Miten huonosti pitää perheessä olla asiat
.., että annetaan kakaroiden PUOLI SEITSEMÄSTÄ LÄHTIEN KIRKUA KAKSI TUNTIA TAUKOAMATTA KERROSTALOSSA SUNNUNTAIAAMUNA ??????????????
Herätys tänään klo 6:21 naapurien kakaroiden takia. Tätä jatkunut kaksi viikkoa, eli niin kauan kuin ovat nyt yläkerrassa asuneet. Heräävät (arkena ja viikonloppuna) heti kuuden jälkeen, ja kaksi tuntia huutoa, tavaroiden paiskomista, kiljumista, kirkumista, itkemistä. Sama jatkuu pitkin päivää. Illalla viidestä seitsemään kiljumista, itkemistä, kirkumista ...
Mun hermot ei kestä enää!! :´(
Onko tää lastensuojeluilmoituksen paikka, vai onko tuo nyt sitä normaalia auvoista perhearkea, josta kaikki haaveilee ??? Onko tuo tuon perheen edun mukaista ???
Kommentit (231)
Ei teistä juristeiksi olisi kun aihe vaihtuu ja siirtyy jatkuvasti. :-D
Tee ilmoitus lastensuojeluun. Se on velvollisuutesi, he käyvät arvioimassa tilanteen ja sinun ei tarvitse pohtia.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:20"]
Tässä yksi kerrostalossa lastensa kanssa asuva, joka joutui naapurinsa terrorisoimaksi. Olen vieläpä ihan kunnollinen vanhempi jopa virallisesti. . Lapsemme heräsivät joka aamu n klo 7:30 - 8:00. Isompi oli keksinyt miekkaleikit, pienempi rakenteli mielellään legoilla. Aamuisin lapset täynnä energiaa ääni meinasi välillä kohota ja kohosikin. Kuului leikkiin kuuluvia huudahduksia, välillä legotorni sortui, tai itkua, kun sisarus riisti jonkin lelun toiselta jne. Samoin juoksupyrähdyksiä, kun innostuttiin jahtamaan. Kiljunnan säestämänä toisinaan. Joka ainoa kerta kehotin pitämään pienempää ääntä ja välillä komensin rauhallisen tekemisen pariin jne. Ei se vaan mene kuulkaa niin. Alle kouluikäinen, mutta etenkin joku 1-5 v on niin, niin pieni, että ei sille mene kaaliin/ ei muista/ innostus ottaa vallan. Ulkoilimme pari kertaa päivässä. . No, naapurimme sai sitten päähänsä, että ei ole normaalia, on todella häiritsevää ja lasten olisi suurinpiirtein pitänyt olla ihan hipi hiljaa. Emme päässeet sopuun ja lopulta minä itse sanoin, että ole hyvä ja ota yhteyttä isännöitsijään. Hän otti ja isännöitsijä ilmoitti ykskantaan, että lapsien leikkiäänet, itku ja huudahdukset ovat nimen omaan normaalia elämisen ääntä. Tämä ei ole mikään taloyhtiökohtainen juttu (omia sääntöjä voi olla, mutta jos ne ovat ristiriidassa lain kanssa, ei voi tulla seurauksia), vaan Suomen laki. Hiljaisuuden aikaan meiltä ei ääntä kuulunut. Ei ollut perusteita huomautukselle. . Naapuri sai siitä sitten kimmokkeen tähän, mitä täälläkin on ehdotettu, eli alkoi huudattaa musiikkia kohtuuttoman lujalla useita tunteja päivässä. Joku pani lapun ala-aulaan, jossa uhkasi ilmoittaa melusta isännöitsijälle. En tiedä, johtuiko siitä, mutta päivänä muutamana minuun otettiin yhteyttä lastensuojelusta. Sanoivat, että naapurilla huoli lapsien kasvuolosuhteista. Voi yhden kerran, sanon minä. No, sossut tulivat meille, seurasivat päivärutiiniamme useana päivänä ja lopulta sanoivat seuraavaa : Olen toiminut niin, kuten hyvä, pitkäjänteinen vanhempi. Vaikka naapuri kuinka haluaisi maata puoleen päivään, ei lapsilla ole mitään velvollisuutta askarrella/ piirtää/ katsoa telkkaria/ muuten istua kuin kusi sukassa aamun tunteina. Edes päiväkodissa ei askarrella pitkään kerrallaan, koska pieni lapsi ei JAKSA. Hyvää vanhemmuutta ei ole uhkailla lapsia, karjua heille tai jollakin peloteylivallalla hiljentää. Olin sossujen mukaan juuri, kuten pitää, eli pitkäjänteinen ja johdonmukainen. Se ja aika yhdessä kasvattaa lapsen täyspäiseksi. Lapsi on ihminen, jonka ei tarvitse oman, normaalin elämisensä takia lähteä aamulla seitsemältä ulos siksi aikaa, että naapurin aamuntorkku pääsee ylös tai muuta vastaavaa. Tämä oli siis sossujen kanta asiaan.
[/quote]
Loistava kirjoitus! Ap, luepa tämä ajatuksella läpi ja mieti. Naapurin häiriintyminen pikkulasten mekastuksesta ei ole aihe kosto-lastensuojeluilmoitukseen. Lastensuojeluilmoitukset voidaan jättää niihin tapauksiin, joissa on aito huoli lasten hyvinvoinnista eikä tehdä niitä oman häiriintymisen vuoksi. Vaikutat todella ikävältä naapurilta ap!
[/quote]
Pikkulasten mekastus on aivan eri asia kuin suora huuto/kirkuminen kahden tunnin ajan jokaikinen aamu. Se ei ole mitään normaalia lapsen itkua eikä normaalia lapsen hihkumista tai innostumista eikä edes normaalia uhmaa, koska se on toistuvaa, säännöllistä ja pitkäkestoista.
Toisaalta häiritsee tässäkin tapauksessa äidin varmuus siitä, että hän saa antaa lastensa meluta ja huutaa koska ovat kotonaan ja kotootaan ei tarvitse lähteä eikä siellä tarvitse hyssytellä. Olen samaa mieltä että lapset saavat leikkiä ja välillä jopa äänekkäitäkin leikkejä mutta edelleen olen sitä mieltä, että ei ole välttämätöntä eikä kohteliasta naapureita kohtaan antaa lasten huutaa ja mekastaa koko päivän sillä varjolla, että kotoa ei tarvitse mennä minnekään. Myös omassa kodissaan voi oikeasti opetella hiljaisia hetkiä.
Veikkaan, että kyseinen äiti ei ollenkaan pitäisi elämisen ääniä suotavata tai tarpeellisena, jos lasten päiväuniaikaan ja iltakahdeksalta yläkerran naapuri aloittiasi jumppaamisen, lauluharjoitukset tai vaikkapa pianonsoiton. Miltä tuntuisi, kun omien lasten unet häiriintyisivät ja siirtyisivät jokainen päivä siksi, että naapuri harjoittaa oikeuttaan elämisen ääniin? Tuntuisiko silloin ehkä kohteliaammalta hillitä niiden omien lasten möykkääkin?Vai onko edelleenkin jokaisella oikeus möykätä sallittuna aikana ja muista viis?
Miten tämä toimii useamman lapsiperheen kanssa? Jos lapsiperhe A ei nuku päiväunia mutta B nukkuu, niin tuntuisiko kivalta, jos perhe A hakkaa pattereita, kirkuu ja huutaa päiväuniajan ja vastaavasti perhe B aloittaa möykän klo 8 illalla, kun A:n lapset ovat menossa nukkumaan.
Kerrostaloasuminen on valinta ja sillä valinnalla tarkoitetaan että turhaa mökää ei pidetä,v aikka se sallittua olisikin. Ei ole kohteliasta elää kuin asuisi yksin, vaikka siihen täysi oikeus olisikin. Ei niitä lapsia tarvitse jatkuvasti hyssyttää mutta koko päivän möykkääminen on osoitus huonosta vanhemmuudesta. Energiset lapset tarvitsevat virikkeitä ja ohjausta, heitä on syytä pienestä pitäen opastaa kerrostaloelämiseen ja osoittaa, että ulkona ne suurimmat mökät pidetään, sisällä sitten vähän maltillisemmin. Huudahdukset, leikin äänet ja riitelyt kuuluvat elämään mutta ei niitä voi kuulua 12 h päivässä.
Sukulainen asuu mökäperheen naapurissa, on asunut jo kota 10 vuotta, ja alkuun meteliä perusteltiin tosiaan pikkulasten kyvyttömyydellä olla hiljaa ja sitten ne kouluikäiset tappeöivat ja huusivat ja nyt karjuvat jo teinit. Mökä ei ole missään vaiheessa vähentynyt, kun niitä lapsia ei ole kasvatettu ottamaan huomioon muita. On vain he ja heidän oikeutensa. Huvittavinta on nyt kun perheessä vihdoin nukutaan myöhään, niin onpa tultu sukulaiselleni valittamaan kun hän käy klo 7 suihkussa enenn töihin lähtöään. Kuulemma ikävästi häiritsee nukkuvaa perhettä.
Sukualiseni on sitä mietlä, että mökäperheelle on annettava samanlainen opetus. Jos elämisen äänet kuuluvat asiaan niin sukulaiskersat kylään möykkäämään, kun mökäperhe on menossa nukkumaan, soittoharjoituksia ilta-aikaan ja illanviettoja niin, että hiljaisuus tulee klo 22. Jos ei muuta keksi, niin rappukäytävässä voi kolistella ilta-aikaan mökäperheen oven takana. Kun kerrankin kuulevat ääniä omaan kotiinsa ja ne nimenomaan häiritsevät heidän lapsiaan, niin saattaa tulla ahaa-elämys , etteivät olekaan ainoa perhe talossa tai maapallolla. Voi tulla jopa mieleen, että aina ei niistä omista oikeuksista kannata pitää kiinni vaan joskus pienellä joustolla saadaan ne muutkin joustamaan.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:40"]Ei teistä juristeiksi olisi kun aihe vaihtuu ja siirtyy jatkuvasti. :-D
[/quote] Ei aihe mitään vaihdu, vaan kysymys on koko ajan ollut siitä, pitääkö lapsien ääniä sietää. Lasuun esimerkiksi voi soittaa, mutta jos toteavat perheolosuhteet hyviksi, niin ei voi mitään.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:20"]
Tässä yksi kerrostalossa lastensa kanssa asuva, joka joutui naapurinsa terrorisoimaksi. Olen vieläpä ihan kunnollinen vanhempi jopa virallisesti. . Lapsemme heräsivät joka aamu n klo 7:30 - 8:00. Isompi oli keksinyt miekkaleikit, pienempi rakenteli mielellään legoilla. Aamuisin lapset täynnä energiaa ääni meinasi välillä kohota ja kohosikin. Kuului leikkiin kuuluvia huudahduksia, välillä legotorni sortui, tai itkua, kun sisarus riisti jonkin lelun toiselta jne. Samoin juoksupyrähdyksiä, kun innostuttiin jahtamaan. Kiljunnan säestämänä toisinaan. Joka ainoa kerta kehotin pitämään pienempää ääntä ja välillä komensin rauhallisen tekemisen pariin jne. Ei se vaan mene kuulkaa niin. Alle kouluikäinen, mutta etenkin joku 1-5 v on niin, niin pieni, että ei sille mene kaaliin/ ei muista/ innostus ottaa vallan. Ulkoilimme pari kertaa päivässä. . No, naapurimme sai sitten päähänsä, että ei ole normaalia, on todella häiritsevää ja lasten olisi suurinpiirtein pitänyt olla ihan hipi hiljaa. Emme päässeet sopuun ja lopulta minä itse sanoin, että ole hyvä ja ota yhteyttä isännöitsijään. Hän otti ja isännöitsijä ilmoitti ykskantaan, että lapsien leikkiäänet, itku ja huudahdukset ovat nimen omaan normaalia elämisen ääntä. Tämä ei ole mikään taloyhtiökohtainen juttu (omia sääntöjä voi olla, mutta jos ne ovat ristiriidassa lain kanssa, ei voi tulla seurauksia), vaan Suomen laki. Hiljaisuuden aikaan meiltä ei ääntä kuulunut. Ei ollut perusteita huomautukselle. . Naapuri sai siitä sitten kimmokkeen tähän, mitä täälläkin on ehdotettu, eli alkoi huudattaa musiikkia kohtuuttoman lujalla useita tunteja päivässä. Joku pani lapun ala-aulaan, jossa uhkasi ilmoittaa melusta isännöitsijälle. En tiedä, johtuiko siitä, mutta päivänä muutamana minuun otettiin yhteyttä lastensuojelusta. Sanoivat, että naapurilla huoli lapsien kasvuolosuhteista. Voi yhden kerran, sanon minä. No, sossut tulivat meille, seurasivat päivärutiiniamme useana päivänä ja lopulta sanoivat seuraavaa : Olen toiminut niin, kuten hyvä, pitkäjänteinen vanhempi. Vaikka naapuri kuinka haluaisi maata puoleen päivään, ei lapsilla ole mitään velvollisuutta askarrella/ piirtää/ katsoa telkkaria/ muuten istua kuin kusi sukassa aamun tunteina. Edes päiväkodissa ei askarrella pitkään kerrallaan, koska pieni lapsi ei JAKSA. Hyvää vanhemmuutta ei ole uhkailla lapsia, karjua heille tai jollakin peloteylivallalla hiljentää. Olin sossujen mukaan juuri, kuten pitää, eli pitkäjänteinen ja johdonmukainen. Se ja aika yhdessä kasvattaa lapsen täyspäiseksi. Lapsi on ihminen, jonka ei tarvitse oman, normaalin elämisensä takia lähteä aamulla seitsemältä ulos siksi aikaa, että naapurin aamuntorkku pääsee ylös tai muuta vastaavaa. Tämä oli siis sossujen kanta asiaan.
[/quote]
Loistava kirjoitus! Ap, luepa tämä ajatuksella läpi ja mieti. Naapurin häiriintyminen pikkulasten mekastuksesta ei ole aihe kosto-lastensuojeluilmoitukseen. Lastensuojeluilmoitukset voidaan jättää niihin tapauksiin, joissa on aito huoli lasten hyvinvoinnista eikä tehdä niitä oman häiriintymisen vuoksi. Vaikutat todella ikävältä naapurilta ap!
[/quote]
Pikkulasten mekastus on aivan eri asia kuin suora huuto/kirkuminen kahden tunnin ajan jokaikinen aamu. Se ei ole mitään normaalia lapsen itkua eikä normaalia lapsen hihkumista tai innostumista eikä edes normaalia uhmaa, koska se on toistuvaa, säännöllistä ja pitkäkestoista.
Toisaalta häiritsee tässäkin tapauksessa äidin varmuus siitä, että hän saa antaa lastensa meluta ja huutaa koska ovat kotonaan ja kotootaan ei tarvitse lähteä eikä siellä tarvitse hyssytellä. Olen samaa mieltä että lapset saavat leikkiä ja välillä jopa äänekkäitäkin leikkejä mutta edelleen olen sitä mieltä, että ei ole välttämätöntä eikä kohteliasta naapureita kohtaan antaa lasten huutaa ja mekastaa koko päivän sillä varjolla, että kotoa ei tarvitse mennä minnekään. Myös omassa kodissaan voi oikeasti opetella hiljaisia hetkiä.
Veikkaan, että kyseinen äiti ei ollenkaan pitäisi elämisen ääniä suotavata tai tarpeellisena, jos lasten päiväuniaikaan ja iltakahdeksalta yläkerran naapuri aloittiasi jumppaamisen, lauluharjoitukset tai vaikkapa pianonsoiton. Miltä tuntuisi, kun omien lasten unet häiriintyisivät ja siirtyisivät jokainen päivä siksi, että naapuri harjoittaa oikeuttaan elämisen ääniin? Tuntuisiko silloin ehkä kohteliaammalta hillitä niiden omien lasten möykkääkin?Vai onko edelleenkin jokaisella oikeus möykätä sallittuna aikana ja muista viis?
Miten tämä toimii useamman lapsiperheen kanssa? Jos lapsiperhe A ei nuku päiväunia mutta B nukkuu, niin tuntuisiko kivalta, jos perhe A hakkaa pattereita, kirkuu ja huutaa päiväuniajan ja vastaavasti perhe B aloittaa möykän klo 8 illalla, kun A:n lapset ovat menossa nukkumaan.
Kerrostaloasuminen on valinta ja sillä valinnalla tarkoitetaan että turhaa mökää ei pidetä,v aikka se sallittua olisikin. Ei ole kohteliasta elää kuin asuisi yksin, vaikka siihen täysi oikeus olisikin. Ei niitä lapsia tarvitse jatkuvasti hyssyttää mutta koko päivän möykkääminen on osoitus huonosta vanhemmuudesta. Energiset lapset tarvitsevat virikkeitä ja ohjausta, heitä on syytä pienestä pitäen opastaa kerrostaloelämiseen ja osoittaa, että ulkona ne suurimmat mökät pidetään, sisällä sitten vähän maltillisemmin. Huudahdukset, leikin äänet ja riitelyt kuuluvat elämään mutta ei niitä voi kuulua 12 h päivässä.
Sukulainen asuu mökäperheen naapurissa, on asunut jo kota 10 vuotta, ja alkuun meteliä perusteltiin tosiaan pikkulasten kyvyttömyydellä olla hiljaa ja sitten ne kouluikäiset tappeöivat ja huusivat ja nyt karjuvat jo teinit. Mökä ei ole missään vaiheessa vähentynyt, kun niitä lapsia ei ole kasvatettu ottamaan huomioon muita. On vain he ja heidän oikeutensa. Huvittavinta on nyt kun perheessä vihdoin nukutaan myöhään, niin onpa tultu sukulaiselleni valittamaan kun hän käy klo 7 suihkussa enenn töihin lähtöään. Kuulemma ikävästi häiritsee nukkuvaa perhettä.
Sukualiseni on sitä mietlä, että mökäperheelle on annettava samanlainen opetus. Jos elämisen äänet kuuluvat asiaan niin sukulaiskersat kylään möykkäämään, kun mökäperhe on menossa nukkumaan, soittoharjoituksia ilta-aikaan ja illanviettoja niin, että hiljaisuus tulee klo 22. Jos ei muuta keksi, niin rappukäytävässä voi kolistella ilta-aikaan mökäperheen oven takana. Kun kerrankin kuulevat ääniä omaan kotiinsa ja ne nimenomaan häiritsevät heidän lapsiaan, niin saattaa tulla ahaa-elämys , etteivät olekaan ainoa perhe talossa tai maapallolla. Voi tulla jopa mieleen, että aina ei niistä omista oikeuksista kannata pitää kiinni vaan joskus pienellä joustolla saadaan ne muutkin joustamaan.
[/quote] Olen tuon pitkän kirjoituksen kirjoittaja. Kuten huomasit, olin ja olen ihminen, jonka mielestä kerrostalossa mekastus ei ole OK ja kuten huomasit, kirjoitin huomauttavani lapsille mekkalasta. Huudahduksia, leikin ääniä voi tasan tarkkaan kuulua 12 h päivässä ja ylikin. Lapsilla on oikeus leikkiä, eikä mikään poista sitä oikeutta.
Huomasit varmaan myös, että tämä terrorinaapuri aloitti musamekastuksen ilkeyttään. Minä en siihen puuttunut vaan joku muu. Lopulta kaikki kääntyi minun edukseni.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:54"]
Tuskin lastensuojelu voi lasten metelöimisille mitään. Jos ei kestä kerrostalossa ääniä kannattaa muutta omakotitaloon. Ainoa mitä sun kannattais tehdä on mennä sanomaan asiasta ja pyytää vanhempia pitämään ne ipanat kurissa.
[/quote]
Missäs asut? Minä tulen rappukäytävääsi elämöimään täysillä, kirkumaan ja paukuttamaan kattilan kansia yhteen. Kengänpohjiin laitan torvet, jotka töräyttävät kuuluvat kajaukset aina ottaessani askeleet.
Normaaleja elämän ääniä, nääs.
Malta nyt AP vielä hetki niiden ilmoiusten kanssa ja mieti tilanne lapsen kannalta.
Olen lähes varma , että koska perheen muutosta on niin vähän aikaa, ei lapsi ole vielä tottunut uuteen kotiinsa ja kaikkiin uusiin ääniin. Ei ole ollenkaan tavatonta, että iso muutos, kuten kodin vaihtuminen, aiheuttaa lapselle melkoisen stressireaktion, ja se voi näkyä noinkin. Hän varmasti nukkuu öitään aluksi huonommin, ja se näkyy aamuissa kiukkuna. Väsynyt lapsi on todella hankala ja äänekäs.
Eiköhän tuolle tilanteelle ole ihan järkevä, looginen ja hyvin päättyvä selitys. Tuskin yksikään vanhempi piinaa ja heitteillejättää lastaan juuri aamuisin tiettyyn aikaan. Ongelmaperheissä sitä ongelmaa on kyllä tasaisesti jokaiseen kellonaikaan.
No mikäs se perjantainen keskustelu siitä porraskäytävään jäähylle laitetusta lapsesta olikaan? Olisiko niin että siinä tapauksessa nimenomaan se äiti oli yrittänyt saada lapsen hiljaiseksi, etteivät häiritsisi naapureita, mutta siinä onnistumatta sitten laittoi rangaistukseksi lapsen porraskäytävään että älyisi olla hiljaa? Mutta ap:n tapauksessa taas on huono kun lapsille ei anneta rangaistusta, vaan annetaan huutaa?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:54"]
Tuskin lastensuojelu voi lasten metelöimisille mitään. Jos ei kestä kerrostalossa ääniä kannattaa muutta omakotitaloon. Ainoa mitä sun kannattais tehdä on mennä sanomaan asiasta ja pyytää vanhempia pitämään ne ipanat kurissa.
[/quote]
Missäs asut? Minä tulen rappukäytävääsi elämöimään täysillä, kirkumaan ja paukuttamaan kattilan kansia yhteen. Kengänpohjiin laitan torvet, jotka töräyttävät kuuluvat kajaukset aina ottaessani askeleet.
[/quote] Tiedät itsekin, ettei ole, nuija.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:00"]
[/quote]
[/quote]
Melkoisia isänmaantoivoja tämä Suomi pullollaan, kun aikuisilla ihmisillä on aikaa pentuilla ja käyttää aikaa&energiaa noinkin kuvaillulla tavalla, ja kostaa taaperoikäisille ihmisille kun heistä lähtee ääntä. Veikkaampa että aikuisten äänet on tuonkin lapsen aamulla aikaisin herättäneet, tai illalla myöhään pitäneet valveilla.
Myötähäpeän tuollaista käytöstä ja älytöntä kostomentaliteettia. Elämältä on vieraanuttu täysin kukin omiin nurkkiinsa tuijottamaan omaan napaan.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:27"]
Huuto, kiljuminen, itkeminen ja kirkuminen alkaa yleensä puoli seitsemältä, jatkuu melkein yhdeksään. Joka aamu. Jo kahden viikon ajan. Nyt ei ole yksittäistapaus, eikä kyse vain viidestä minuutista.
Monet täällä huutelee, että on normaalia, ei aihetta lastensuojeluilmoitukseen. Miten paha tilanne pitää teidän mielestä olla, että siihen kannattaa puuttua?
Sun pitää jutella muiden naapureiden kanssa kuuluko meteli sinne. Sitte vaa nimiä keräilemään lappuun ja lappu isännöitsijälle. Ei toi oo normaalia tollanen,jotai kunnioitusta naapureita kohtaa voi osottaa.
Ja vielä kerran: miksi menisin ovelle? Hekö eivät tiedä, että heidän lapset kirkuvat? "hei, sori mut teiltä kuuluu aamusin möykkää" "joo, sori, me hiljennetään ne". Tuskin tuo on aikuisillekaan yhtä julaa?
Lisätään vielä, että sitä samaa möykkää kuuluu pitkin päivää. Iltasin noin viidestä - seitsemästä tunti tai kaksi eteenpäin. Joka päivä.
Siellä on lasten hyvä olla?
-ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:17"]
Eikö se kirkuminen käy vanhempien korviin? Eikö ne vanhemmat halua koskaan nukkua puoli seitsemään asti?
-ap
[/quote]
Mitä luulet? Arvaa millainen univaje on vanhemmilla kun lapset heräävät vuodesta toiseen 5 aikoihin eivätkä todellakaan rauhoitu katselemaan piirettyjä tai syömään muroja, vaan itkevät, huutavat ja kirkuva.
Koettu on. Ei ollut kivaa.
[/quote]
Elämä on täynnä valintoja. Miksi muiden pitää kärsiä sinun valintojesi takia?
-ap
[/quote]
nyt kuulostat itsekkäältä. Sinä olet valinnut kerrostaloasunnon asumismuotona, miksi kaikkien pitäisi noudattaa sun sääntöjä ja tapoja?
kun sulla on niitä lapsia joskus, tule tänne kertomaan, miten ne aamut menee.
sanoit, erä perhe on juuri muuttanut sinne, asunut muutaman viikon?
lapsilla voi olla vaikkapa sopeutumisvaikeuksia, mistä sen tietää. Meidän perhe teki yli 10.000km muuttomatkan. Vaihtui maa, kieli, ilmasto, kulttuuri ja asumismuoto ja vielä koulu ja kaverit . Ensimmäiset kuukaudet 5v ja 7v ikäisille olivat haastavia. Meilläkin tapeltiin normaalia enemmän.
ennenkuin valitat täällä ja uhkaat jollain ilmoituksen tekemisellä, mitäs jos yrittäisit tutustua perheeseen, nähdä sen tilanteen ja sen jälkeen miettiä toimenpiteitä?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:59"]
Minkä ikäinen/ikäiset kyseessä? Meidän 1,5v poika herää 6-7 aikaan, huutaa ja kiljuu heti herättyään. Uhma ilmeisesti menossa, kaikki on huonosti. Tänään itki puoli tuntia heti aamuseitsemälaamuseitsemältä, koska kielsin laittamasta mikron tyhjiltään päälle. Sori naapurit, vinkkejä otetaan vastaan :(
[/quote]
kasvata paremmin, ota vaikka syliin
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:00"]
[/quote]
[/quote]
et voisi olla yhtään lapsellisempi? ;)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:17"]
Ennen tuossa yläkerrassa asui kolme lasta, ja niistä lähti ääntä. Ne nauroi, lauloi, tappeli, juoksi, huusi .. vanhemmat komensi niitä ja joskus tappelivat keskenään.
Ei silti mitään valittamista heidän suuntaan. Se ei ollut jatkuvaa, ei joka aamuista. Se ei alkanut ennen seitsemää sunnuntai aamuna.
Kysymys olikin nyt lähinnä siitä, että miten huonosti pitää perheessä olla asiat, että tuollaista sallitaan? Eikö se kirkuminen käy vanhempien korviin? Eikö ne vanhemmat halua koskaan nukkua puoli seitsemään asti? Onko se lapselle hyväksi itkeä ja kiljua kaksi tuntia joka aamu ???
-ap
[/quote]
Kerrotko vielä MITEN saa hiljaiseksi parivuotiaan uhmaikäisen joka herää liian aikaisin (myös vanhempien mielestä), ja herää aina pahantuulisena ja siis huutaa, itkee ja kirkuu. Me asumme onneksi omakotitalossa, kaksi lapsista on ollut sellaisia että huuto alkaa kun silmät aukeaa ja loppuu päiväkodissa (kuulemma). Ei me siitä olla tietenkään nautittu yhtään sen enempää kuin sinäkään nautit naapureistasi. Mutta huutavaa lasta on vaikea hiljentää, jos se on niin nuori ettei voi vielä järkevästi puhua ja sopia asioista. Annapas joku hyvä vinkki! Me annetaan tietysti meidän lasten huutaa siinä sivussa kun se ei ketään häiritse paitsi meitä. Eikä meidän perheessä ole yhtään mikään vialla. Ja arvaapa kahdesti tai vaikka kolmestikin haluttaisiinko nukkua pitempään?
[/quote]
Miksi ihmeessä minulta kyselet vinkkejä?
Lastensuojelusta varmasti tulisi apuja ihan kaikille lapsellisille. Miksi se apu on paha? He ovat kuitenkin saaneet koulutuksen siihen, tekevät sitä työkseen.
Murokupin kanssa telkkarin edessä kerta viikkoon on paha?
Eloisan lapsen vieminen kodin ulkopuolelle aamulla on paha?
Kirkuminen, kiljuminen ja itkeminen tunnista toiseen ja viikosta toiseen heti heräämisen jälkeen on hyvä?
Nyt järki käteen!
-ap
[/quote]Eeh, lastensuojeluun varmaan palkataankin 10 000 uutta työntekijää siksi, että lapset eivät enää saa juosta ja itkeä kotonaan hereillä ollessaan. Järki käteen todellakin, et ole täysin väärässä mutta lastensuojelu ei ole tätä varten, jos kerran muuta ei ole. Perhe ei todellakaan ole välttämättä mikään spurguperhe, vaikka lapset kirkuukin (ja juoksee, mikä on ilmeisesti mielestäsi myös kiellettyä). Yrität nyt vääntää tästä lastensuojeluasiaa, koska olet itse niin munaton, ettet kehtaa vanhemmille itse puhua.
Lastensuojelu työskentelee ihan oikeiden ongelmien kanssa, eikä niitä kiinnosta lapsettoman naapurin lauantai-aamun unet.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:40"]
Kerrotko vielä MITEN saa hiljaiseksi parivuotiaan uhmaikäisen joka herää liian aikaisin (myös vanhempien mielestä), ja herää aina pahantuulisena ja siis huutaa, itkee ja kirkuu. Me asumme onneksi omakotitalossa, kaksi lapsista on ollut sellaisia että huuto alkaa kun silmät aukeaa ja loppuu päiväkodissa (kuulemma). Ei me siitä olla tietenkään nautittu yhtään sen enempää kuin sinäkään nautit naapureistasi. Mutta huutavaa lasta on vaikea hiljentää, jos se on niin nuori ettei voi vielä järkevästi puhua ja sopia asioista. Annapas joku hyvä vinkki! Me annetaan tietysti meidän lasten huutaa siinä sivussa kun se ei ketään häiritse paitsi meitä. Eikä meidän perheessä ole yhtään mikään vialla. Ja arvaapa kahdesti tai vaikka kolmestikin haluttaisiinko nukkua pitempään?
[/quote]
En ole AP mutta pistä ne lapsesi kuriin. Karjuvat lapset ovat kammottavia juuri jossain kerrostaloissa, lentokoneissa jne jne jos vanhemmat eivät saa niihin mitään rotia.
[/quote]
Niin me asutaan omakotitalossa. Lapsille on kyllä kova kuri mutta pienet ja etenkin uhmaikäiset joskus vastustavat sitä kovasti. Luonteesta riippuen hyvinkin kovasti. Kyselinkin vinkkejä miten sinun ja ap:n mielestä saa hiljennettyä huutavan lapsen. Kuri ei valitettavasti ole tässä se ratkaisu. 1,5 -vuotias ei vielä usko kun sanotaan "ole hiljaa", tai "älä huuda". Ruumiillinenkin kuritus luullaakseni saisi aikaan vain enemmän huutoa. Että kiitos neuvosta vaan, ei kyllä ollut kovinkaan hyvä sellainen.
[/quote]
Ei niillä ole neuvoja, koska niillä ei ole omia lapsia. On kivaa vaan lapsettomana antaa niitä fiksuja ohjeita.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:10"]
Metelöinti ei kuulu kerrostaloon joten jos ette saa kakaroitanne kuriin, muuttakaa itse sinne korpeen.
[/quote]
Se menee kyllä niin päin, että sen kannattaa muuttaa jota se metelöinti häiritsee. Miksi he muuttaisivat jota se ei häiritse? Jos heidän metelöinti ei riko sääntöjä.
[/quote]
Eihän mene. Mistä lähtien olisi mennyt? Oletko niitä joiden mielestä koulukiusatun pitää vaihtaa koulua?
Pistä ihmeessä asiaa eteenpäin, ei tuollainen ole mitään normaalia ääntä ja elämistä.
Jos talossa ei ole enää sihen aikaan hiljaisuus ja lapset kiljuvat leikkiessään eli mitään lastensuojeluun liittyvää ei ole, niin kuuntelet vain tai hommaat korvatulpat.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:29"]Nyt ei puhuta itkemisestä, vaan kiljumisesta ja kirkumisesta.
[/quote] Jos se on taukoamatonta, niin kutsu ne sossut, jos helpottaa. Hyväksy kuitenkin se, että jos sieltä toteavat äänet normaaliksi, et mahda mitään, vaan sinun on opittava sietämään muiden ihmisten ääniä kerrostalossa. Piste.