Onko helsinkiläisiä paikalla?
Hei,
Osaako kukaan kertoa ulkopaikkakuntalaiselle, että kuinka pitkä matka suunnilleen on Helsingin päärautatieasemalta Suolakivenkadulle? Se on ilmeisesti jossakin Herttoniemessä päin... Kaikki karttasovellukset näyttää eri tietoja.
Maksaako maltaita, jos tuon matkan taittaa taksilla?
Täytyisi työjuttuja käydä hoitamassa siellä
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Lataa HSL -sovellus puhelimeesi. Jos olet Rautatieasemalla otat itään menevän metron, matka noin 20 minuuttia. Kuulitukset stopeista on metrossa. Helppoo, kuin heinänteko. 😀
Siis matka kestää tasan 10 min. AB- lippu.
Vierailija kirjoitti:
Missä on metroasema päärautatieasemalla?
No siellä alhaalla...opasteita on varmaan joka nurkalla, oranssilla pohjalla valkoinen M-kirjain.
Herttoniemessä kannattaa nousta metroasemalta ylös metron peräpään puolelta ja portaiden jälkeen ovista ulos vasemmalta. Sitten vaan google maps auki ja kohti Suolakivenkatua, ei ole kaukana. Mutta vaikka nousisit ylös ja menisit ulos mistä tahansa ovesta, niin etäisyydet Herttoniemen asemalla ovat sen verran pieniä, että ei tule ongelmia. Kun nouset asemalta ylös ja katselet ympärillesi niin etsi S-market, se on Herttoniemenarannan puolella ja siihen suuntaan haluat.
Metron käyttäminen on ihan yhtä helppoa, jopa helpompaa kuin junan. Suuren osan tuosta matkasta metro kulkeekin maan päällä eikä tunnellissa eli oikeastaan tuntuukin ihan junalta.
Vierailija kirjoitti:
Herttoniemessä kannattaa nousta metroasemalta ylös metron peräpään puolelta ja portaiden jälkeen ovista ulos vasemmalta. Sitten vaan google maps auki ja kohti Suolakivenkatua, ei ole kaukana. Mutta vaikka nousisit ylös ja menisit ulos mistä tahansa ovesta, niin etäisyydet Herttoniemen asemalla ovat sen verran pieniä, että ei tule ongelmia. Kun nouset asemalta ylös ja katselet ympärillesi niin etsi S-market, se on Herttoniemenarannan puolella ja siihen suuntaan haluat.
Metron käyttäminen on ihan yhtä helppoa, jopa helpompaa kuin junan. Suuren osan tuosta matkasta metro kulkeekin maan päällä eikä tunnellissa eli oikeastaan tuntuukin ihan junalta.
Herttoniemenrannan siis.
Vierailija kirjoitti:
Huomaattekos että hesalaiset on oikeasti näin avuliaita kunhan et mene kysymään kadulla.
Höpö löpö. Olen auttanut/opastanut ihmisiä tässä kaupungissa, kun heillä on ollut reitti hukassa:
-suomeksi
-ruotsiksi
-englanniksi
-saksaksi ja
-ranskaksi auttavasti ja loput elekielellä.
Kysyvälle vastataan ja kysyvää autetaan.
T: helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Toinen ulkop. täällä, kerroitte että metro kulkee itään ja länteen, niin lukeeko siellä jossain erikseen nuo Mellunmäki/Vuosaari(itä) ja Tapiola(länsi)? Lukeeko kylteissä, metroissa? Ja onko siellä tosiaan vain yksi raide?
Kyllä lukee, asemilla ja laitureilla opasteissa, vaunun sisällä, metrojunan edessä. Metron tullessa asemalle kuulutetaan vielä, että tämä juna menee Mellunmäkeen/Vuosaareen jne. No raiteita on ainakin kaksi, että junat pääsevät toistensa ohi😅
Vierailija kirjoitti:
Lukeeko metroasemalla metrossa tai jossain kyltissä kumpi metro menee itään ja kumpi länteen?
Ei, pitää vaan yrittää osua oikeaan 🙄
Pasilan asemalta on helppo mennä 510 bussilla. Jää siinä, älä aja päärautatieasemalle. Lataa se HSLsovellus, helpottaa menoa, kun näyttää reitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaattekos että hesalaiset on oikeasti näin avuliaita kunhan et mene kysymään kadulla.
Höpö löpö. Olen auttanut/opastanut ihmisiä tässä kaupungissa, kun heillä on ollut reitti hukassa:
-suomeksi
-ruotsiksi
-englanniksi
-saksaksi ja
-ranskaksi auttavasti ja loput elekielellä.Kysyvälle vastataan ja kysyvää autetaan.
T: helsinkiläinen
Niinpä, aina saa kyllä apua. Mutta itselle osui usein kohdalle joku kysyjä kun olin itsekin asunut täällä vasta vähän aikaan. En siis yksinkertaisesti osannut auttaa. Ihmettelin, miksi ne aina mut bongasi😅
Mä kysyin paikallisilta jos en saanut kännystä jotain selville silloin kun en yhtään vielä yhtään osannut liikkua Helsingistä. En esim tajunnut meneekö se metro sinne suuntaan mihin olen yrittämässä. Kyllä helsinkiläiset mielellään auttaa, valitkaa vaan sellainen yksilö jolla ei ole kuulokkeet korvissa ja joka ei kohtuuttomasti vältä katsetta tai käytä kiireelliseltä.
Moi ap, täällä Helsingissä on kivoja ihmisiä, jotka auttavat sinua jos kaipaat neuvoja matkustamiseen (kuten tässä ketjussa).
Tervetuloa Helsinkiin ❤️
Itse ajoin Kovasen taksilla viime viikolla. Kuski oli kohtelias, aukaisi oven, tarjosi käsidesiä ja oli kuljettajan lakkikin päässä. Perille mentiin suorinta reittiä, hinta oli normaalin taksan mukainen. Ei valittamista.
Mutta jos olisin ap, käyttäisin sitä metroa. Ei mitään järkeä mennä Herttoniemeen taksilla Rautatieasemalta.