Nainen, onko sinulla "narttunaama"? Tutkimus todistaa: "Narttunaama" on totisinta totta (MTV)
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-todistaa-narttunaama-on-to…
Olen ennenkin ihmetellyt tätä nuorten naisten hapannaama-tyyliä, esim Billy Ellish tai Dua Lipa.
MTV vinkkaa miten näitä voi lähestyä, esim kysymällä "Onko joku hätänä?" "Hymyile vähän!" "Piristy nyt!"
Jos haluaa miesten mielenkiinnon herättää, niin kannattaisi hymyillä vähän enemmän.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina ajatelliut että nämä ovat jotain autisteja. Mutta tekevetkö siis tuon tarkoituksella?
M33
On pakko. Jos näyttää yhtään iloiselta, niin miehet kuvittelevat sen "kutsuksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina ajatelliut että nämä ovat jotain autisteja. Mutta tekevetkö siis tuon tarkoituksella?
M33
On pakko. Jos näyttää yhtään iloiselta, niin miehet kuvittelevat sen "kutsuksi".
Osa kyllä kokee minkä tahansa ilmeen kutsuksi. Ei auta rbf.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Äiti Teresakin sanonut köyhistä, että jos he hymyilisivät enemmän, he olisivat onnellisempia.
Kyllä , kyllä käskemällä kaivossa vesi riittää.
Juttu on kuin vähä-älyisen kirjoittama. Melko suuri osa suomalaisista ihmisistä näyttää perusilmeeltään huonotuulisilta naamastaan silloinkin kun he ovat ihan hyväntuulisia. Ilmiölle on USA:ssa keksitty tuo RBF-termi jonka suomentaminen narttunaamaksi on tökeröä ja vastenmielistä.
Kyllä on ns "narttunaama" kun naama on peruslukemilla. "Hymyile vähän" on tullut tutuksi, vaikka en juuri silloin voisi vähemmän välittää jonkun ukon kiinnostuksesta, tarkoittaen sitä etten itse ole siitä ukosta pätkääkään kiinnostunut. Miksi ihmeessä olisin? Kuvitteleeko miehet tosissaan itsestään noin paljon?
Jos ei miellytä niin ei miellytä, tosi harva mies on meikäläistäkään miellyttänyt sen vertaa että vaivautuisin hymyilemään teennäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä tulee pilvin pimein näitä narttunaamoja vastaan. Mutta vain miesten profiileita haukutaan siitä, että kuvissa on yrmy ilme.
Narttunaamoille tulee kuitenkin jatkuvasti mätsejä. Ukoille ilmeisesti ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M33
Kyllä se autismin kirjo yleensä on siellä takana jos ei osaa normaalisti näyttää tunteita kasvoillaan.
Aiai, koska oma pärstäsi ei toisessa herätä tunteita niin nyt kirpaisee ja pitää vielä haukkua autisteiksi?
Miksi sitä pitäisi miehille hymyillä? Pitäisi olla ok, jos ei vain hymyilytä.
Mutta itsekin tunnen muutaman, jonka perusilme on kuin haistaisi koko ajan hapansilakkaa, ja alkaahan se syödä ihmistä vähitellen. Eikö koskaan voi tervehtiä iloisesti tai näyttää naamallaan, että kaikki on hyvin? Molemmilla lisäksi on tämän happaman perusilmeen lisäksi hyvin nariseva ääni. Monesti ehdin jo ajatella, että ehdotukseni hylättiin halveksivasti, mutta sitten tajuan sanojen ja ilmeiden välisen ristiriidan. En ihmettele, että saavat negatiivista palautetta, kun eivät itse koskaan anna itsestään mitään positiivista ilmaiseksi.