoren iän seurausta? - 16

Vierailija
26/33 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:31"]Ettekö naisina näe mitään ongelmaa tuon sanan käytössä? Tuollahan halvennetaan kehittyvässä, herkässä iässä olevia nuoria naisia, jotka ovat lapsen ja aikuisen välimaastossa? 
[/quote]

16
[/quote] Väitätkö että muodinseuraaminen ja fiksuus ei mahdu samaan päähän?
[/quote]

No en nyt sinänsä, mutta kyllä mulle tulee trendien tosissaan seuraamisesta ja vouhotuksesta mieleen se, ettei kyseisellä henkilöllä ole kaikki muumit laaksossa.

Vierailija
27/33 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:31"]Ettekö naisina näe mitään ongelmaa tuon sanan käytössä? Tuollahan halvennetaan kehittyvässä, herkässä iässä olevia nuoria naisia, jotka ovat lapsen ja aikuisen välimaastossa? 
[/quote]

No en. Vaaleanpunaiset vaatteet, hiustenvaalennus tai muodista kiinnostuminen ei tee kenestäkään pissistä. Sen sijaan holtiton käytös, tyhmyys, teennäinen kikattelu ja bimboilu, "reittä pitkin eteneminen" ja teeskennelty avuttomuus tyyliin "en mä siis osaa ku mähän oon vain tyttö!" ovat pissismäisiä piirteitä. Pahimpia ovat aikuispissikset. Käytän sanaa, olen 24-vuotias opiskelija, asun miehen ja koiran kanssa pk-seudulla, äänestän Kokoomusta, en ole uskovainen

Vierailija
28/33 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:31"]Ettekö naisina näe mitään ongelmaa tuon sanan käytössä? Tuollahan halvennetaan kehittyvässä, herkässä iässä olevia nuoria naisia, jotka ovat lapsen ja aikuisen välimaastossa?  [/quote] Huom. TIETYNLAISIA nuoria, on meitä olemassa fiksujakin. 16

[/quote]

No et kyllä fiksua kuvaa itsestäsi anna. Ei fiksut ylennä itseään ja alenna muita.

Vierailija
29/33 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, minkä ikäinen olet? Minulla on 15 elinvuotta takana ja kokemuksella sanon, etteivät ne luokan pissikset ole todellakaan mitään penaalin terävimpiä kyniä. Ei anna älykästä kuvaa ihmisestä, jos ainoa intohimo elämässä on olla samanlainen kuin kaikki muut.

Vierailija
30/33 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän termiä pissis-halventavasti ja terminologian mukaisesti. Joku viimeisenpäälle bimbo ihminen, joka kaivelee vain omaa napaansa ja ei piittaa vitjojakaan kenestäkään muusta, kun on niin kiire tohottaa omasta ostetusta tukasta ja kriiseillä peilin edessä tai yrittää hifistellä muille pissiksille ja herättää kateutta. Kyseessä on minun silmissäni vain termi elämäntyylille jota halveksun ja siksi sen on minu suustani haukkumasana. Pissiksiä löytyy joka ikäluokasta, enkä rajaisi sitä vain teinien pulmaksi.

Vihreä liberaali, joka harrastaa taiteita ja urheilua. N23 ja kohta 2x lapsia, joilla tulee olemaan 1,5 v ikäero. Ei uskonnollisia vakaumuksia mihinkään suuntaan. Opiskelen äitiyslomalla ja tähtään lääkikseen.

Vierailija
31/33 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 12:08"]

16, minkä ikäinen olet? Minulla on 15 elinvuotta takana ja kokemuksella sanon, etteivät ne luokan pissikset ole todellakaan mitään penaalin terävimpiä kyniä. Ei anna älykästä kuvaa ihmisestä, jos ainoa intohimo elämässä on olla samanlainen kuin kaikki muut.

[/quote]

Voi kuule, kun jos perehdyt esimerkiksi nuorisopsykiatriaan, tai muuten nuorten kasvuun ja kehitykseen, niin huomaat että se on osa ihan normaalia ihmisen kehitystä. Aikuisilta voi odottaa sitten jo enemmän. Meidän luokan "pissiksistä" tuli todella erilaisia ihmisiä erilaisine valintoineen.  Miksi teidän nuorten pitää olla niin ilkeitä toisillenne? Ettehän te itsekään suvaitse mitään erilaisuutta. Näköjään.

Vierailija
32/33 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 12:15"]

Käytän termiä pissis-halventavasti ja terminologian mukaisesti. Joku viimeisenpäälle bimbo ihminen, joka kaivelee vain omaa napaansa ja ei piittaa vitjojakaan kenestäkään muusta, kun on niin kiire tohottaa omasta ostetusta tukasta ja kriiseillä peilin edessä tai yrittää hifistellä muille pissiksille ja herättää kateutta. Kyseessä on minun silmissäni vain termi elämäntyylille jota halveksun ja siksi sen on minu suustani haukkumasana. Pissiksiä löytyy joka ikäluokasta, enkä rajaisi sitä vain teinien pulmaksi.

Vihreä liberaali, joka harrastaa taiteita ja urheilua. N23 ja kohta 2x lapsia, joilla tulee olemaan 1,5 v ikäero. Ei uskonnollisia vakaumuksia mihinkään suuntaan. Opiskelen äitiyslomalla ja tähtään lääkikseen.

[/quote]

Olen yllättynyt (ja toisaalta en) että nimenomaan vihreiden kannattajat ovat täällä niitä, joiden mielestä on ok käytöstä. En voisi itse vanhempana kuvitellakaan että käyttäisin tuollaista termiä. Opetan lapsilleni että kaikki on samanarvoisia. 

Vierailija
33/33 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiet ne on pahimpia haukkumaan toisiaan. Mistään tasa-arvosta on turha haaveillakaan tän takia. Justhan täällä pyöri niitä feministiketjuja... Missä kaikki feministit nyt on?