Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?

SammunutSaunatonttu
05.12.2021 |

Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!

Kommentit (2317)

Vierailija
1621/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa aihe vaihtelee laidasta laitaan. Ensin tapeltiin päihdeongelmasta ja siitä, onko se sairaus vai ei ja nyt uskovaiset miettii mitä Jumala tykkää joulusta ja siitä, että ihmiset viettää sitä Jeesuksen syntymäpäivänä. 

Saiskos niitä karmeita joulumuistoja, vai joko kaikki niistä kärsineet on tarinansa kertoneet?

Sinäkin olisit voinut pysyä ketjun aiheessa, mutta sen sijaan keskityt vain valittamiseen. Harmi.

Vierailija
1622/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on syntisten juhla. Jeesuksen syntymä on tekosyy viettää pakanallisia tapoja saadakseen vähän lahjoja. Tällaista palvontatapaa ei Jumala salli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmein joulu oli, kun täytin 15 ja menkkani alkoivat. Kerroin tästä äidille ja hän hermostui täysin. Ettäs kehtasinkin valehdella muka sellaisesta asiasta että saisin olla huoneessani yksin eikä sukulaisten kanssa touhutessa. Yritin sitten näyttää että verta oli tullut mutta hän ei halunnut katsoa.

No, kävin vaihtamassa vaatteet ja hirveissä kivuissa piti muille olla mieliksi. Mummo kyllä pisti merkille omituisen käytökseni ja tajusi asian. Tuli sitten sanomaan "hyvä tyttö, naisen nyt pitää kestää vähän kipuja, kyllä se siitä".

Heti kun pystyin muutin pois. En ole enää tekemisissä äidin tai mummon kanssa koska pitäisi olla heille mieliksi.

Vierailija
1624/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että uskoo jotakin kertomusta trollailuksi ei perustu faktaan.

Vierailija
1625/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin on voinut kuolla monta lasta jouluna. Vai onko se muka mahdotonta? Onko joku tietoinen asiasta? Luulo ei ole tiedon väärti.

Vierailija
1626/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuuko kirjoitti:

... 

Olen noron aiemmin sairastanut todennäköisesti sekä lukiossa ollessani 15v sitten, jolloin myös olin niin heikkona, että paskat housussa yrjösin koko yön ja ruoka ei maistunut moneen viikkoon kunnolla. Silloin myös toisella siskollani oli pieni vauva jota siskoni taudin kourissa imetti ja hoiti, joten kovilla olimme.

Myös ennen poikani 1v synttäreitä 10v sitten saimme mahdollisesti noron. Pidimme silloin 1vko varoajan ja pyyhin pinnat ties millä tököteillä, mutta kaikki juhlavieraat saivat taudin. Hauskaa tässä on se, että silloin tuo kyseinen sisko kieltäytyi tulemasta em juhliin, kun eivät halunneet tartuntaa :D. Reilu peli.

Ei noitakaan noroiksi todettu, mutta muistan silloin myös olleen paljon juttua, että sitä on liikkeellä. Tuolloin viime joununa myös useampi tuttu sairasti samanlaisen taudin, joten jotain oli ainakin todella vahvasti liikkeellä. Onneksi ei kellekään tullut vakavaa taudin kuvaa.

Siinä ehdottomasti pahin joulumme!

Noron jälkeen pitäisi pitää kaksi viikkoa varoaikaa, eli aikaa jona ei tavata ihmisiä ellei ole aivan pakko, viikko ei riitä. Virus elää pinnoilla hanakasti ja pisarakin noroviruksen saastuttamaa sylkeä tai muuta eritettä riittää tartuttamaan ainakin tuhat ihmistä. Nyt onneksi tiedät paremmin.

Vierailija
1627/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tulisi viikko noron jälkeen kylään jos asiasta on avoimesti kerrottu. Ei helvetti. Mitä se siivoaminen auttaa kun sitä virusta on koko perheessä suussa, sormissa, ja pitkin vessan pintoja aina kun joku mihinkään koskee.

Vierailija
1628/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin sattui kerran niin, että äiti ei ollut tehnyt mulle kasvisvaihtoehtoja. Mukamas niin kauhea kiire ja stressi... Yritti hän anteeksi pyytää ja jotain keksiä. Arvatkaa v*tuttiko tulla äidin luo jouluaattona kun sai olla nälissään. Meni tunnelma pilalle ja tein sen äidillekin harvinaisen selväksi. Toivottavasti otti opikseen kun tänä jouluna sinne taas menen.

Miksi sinä menet äitisi luokse, eikö nyt olisi sinun vuorosi kutsua äiti luoksesi valmiiseen joulupöytään, joka ei sisällä mitään eläinperäisiä aineksia?

Vierailija
1629/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjärannan ex kirjoitti:

Esikoinen oli 2v ja pieni prinsessamme 6kk, isi oli uskovaisesta perheestä, jossa joulua ei vietetty. Laitoin kuitenkin joulun meille, kuten olin aiempinakin jouluna laittanut, silloinkin kun lapsia ei vielä ollut. Myös työntekijöillemme olin aina laittanut aattona jouluruoat, jos vuorossa olivat.

Isä kuitenkin oli ilmeisesti mustasukkainen lapsille, koska minun lisäkseni myös hänen oma isoäitinsäkin  osteli pikkupaketteja ensimmäiselle lapsenlapsenlapselleen ja tämän pikkusiskolle. Myös muut lähisukulaiset kuin hänen oma uskovainen äitinsä halusi lapsille jotain pientä ostaa.

Aattona isi sitten tuli humalassa taksilla kotiin, kaatoi kuusen ja rikkoi koristeet. Lähdin lasten kanssa äitini luo...

Siis miten niin joulua ei vietetty, koska uskovainen perhe? Hehän juuri joulua juhlivatkin, Jeesuksen syntymäjuhla.

Suurinosa maailmasta ei vietä joulua, vaikka olisivatkin uskossa.

Kaikkihan ei Jeesukseen usko.

Katolinen kirkko eli roomalaiskatolinen kirkko on kristikunnan suurin kirkko, jonka jäsenmäärä on maailmanlaajuisesti noin 1,25 miljardia. Siihen vielä kaikki muut kristityt päälle, niin kyllä joulun viettäjiä löytyy!

Asumme Espanjassa ja kyllä täällä joulua vietetään Jeesuksen syntymäjuhlana. Kaikissa kodeissa ja jokaisen kaupan näyteikkunassa on jouluseimet olleet 1. adventista alkaen. Jouluaatto täällä on arkipäivä, mutta joulupäivä on tärkeä. Suurin juhla on Loppiainen jolloin lahjat pääosin jaetaan.(Kolmen kuninkaan juhla).

Vierailija
1630/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär ei tullut jouluksi, vaikka odotettiin aattona juhlapöydässä. Köyhä Äiti itki tytärtään. Tytär sanoi äidilleen, että ei ennätä tulla nyt, kun on anoppinsa luona, kun anoppi antaa monen tonnin joululahjoja.

Muiden jouluvieraiden joulutunnelmia lässähti, kun emäntä itkeskeli.

Kyllä aikuiset lapset saavat olla puolisonkin vanhemmilla joulua viettämässä tai tehdä ylipäätään mitä haluavat elämässään 😅

Vierailija
1631/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekin sattui kerran niin, että äiti ei ollut tehnyt mulle kasvisvaihtoehtoja. Mukamas niin kauhea kiire ja stressi... Yritti hän anteeksi pyytää ja jotain keksiä. Arvatkaa v*tuttiko tulla äidin luo jouluaattona kun sai olla nälissään. Meni tunnelma pilalle ja tein sen äidillekin harvinaisen selväksi. Toivottavasti otti opikseen kun tänä jouluna sinne taas menen.

Miksi sinä menet äitisi luokse, eikö nyt olisi sinun vuorosi kutsua äiti luoksesi valmiiseen joulupöytään, joka ei sisällä mitään eläinperäisiä aineksia?

Äiti tykkää aina laittaa joulua ja kutsuu minut luokseen. Jos minut kutsutaan, niin totta kai oletan, että minun ruokailutapani huomioidaan.

Vierailija
1632/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavi Pyhä Julius Ikeksi joulun. Ei Jumala tai Jeesus.

Vierailija
1633/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin dildon lahjaksi. En saanut.

Vierailija
1634/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 70-luvun lopulla siskoni tuli jouluksi Suomeen Saksasta. Olin häntä huomattavasti nuorempi ja hän veti salaa viinaa sen kun kerkesi. Kaikki kuitenkin teeskentelivät kuin hän ei olisi ollut kännissä. Siihen se joulun lumous mun kohdalla loppui.

Vierailija
1635/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ehkä oli jonkin sortin perfektionisti. Jouluna ainakin kaiken tuli olla täydellistä. Sitä varten raadettiin kaikki tyttäret ja varsinkin äiti. Lopulta hän oli jouluaattona aivan loppu ja äkäinen kuin takapuoleen ammuttu karhu. Jouluaattona sitten pukkia odotellessa ruutitynnyri räjähti ja alkoi jokajouluinen ja moniviikkoinen perheriita. Joka joulu oli minulle kaikkein karmein.

Että älkää herran tähden tehkö naistenlehtien täydellistä joulua. Semmoista vaan, että on kaikille kiva. Itsellennekin. Lapset varmaan tykkäävät enem än äidistä, joka istuu sohvalla lapsia silittelemässä kuin äidistä josta näkee vain kaapin ovella heiluvan takapuolen, kun se jynssää niitä kaappeja, joihin toivottavasti kenenkään ei tarvitse jouluna joutua menemään piiloon.

Vierailija
1636/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä heitti ostamani lahjan lattialle, kun ei kuulemma tarvinnut tuollaisia. Lahjani oli miesten nenäliinoja (kankaisia) kaunis paketti. Millä olisin 7-vuotiaana muutakaan ostanut, kun ei ollut rahaa. Vaivalla sain nekin markat kerättyä. Isälleni paras lahja tuntui olevan ryyppykaverinsa ojentama kiljupullo.

Että minä vihasin sitä ukkoa, onneksi on jo kuollut. 

Mä niin pystyn sieluni silmin näkemään, kuinka sun pieni sydän särkyi. :( Oot isolla vaivalla markat saanut kerättyä ja tunteella lahjan ostanut, ja innoissasi odottanut hetkeä, kun isä avaa paketin ilahtuneena.

Syystä vihasit ukkoa. Lähetän sulle halauksen täältä jostainpäin Suomea. <3

Kyllä kosketti minuakin tuo "nenäliinoja isälle joululahjaksi" kertomus.😥

Halit täältäkin.

Vierailija
1637/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tää nyt niin kauhea ollut, mutta nolo.

Olin muksu n. 12 vuotias ja mulla oli kolme nuorempaa sisarusta. Heidän takiaan sitten oli varattu joulupukki ja tonttukin tuli.

En tiedä mitä ihmettä sinä jouluna tapahtui, kun vanhemmilla viina virtas edellisenä yönä (kinkunvalvojaisissta) ja aamupäivästä. Eivät yleensä juoneet. Isä kerran kuussa ja äiti satunnaisia drinksuja juhlissa, mutten ollut koskaan nähnyt häntä humalassa ja isääkin harvoin.

Isä ja ja 6 vuotias veljeni lähtivät hakemaan kuusta aattoaamuna. Se siis yleensä ostettiin läheisen marketin pihasta. Isä aika pirun tuiterissa lähti.. mä jäin äidin kanssa tekemään siivousta ja ruokia, vähän vilkuilin sisaruksia. Äiti oli aika kiukkunen ja komenteli ja rähjäs.

Isä ja broidi tulivat takaisin sellaisen pienen pienen kuusen kanssa. Olivat lähimetsästä hakeneet. Semmoinen n. 40 sentin kuusi. Äiti raivostu, mutta isä ei antanut periksi. Tämä on kuusi tälle vuodelle, kaupalla oli niin kalliita.

Sitten isä aikansa etsi kuuselle jalkaa äidin säksättäessä. Jalaksi sitten sopi mainiosti juuri tyhjennetty kossupullo. Siinä sisarukset sitten "innoissaan" koristelivat olkkarin pöydällä nököttävän kossupullokuusen.

Äiti jotenkin rauhottui, mutta palaili tuon tuosta aiheeseen, kun ei ole kunnon kuusta.

Saatiin joulupäivällinen syötyä ja siivottua paikat. Alettiin odottamaan sitä tonttua ja joulupukkia.

Siinähän sitten kävi niin, että tämä tonttu oli mua vuoden vanhempi poika naapurustosta ja hemmetti, että hävetys alkoi nousemaan. Niin noloili tonttukin, mutta... Äiti oli vasta sammunut siihen sohvalle, silleen toooosi naisellisesti jalat levällään ja kuorsas kuin mikäkin moottorisaha. Tavallaan hyvä, että sammui, ettei haastanut enää riitaa ja kiukutellut kuusesta. Kunpa olisi sammunut makkariin tms.

Sitten piti lasten laulaa joulukuusen luona joululauluja pukille ja voi hitto sitä kuusta. Se kaatukin pari kertaa ja iskä sitten kännisenä örisi sitä pystyyn. Jos vaan olisi voinut maa nielaista..

Lahjat jaettu ja pukki seurueineen alkoi tekemään lähtöä. Jäin vahtimaan nuorempiani ja availtiin niitä joululahjoja. Isä lähti pukin ja tontun mukaan - maksu hommiin nähtävästi. Se keikkahan oli sovittu etukäteen ja hintakin, mutta isä oli taas ruvennut pihtailemaan rahoistaan. Se näköjään oli hänen känninen juttunsa. Muistan kun edellisiltana vielä sanoi, että pukin palkka on tuossa ja joulukuusi rahakin oli varattu toiseen lompakon osioon, nyt sitten pihisteli kunnolla.

Loppupeleissä isä ja tää pukki sitten painivat siellä eteisessä! Pukki halus rahansa ja isä ei halunnut koko summaa maksaa. Tonttu huusi vieressä, että lopettakaa.. Sitten kolahti isän nenä puhelinpöydän kulmaan ja verta olikin kaikkialla. Pakkohan sen oli siitä sitten lähteä sairaalassa käymään..

Pukki ja tonttu pahoittelivat meille kaikkea tapahtunutta. Siivosivat osan verijäljistä ja heittivät vielä isän lääkäriin. Jäätiin sitten sisarusten kanssa kesken tai olihan se moottorisaha äiti paikalla.

Isä pääsi parissa tunnissa päivystyksestä ja murtunuthan se nenä oli. Oli sitä vähän yritetty paikata.

Siitä sitten yöhön ja nukkumaan. Kyllä oli nolot vanhemmat seuraavana päivänä. Pyytelivät anteeksi moneen kertaan. Olivat myös hiton kipeitä, että mä muksujen kanssa tarjoiltiin joulupäivän ateria. Vanhemmatkin ilmestyi paikalle todella häpeillen, kipeenä ja pahoitellen.

Eivät olleet dokanneet ennenkään jouluna, eikä tuon jälkeenkään. Itsehän vaan nolotti mennä kouluun loman jälkeen, kaikki tietää... Eipä tiennyt kukaan. Se tonttu osas pitää suunsa supussa ja vuosia myöhemmin asiasta puhuttiin jossain bileissä ja naurettiin.

Varsinainen joulutragedia. :D

Kiitos tästä!😂 Nauroimme miehen kanssa vedet silmissä monien kommelluksien joulutragedialle!

Vierailija
1638/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se monelle tuleva? Joulu kylmässä kodissa kun ei riitä rahat talon lämmittämiseen, ilmannjoulussunaa ja ehkä suihkua, sillä se veden lämmittäminenkin maksaa. Rahaa ei riitä joulukuuseen ellei sitten omalta pihalta löydy. Joukusteria jäänee haaveeksi. Lapset tyytyköötbyhteen lahjaan jos ei sukulaisilta tule enempää. Hyvää Joulua!

Vierailija
1639/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tulisi viikko noron jälkeen kylään jos asiasta on avoimesti kerrottu. Ei helvetti. Mitä se siivoaminen auttaa kun sitä virusta on koko perheessä suussa, sormissa, ja pitkin vessan pintoja aina kun joku mihinkään koskee.

Ikuisesti kiitollinen miehen veljelle aamuyöllä tulleesta tekstiviestistä "ollaan vatsataudissa" ... oltiin aamulla lähdössä kohti mummolaan, jossa myös veljen perhe jo oli. Iltaan mennessä koko porukka oli norossa, mutta me säästyttiin, kun jäätiin kotiin.

Vierailija
1640/2317 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähemmän niitä hyviä jouluja.

Olen aina yksin ja itken ja rahaa ei ole ostaa kinkkua ja laatikot teen mikrossa.

Ja kellekkään en edes kehtaa soittaa kun kaikilla muilla on joulurauha enkä halua toisten joulua pilata. Olkaa onnellisia, vaikka olisi yksi huono joulu jos vaan saatte olla rakkaiden ihmisten kanssa.

Paitsi jos teillä on hakkaava kummani erotkaa se ei muutu sellaista ei vaan tapahdu ja rakkaudesta se ei sinua hakkaa vaan vihaa ja epäilee itseään ja sinua. Jätä se sika.

Itse olen menettänyt terveyden ja siksi vaikea saada rahaa, kun en voi olla töissä.

Asun yksin ja minulla ei ole oikeastaan edes kavereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan