Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko haalarit, kuomat yms. "lastenvaatteet" vielä ok isommalla koululaisella? Meillä siis on käytetty, mutta

Vierailija
05.12.2021 |

tuttuvani vaan vähän ihmetteli, kun oltiin ulkona yhdessä. Ei siis paheksuen, mutta niin, että "miten saat pukemaan noin" jne. Kyseessä tyttö 10v ja kylmän pakkaskelin ulkoiluvaatteet siis on Reiman haalari, Kuomat, Reiman rukkaset, aluskypäräpipo ja sen päällä tavallinen paksu myssy.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ei olis ok, että lapsi on pukeutunut säänmukaisesti?

Vierailija
2/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viihtyy talvellakin palkon ulkona, ihan asialliselta varustukselta vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi kouluun, jos ei ole erikseen toivottu juhlavaatteita. Kuomat ovat ok.

Vierailija
4/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laittaisi kouluun, jos ei ole erikseen toivottu juhlavaatteita. Kuomat ovat ok.

???

Vierailija
5/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normivarustus tuon ikäisellä vielä. Meidän koulussa näkyy 3-4. lk. oppilailla haalaria, takkia, toppahousua, kuomaa, reimaa, haltia, rukkaa yms. päällä.

Ope

Vierailija
6/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä ok, mutta mietin tuota kypäräpipoa erityisesti kun on vielä tyttö ja hiukset jää sen alle piiloon! Voisiko sellainen puolikypärä olla parempi eli pipo, joka tulee reiluista alas korville ja sitten kauluri sen kanssa?

Vierailija
7/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten kyllä ok, mutta mietin tuota kypäräpipoa erityisesti kun on vielä tyttö ja hiukset jää sen alle piiloon! Voisiko sellainen puolikypärä olla parempi eli pipo, joka tulee reiluista alas korville ja sitten kauluri sen kanssa?

Tällaista tarkotin:

https://www.reima.com/fi/hidden/Lasten-villapipo-Pipopaa/p/528727-2400

Vierailija
8/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne hiukset kuuluu sitten?

Itsekin peitän hiukset talvella. En halua, että ne jäätyvät ja kärsivät siitä.

Vierailija
9/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, miten lapsi itse kokee. Jos kiusataan, niin hankkisin kouluun vähän isompien vaatetta, varsinkin kypärämyssy kuulostaa vähän jännältä. Muuten hyvät, lämpimät vaatteet.

Vierailija
10/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haalaria mun 9v poika ei kyllä laittaisi enää päälleen. On henkselihousut. Kuomat on ok kyllä ja lämpimät hanskat ja pipot. Niin no, kypärälakkia ei kyllä ole käytetty myöskään enää päiväkodin jälkeen.

Vierailija
11/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilussa ok, ei koulussa enää.

Meillä on aikuisillakin kuomat koiralenkeillä. Helpot työntää jalkaan, lämpimät ja pitää myös kosteutta jonkin verran.

Vierailija
12/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, miten lapsi itse kokee. Jos kiusataan, niin hankkisin kouluun vähän isompien vaatetta, varsinkin kypärämyssy kuulostaa vähän jännältä. Muuten hyvät, lämpimät vaatteet.

Mun mielestä se taaperoiden kypärämyssy on eri asia kuin tuo, joka laitetaaan varsinaisen pipon alle. Näitähän on aikuisillakin.

Vierailija
13/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä määritä muut kuin lapsi itse, onko ok vai ei.

Vierailija
14/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellän haalarit alle kouluikäisten vaatteiksi. Mutta hyvä, jos noin on teidän paikkakunnalla. Täällä päin en ole nähnyt yhdelläkään koululaisella haalaria. 

Vierailija
15/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun havainnon mukaan ns. hyvissä perheissä (jotka asuu kivoilla omakotitaloalueilla) lapset puetaan pidempään kunnollisiin lasten vaatteisiin.

Vierailija
16/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun 14v pukeutumiselta eilen. Ollaan 650km sen kavereista ja mentiin metsään :) .

Haalari, pomarin huopakengät, nahkakintaat (reimat oli repussa vaihtovaatteena) ja nahkainen korvaläppälakki, siis mallia reuhka, mutta lammasturkki sisäpuolella. Mulla oli ne kuomat ja miehellä kypäräpipo.

Tyttö on aina tykännyt haalarista, 5lk viimeksi käytti koulussa, eikä paljoa pidempään edes kotipihalla. Mutta mökillä se on edelleen ykkösvalinta.

Vierailija
17/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenvuotias ON lapsi, joten lastenvaatteet on OK.

Case closed.

Vierailija
18/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No haalaria mun 9v poika ei kyllä laittaisi enää päälleen. On henkselihousut. Kuomat on ok kyllä ja lämpimät hanskat ja pipot. Niin no, kypärälakkia ei kyllä ole käytetty myöskään enää päiväkodin jälkeen.

Näin juurikin.

Missäpäin suomenmaata oikeasti vielä nelosluokkalaiset pukeutuvat toppahaalariin ja kypärälakkiin? Ne ovat meilläpäin lännessä pikkulasten ulkoiluvetimet päiväkodissa!

Säänmukaisesti ja lämpimästi voi toki pukeutua ilman noitakin ja näin ainakin meidän pikkukaupungissa pukeutuvatkin.

Vierailija
19/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenvuotias ON lapsi, joten lastenvaatteet on OK.

Case closed.

Myötähäpeää itsesi ja erityisesti lapsesi vuoksi. Niin noloa. Älä tule sitten tänne avautumaan kun pikkuistasi alakoulussa kiusataan taaperoikäisen vaatteista.

Asiallisia ja hyviä toppavaatteita on laaja skaala - alakouluun ehdottomasti erillinen talvitakki ja - housut, säänmukaiset kengät, pipo ja käsineet.

Vierailija
20/25 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just katsoin että lapseni päiväkodissa eskariryhmässä oli 80% toppavaatteina takki ja housut. Aikaisin tuntuu nuo haalarit jäävän käytöstä pois.