Onko muita jotka tuntevat olonsa mukavaksi nimenomaan tavallista siistimmissä vaatteissa?
Usein kuulee palstalla sanottavan: "kuljen tuulitakissa, verkkareissa ja lenkkareissa, koska haluan kulkea mukavissa vaatteissa eikä kiinnosta mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni". Minä en koe siistimpiä vaatteita ollenkaan epämukaviksi, kun käytän vain oikean kokoisia. Ahdistaisi mennä kauppaan tuulipuvussa ja collegehousuissa, tunnen oloni rennoksi ja luonnolliseksi smart casualissa.
Kommentit (23)
leipä jonossa näkee hyvin pukeutuneita ovat hakeneet kierrätyksestä äijä vainaasi tamineita. tosin 70-80 luvulta. ei tosiaan käy kateeks.
Minä viihdyn parhaiten mekoissa tai hameessa ja sukkahousuissa, en käytä housuja juuri ollenkaan. Kotivaatteina saattaa olla myös jotain legginsin tyylisiä housuja, mutta aika usein käytän mekkoa tai hametta, yleensä luonnonkuitua niin ei hiosta ja tuntuu mukavalta. Talvea varten mulla on villaisia hameita ja mekkoja. Ei mun arkityyli tosin mikään smart casual välttämättä ole, mutta ei rönttöinenkään. Verkkareissa tai collegehousuissa en ole koskaan viihtynyt paitsi urheillessa.
Eihän tässä ollut kyse siitä, että ostetaan muodikkaita ja uusia vaatteita. Itselläni on hyvinkin vanhoja vaatteita ja kenkiä, koska ovat laadukkaita ja klassisia malliltaan.
Jotkut ihmiset tykkäävät käyttää sananmukaisesti vanhoja rytkyjä, jotka ovat rikkinäisiä ja reikäisiä. Esimerkiksi anoppini on tällainen. Vähän ihmettelen kyllä miten viihdytään reikäisissä sukissa esimerkiksi, mutta ne lahjaksi ostetut ja muut siistit vaatteet pidetään kaapissa käyttämättöminä. Se ei edes kuulosta kovin mukavalta pukeutumiselta, jos sukasta pilkistää ukkovarvas.