En viihdy opiskelupaikkakunnallani :(
Muutin puoltoista vuotta sitten etelästä itä-suomeen opiskelemaan. Silloin halusin kauaksi kotoa vaikka lähemmäksikin olisi voinut mennä opiskelemaan. Nyt kuitenkin on varmaan uutuudenviehätys hävinnyt ja kaipaan vaan kotiin koko ajan :( en nauti opiskelustakaan kun ikävä kotipaikkakunnalle on niin kova.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:05"]Hei ymmärrän niin hyvin mistä puhut! Pari vuotta sitten muutin Kuopioon opiskelemaan, enkä viihtynyt ollenkaan. Lopetin koulun kuitenkin puolen vuoden jälkeen, ja muutin takaisin Etelä-Suomeen. Kuopio oli ihan kiva kaupunki, mutta oma viihtymättömyyteni johtui enemmän siitä, ettei koulu ollut minulle oikea. Löysinpä vanhan blogipostauksenikin tuolta ajalta: http://hilmawho.blogspot.fi/2013/02/en-kuolekaan-kuopioon.html?m=0
[/quote]
Ei Kuopiossa sinänsä mitään vikaa ole, ihan ok kaupunki mutta jotenkin ei vain tunnu kodilta. Oma alani kyllä sinänsä kiinnostaa. Mutta kai tämän loppuun jaksaa pakertaa ja sitten takasin etelään!
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 19:54"] Kaduttaa oikeasti niin paljon tämä! Eikä ole edes siitä kiinni etten olisi saanut kavereita, olen aika paljonkin mutta silti en vaan viihdy. [/quote]
Ymmärrän, oon itekin opiskellut Kuopiossa, enkä viihtynyt kuin mahtavien luokkakavereideni ansiosta. Muutin takaisin heti kun opiskelut sen vain sallivat. Oon itse kotoisin Turun seudulta. [/quote] Kiva kuulla etten oo ainoa, tuo vähän helpotusta vaikka toisaalta toki kurjaa että ei viihdy. Mullakin kaverit se miks oon täällä jaksanu. Nekin tosin suurin osa muualta tulleita, alkuperäsiin kuopiolaisiin ei tunnu olevan niin helppo tutustua kunnolla, monilla kun tuntuu olevan jo se oma kaveripiiri täällä.
[/quote]
Sama havainto mullakin näistä alkuperäisasukkaista. Useimmat oli ehkä puheliaampia ja "pinnallisystävällisempiä", mitä ihmiset täällä Turun alueella, mutta ei siellä mihinkään paikkakuntalaisten kaveripiireihin päässyt. Täällä taas on ehkä niin päin, että porukka on aluksi aika nuivaa, mutta kun paremmin tutustuu, niin yhtäkkiä huomaa kavereita löytyvän paljonkin.
Hyvä, että oot kuitenkin saanut kavereita muista muualta tulleista. :)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 19:54"] Kaduttaa oikeasti niin paljon tämä! Eikä ole edes siitä kiinni etten olisi saanut kavereita, olen aika paljonkin mutta silti en vaan viihdy. [/quote]
Ymmärrän, oon itekin opiskellut Kuopiossa, enkä viihtynyt kuin mahtavien luokkakavereideni ansiosta. Muutin takaisin heti kun opiskelut sen vain sallivat. Oon itse kotoisin Turun seudulta. [/quote] Kiva kuulla etten oo ainoa, tuo vähän helpotusta vaikka toisaalta toki kurjaa että ei viihdy. Mullakin kaverit se miks oon täällä jaksanu. Nekin tosin suurin osa muualta tulleita, alkuperäsiin kuopiolaisiin ei tunnu olevan niin helppo tutustua kunnolla, monilla kun tuntuu olevan jo se oma kaveripiiri täällä.
[/quote]
Sama havainto mullakin näistä alkuperäisasukkaista. Useimmat oli ehkä puheliaampia ja "pinnallisystävällisempiä", mitä ihmiset täällä Turun alueella, mutta ei siellä mihinkään paikkakuntalaisten kaveripiireihin päässyt. Täällä taas on ehkä niin päin, että porukka on aluksi aika nuivaa, mutta kun paremmin tutustuu, niin yhtäkkiä huomaa kavereita löytyvän paljonkin.
Hyvä, että oot kuitenkin saanut kavereita muista muualta tulleista. :)
[/quote]
Niin en tiedä onko se sitten sitä "kieroa savolaisuutta" haha :D mutta ihan samat havainnot kyllä itselläni ihan tuota myöten, että kotiseudullani se tutustuminen saattaa kestää mutta sitten kun tutustuu niin sitten tosiaan ollaan ystäviä. Mutta joo noi muualta tulleet kaverit pelastaa kyllä paljon, voi yhdessä ihmetellä savolaista meininkiä :)
Vaihtoehdot:
1. Hanki harrastuksia, ala superaktiiviseksi ja kokeile, josko uusi ja iso kaveripiiri helpottaisi.
2. Vaihda opiskelupaikkakuntaa tai hae uuteen oppilaitokseen.
3. Valita ja itke ihan omaa saamattomuuttasi.