Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maidottomia ja viljattomia aamupalaideoita?

Vierailija
07.03.2015 |

Eli yritän jättää joksikin aikaa ruokavaliosta maito- ja viljatuotteet pois, koska minulla on vatsaoireita, joihin ei ole löytynyt mitään kunnon selitystä. Maidottomat ja viljattomat luonaat ja päivälliset on helppo keksiä, mutta aamiainen tuottaa ongelmia. En ole mikään aamuihminen, ja olen yleensä syönyt aamiaiseksi jogurttia, rahkaa, palan leipää tms. Nyt aamiainen on ollut joku hedelmä, mutta olisi kiva löytää täyttävämpi aamiaisvaihtoehto. Keitetty tai paistettu kananmuna ei oikein uppoa heti aamulla, ja siihenpä omat ideat melkein loppuvatkin.

Onko vinkkejä, mitä viljatonta tai maidotonta voisi aamulla syödä? Soijajogurtit ym. tuntuvat sisältävän paljon sokeria, ja sitä en haluaisi saada ruokavaliooni.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap:n pitäisi ensin perustella että mitä diagnoosia lääkäri epäilee? Ja mitä ruokavaliota on suositeltu? Eli mitä tarkoittaa viljaton ja maidoton? Mitkä ovat ne ainesosat noissa viljoissa ja maidossa, jotka ovat haitallisia? Ja mitä tarkoitetaan "viljalla" ja mitä "maidolla"?

Jos ap on itse keksinyt tuollaisen ruokavalion tietämättä lääketieteestä ja ravitsemuksesta yhtään mitään, en suosittele aloittamaankaan kyseistä "ruokavaliota".

Vierailija
42/42 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:56"]

Viljattomasta ruokavaliosta ei täällä ole kokemuksia, mutta maidottomasti kyllä. Sillä kokemuksella vinkkaisin aamuihin silloin tällöin esim. Urtekramin C-flakes -maissimuroja mantelimaidolla. C-flakesit ovat 100% maissia, eikä niissä ole yhtään sokeriakaan. Myös Alaran gluteeniton mysli on namia, suolaamatonta ja sokeroimatonta, eikä sisällä viljoja. Eli mikäli maissi, hirssi ja riisi ovat ok, suosittelen - näitä meillä syödään muutenkin! :)

[/quote]

Oletko lukenut pakkauksesta, mitä sisältää? Tuskin on sokeritonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla