Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko anteeksi ihmiselle, joka loukkaa, mutta ei ikinä, koskaan pyydä anteeksi itse?

Tuulaswe
05.12.2021 |

Itse annan tietysti anteeksi, mutta jätän myös hänet omaan arvoonsa. Toivon kumminkin hänelle oppia elämän tuuliin ja oppivan elämästä jotain. Jos ei koskaan pyydä anteeksi, ei ole vielä oppinut elämästä. Ei aina toisten tehtävä ole pyytää anteeksi loukkaavalta osapuolelta, vaikka usein juuri he odottavat sitä, että heille nöyristellään ja kumarretaan. Onnen tunteen saa täysin sydämeen vasta, kun näkee myös toisen ihmisen aidosti. Se tunne on ihana. Aina perhepiirissä, läheisiltä pyydetään meidän perheessä anteeksi. 💗💗💗💗

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini ihan samanlainen. Räksyttää kaikesta ja loukkaakin sanoillaan sekä teoillaankin. Olen ajatellut, että itselleenpähän siinä pahaa tekee. Ei minuun enää vaikuta, alussa kyllä. Sittemmin en enää ole välittänyt, senkun puhuu mitä puhuu! Kaiken se tietää ja kaikessa on vain hänen näkökulma se oikea! Oi sitä, joka vastaan jankuttaa!

Vierailija
2/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea antaa anteeksi, jos asianomainen ei itse sitä pyydä. Ja toisaalta; jos vain sanoo sanan anteeksi ilman sen kummempaa tarkoitusta ja vilpitöntä katumusta tekemisistään- onko se edes varsinaisesti anteeksipyyntö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyyn pisteeseen asti. Siskoon meni lopulta välit koska mielenterveytensä alkaa olemaan pahasti mennyt. On sanonut minulle niin hirvittäviä asioita, itse oon pahoitellut riitoja ja pyytänyt osuuttani anteeksi, hän ei koskaan.

Nyt tilanne on se ettei hänellä ole juuri enää läheisiä. Ihmiset kaikkoaa. Vika hänen mielestä aina toisissa ihmisissä. Mulla tuli mitta täyteen ja viime vuosien aikana olen huomannut että on tullut monella muullakin. Hän ei ole ikinä pyytänyt sanojaan anteeksi, ei ikinä.

Vierailija
4/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätini ihan samanlainen. Räksyttää kaikesta ja loukkaakin sanoillaan sekä teoillaankin. Olen ajatellut, että itselleenpähän siinä pahaa tekee. Ei minuun enää vaikuta, alussa kyllä. Sittemmin en enää ole välittänyt, senkun puhuu mitä puhuu! Kaiken se tietää ja kaikessa on vain hänen näkökulma se oikea! Oi sitä, joka vastaan jankuttaa!

Itselläni samanlainen tuttava. Lisäksi röyhkeä, julma ja piittaamaton kanssaihmisistä. Koska on itse aina oikeassa, kaiken kokenut ja viisaista viisain katsoo oikeudekseen olla kunnioittamatta ketään, tämän myös on useasti todennut suureen ääneen. Hylkää ja jättää pulaan, sitten odottelee että hänet anellaan pelastamaan tilanne, näin voi sitten pönkittää omaa vallan haluaan ympäristöönsä. Miten alas ihminen voi oikein vajota?

Vierailija
5/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko, ei naiset käytöstään pyydä anteeksi

Vierailija
6/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna. Sellainen ihminen lakkaa olemasta. Siis ei konkreettisesti vaan minulle, unohdan.

Vierailija
7/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein voi antaa anteeksi, jos ei ole pyydetty. Silloin on mielestäni ihan eri tilanne eli ei kannata olla ko. henkilön kanssa tekemisissä, jos mahdollista. Jos joskus joutuu olemaan tekemisissä suhtautuu kuin ventovieraaseen, ei kerro mitään tärkeää jne.

Vierailija
8/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni samanlainen tuttava. Lisäksi röyhkeä, julma ja piittaamaton kanssaihmisistä. Koska on itse aina oikeassa, kaiken kokenut ja viisaista viisain katsoo oikeudekseen olla kunnioittamatta ketään, tämän myös on useasti todennut suureen ääneen. Hylkää ja jättää pulaan, sitten odottelee että hänet anellaan pelastamaan tilanne, näin voi sitten pönkittää omaa vallan haluaan ympäristöönsä. Miten alas ihminen voi oikein vajota?

Puhutaanko tai kirjoitetaanko me samasta henkilöstä :)? No, riittäähän näitä...

Vierailija
9/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En unohda. Anteeksi voin antaa. En halua katkeroitua.

Vierailija
10/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan, jos katumus näkyy henkilön myöhemmässä toiminnassa. Joskus asioita on vaikea ottaa esille puhumalla ja ei toisaalta mikään pinnallinen anteeksipyyntö välttämättä edes meinaa mitään.

Vierailija
11/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viskannut kaikki sellaiset ihmiset pois elämästäni.

Vierailija
12/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna. Sellainen ihminen lakkaa olemasta. Siis ei konkreettisesti vaan minulle, unohdan.

Samoilla linjoilla olen. En näe mitään järkeä jäädä "haukkumaan" ketään edes omassa mielessäni saati riitelemään ihmisen kanssa, joka ei näe mitään vikaa itsessään. Ajanhukkaa molemmille.

Vierailija
13/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitkä pinna ja tiettyyn pisteeseen asti olen pitkämielinen ja joustava ja siedän liikaakin.. Mutta sitten kun mennään jonkun kriittisen pisteen yli niin olen ehdoton. Enkä ole enää koskaan missään tekemisissä. Ikinä. Pyysi vastapuoli anteeksi tai ei.

Vierailija
14/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä antaisi anteeksi vaikka pyytäisikin. 

Vierailija
15/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, enkä antaisi anteeksi vaikka pyytäisikin. 

Itse asiassa tilaisuuden tullen kostaisin sille ihmiselle.

En kuitenkaan yleensä varta vasten ala suunnitella kostoa, sillä ei sellainen ihminen nyt sentään sen arvoinen taida olla että kannattaisi omaa energiaa ja aikaa siihen koston suunnitteluun ja toteuttamiseen tuhlata. Asia kannattaa näinkin ajatella. 

Vierailija
16/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet ole siivooja, siivoatko toisen jättämät roskat? Minä en ainakaan.

Vierailija
17/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän omaan arvoon, annan anteeksi, vaikka ei pyydä, mutta en kerro sitä hänelle. Koska annan anteeksi, pääsen eteenpäin ja voin elää hyvin ilman häntä.

Vierailija
18/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea antaa anteeksi, jos asianomainen ei itse sitä pyydä. Ja toisaalta; jos vain sanoo sanan anteeksi ilman sen kummempaa tarkoitusta ja vilpitöntä katumusta tekemisistään- onko se edes varsinaisesti anteeksipyyntö?

Itse olen kovien kokemusten kautta oppinut sen, että anteeksi voi antaa vaikkei toinen pyydä. Sen palveluksen voi tehdä itselleen. Se toinen (jos ei älyä pyytää) ei tarvi sitä anteeksiantoa, mutta minä tarvin sitä itse. Se vapauttaa minua, eikä ko. asia saa enää yhtä lujaa otetta. Lisäksi se varjelee omaa sisintä katkeruudelta, mikä on hirvittävä myrkky. Katkeruuden voima riippuu siitä, mikä on "rikkeen" laatu ja suuruus.

Vierailija
19/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei pysty loukkaamaan. Tampiot on tampioita ja typerykset typeryksiä, miksi suotta antaa sellaisten ihmisten vaikuttaa omiin tuntiesiinsa? Ymmärrän, että he eivät pysty parempaan ja jätän heidän omaan arvoonsa.

Vierailija
20/24 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko tai kirjoitetaanko me samasta henkilöstä :)? No, riittäähän näitä...

Jaa-a, tiedä häntä...osaa kyllä jättää ihmisiin lähtemättömän vaikutuksen hyvässä ja pahassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme