Mies oli aamulla ääliö!!
Olen raskaana (kortsulapsi) ja meillä kaksi pientä poikaa. Tänä aamuna viideltä herätin miestä yksi vuotiaan oltua levoton, että olis ottanut pojan olohuoneeseen ja keinuttanut setterissä uneen jotta olisin saanut nukkua edes aamu 7. Toistin herättämistä kun ei tuo heräillyt eikä noussut. Itse olin niiiiin kuoleman väsynyt! (Rv 15) No mies alkoi korottaa ääntään miten tiuskin ja huudan (?) ja nousi raivoten ylös niin että vanhempikin poika reilu 2v heräsi. Kello ei ollut puolta kuuttakaan aamulla. No ei pieni poikamme halunnut huutavan isänsä syliinjoten nousin poikien kanssa ylös. Mies tiuski jotain ja paineli nukkumaan ja edelleen nukkuu perse homeessa näin naistenpäivän kunniaksi. Paan sen tänään pihalle. Mulle riitti.
Joi kaljaakin eilen pöhnään asti, toki hänellä nyt oikeus nukkua on herranjumala kun kert väsyttää!
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:25"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:24"]Onpa teillä ihana perhe, symppis isä ja herttainen äiti.
[/quote]Älä muuta sano! Ap
[/quote]
Kun vielä ottaa huomioon sen, että ap rähjää av-palstalla homeperseen nukkuessa viereisessä huoneessa.
No onpa taas kivoja vastauksia! Kyllähän nyt ketä tahansa 1- ja 2-vuotiaan äitiä voi väsyttää herätä aamuyöstä lasten kanssa, saati raskaana olevaa. Aloitusviestistä kyllä ymmärtää hyvin, että kyseessä on vahinkoraskaus, kortsu pettänyt.
Koeta ap jutella miehen kanssa tänään päivällä, miten tehdään tulevaisuudessa vastaavissa tilanteissa. Kurjasti käyttäytyi kyllä miehesi. :( Onko sinulla muita tukiverkkoja? Nukkuvatko pojat yhtä aikaa päiväunet, saatko nukuttua itsekin päivällä?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:25"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:24"]Onpa teillä ihana perhe, symppis isä ja herttainen äiti.
[/quote]Älä muuta sano! Ap
[/quote]
Kun vielä ottaa huomioon sen, että ap rähjää av-palstalla homeperseen nukkuessa viereisessä huoneessa.
[/quote]Niinpä! Enkö olekin hirveä äiti kun täällä rähjään! Voi ei miten huono äiti olenkaan. Pyh! Odotan homeperseen heräämistä ja lähden ovesta. Kun tulen, tuo "akka" lähtee. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:32"]No onpa taas kivoja vastauksia! Kyllähän nyt ketä tahansa 1- ja 2-vuotiaan äitiä voi väsyttää herätä aamuyöstä lasten kanssa, saati raskaana olevaa. Aloitusviestistä kyllä ymmärtää hyvin, että kyseessä on vahinkoraskaus, kortsu pettänyt.
Koeta ap jutella miehen kanssa tänään päivällä, miten tehdään tulevaisuudessa vastaavissa tilanteissa. Kurjasti käyttäytyi kyllä miehesi. :( Onko sinulla muita tukiverkkoja? Nukkuvatko pojat yhtä aikaa päiväunet, saatko nukuttua itsekin päivällä?
[/quote]En saa nukuttua päivisin ja toivoinkin että tänä aamuna olisin voinut nukkua. Pienin herättää öisin ja joudun ottaa viereen. Töihinkin hain nyt rahapulassa. Nyt väsyneenä itkettää :( Ap
Mies työttömänä eikä halua/ei hinkua töihin. Täytyy itse lähteä. Stressaa epämääräiset tiputteluvuodotkin vaikka lääkärin mielestä kaikki onneksi ok.. Ap
No yhtä ärsyttävältä ap vaikuttaa kuin miehensä.
Mutta kun hän ei ole raskaana ja juo iltaisin usein kaljaa, hänellä on univelkaa joten hänen tarvitsee nukkua! Ap
En jaksa enää puhua. Parempi että valvon yksin, saa mennä äitilleen joksikin aikaa.. Olen nyt hajuraon tarpeessa. Saa nukkua yöunensa ainakin kunnolla. Ap
Voi ap. :( Itke vain ja pura vaikka täällä. Älä välitä ilkeistä vastauksista, on täällä varmasti empaattisiakin ihmisiä. Onko sinulla ystäviä/sukulaisia, joille voit puhua tuntemuksistasi? Ymmärtääkö mies yhtään, että tarvitset nyt oikeasti tukea?
Minulle tuli mieleen, että onko paikkakunnallasi hätäkahvit-ryhmää? Sitä kautta saisi varmaan juttuseuraa ja ehkä konkreettista apuakin, eli vaikka lastenhoitoa silloin tällöin, niin saisit torkahtaa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:32"]No onpa taas kivoja vastauksia! Kyllähän nyt ketä tahansa 1- ja 2-vuotiaan äitiä voi väsyttää herätä aamuyöstä lasten kanssa, saati raskaana olevaa. Aloitusviestistä kyllä ymmärtää hyvin, että kyseessä on vahinkoraskaus, kortsu pettänyt.
[/quote]En saa nukuttua päivisin ja toivoinkin että tänä aamuna olisin voinut nukkua. Pienin herättää öisin ja joudun ottaa viereen. Töihinkin hain nyt rahapulassa. Nyt väsyneenä itkettää :( Ap
[/quote]
Vastailin edellä asiattomasti. Ymmärrän, että vaikea tilanne ja puolisosi käyttäytyy vastuuttomasti. Toivon sinulle jaksamista, kun neuvoja ei ole. Kaikesta huolimatta, hyvää naistenpäivää! Olet arvokas ja kannat kovan vastuun. Lapsesi ymmärtävät sen kasvaessaan
Eikö ole ihan normaalia, että käydään töissä ja saadaan siitä rahaa?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:32"]No onpa taas kivoja vastauksia! Kyllähän nyt ketä tahansa 1- ja 2-vuotiaan äitiä voi väsyttää herätä aamuyöstä lasten kanssa, saati raskaana olevaa. Aloitusviestistä kyllä ymmärtää hyvin, että kyseessä on vahinkoraskaus, kortsu pettänyt.
[/quote]
Vastailin edellä asiattomasti. Ymmärrän, että vaikea tilanne ja puolisosi käyttäytyy vastuuttomasti. Toivon sinulle jaksamista, kun neuvoja ei ole. Kaikesta huolimatta, hyvää naistenpäivää! Olet arvokas ja kannat kovan vastuun. Lapsesi ymmärtävät sen kasvaessaan
[/quote]Kiitos! Rähjään vain kun olen niin tolkuttoman väsynyt. :( Pää pystyyn nyt vain ja minulla on tukiverkkoa. Ainakin ystäviä joille puhua. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:41"]Eikö ole ihan normaalia, että käydään töissä ja saadaan siitä rahaa?
[/quote]No eikö olisi normaalia että mies käy töissä ja äiti hoitaisi kotona yksi ja kaksi vuotiaat lapset? Toki raskaana väsyneenäkin voi osat vaihtaa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:32"]No onpa taas kivoja vastauksia! Kyllähän nyt ketä tahansa 1- ja 2-vuotiaan äitiä voi väsyttää herätä aamuyöstä lasten kanssa, saati raskaana olevaa. Aloitusviestistä kyllä ymmärtää hyvin, että kyseessä on vahinkoraskaus, kortsu pettänyt.
[/quote]
[/quote]Kiitos! Rähjään vain kun olen niin tolkuttoman väsynyt. :( Pää pystyyn nyt vain ja minulla on tukiverkkoa. Ainakin ystäviä joille puhua. Ap
[/quote]
Hyvä kuulla. Olen itse mies ja kulutin aikaa provoilemalla täällä kunnes tajusin että olet oikea ihminen oikeissa ongelmissa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:37"]
No yhtä ärsyttävältä ap vaikuttaa kuin miehensä.
[/quote]
Niinkö? Minusta taas ap vaikuttaa lähinnä väsyneeltä, kun joutuu kantamaan yksin liikaa vastuuta perheestä eikä saa edes nukkua riittävästi. Oletko itse ollut samassa tilanteessa? Tulehan sitten huutelemaan...
Mä olen vahinkoraskaus. Mun vanhemmat on riidelleet aina.
ei oo kivaa. Monta traumaa sieltä jäi. Hyvin monta. Ja oli viinaa sen tuomia ilmiöitä.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:43"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:41"]Eikö ole ihan normaalia, että käydään töissä ja saadaan siitä rahaa? [/quote]No eikö olisi normaalia että mies käy töissä ja äiti hoitaisi kotona yksi ja kaksi vuotiaat lapset? Toki raskaana väsyneenäkin voi osat vaihtaa.
[/quote]
Ei se ole mikään valituksen aihe, että joutuu hakemaan työtä. Tietenkin toivoisi, että mies(kin) menisi töihin.
Teidän pitäis saada nyt yhteistä aikaa ja juteltua toi tilanne. Toi tulee olemaan rankka vielä sen kolme vuotta.
saisitte jonkun suunnitelman tehtyä. Lapset rupee kärsimään teidän vihoittelusta. Yrittäkää löytää hyvä yhteistyö. Teitä kumpaakin tarvitaan nyt niin paljon. Ja sinnikkyyttä ja yhteistyötä.
Teillä on yhteistyössä teidän yhteinen perhe. Perhe on tärkein.
miehen pitäis se alko jättää veks, että jaksais olla mukana hoitamassa perhettä ja sun pitäis saada levättyä ja syötyä kunnolla. Onko teillä mahdollisuus saada apua? Kysy neuvolasta. Tai onko sukulaisia tai kavereita?
Se minua aina näissä jutuissa ihmetyttää että jos mies on sika ja lapsia ei haluta niin miten sitten seksiä kuitenkin harrastetaan? Itse en henk.koht harrastaa seksiä jos mies ei ole mieluinen. Ei voi tulla siis raskaaksi.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 08:27"]Hei, olen kortsulapsi.
[/quote]Minäkin olen. Ap