En viihdy opiskelupaikkakunnallani :(
Muutin puoltoista vuotta sitten etelästä itä-suomeen opiskelemaan. Silloin halusin kauaksi kotoa vaikka lähemmäksikin olisi voinut mennä opiskelemaan. Nyt kuitenkin on varmaan uutuudenviehätys hävinnyt ja kaipaan vaan kotiin koko ajan :( en nauti opiskelustakaan kun ikävä kotipaikkakunnalle on niin kova.
Kommentit (24)
No yhyy. Ano siirtoa lähemmäs samalle alalle
No ei Itä-Suomessa voi viihtyä kukaan, en ihmettele siis yhtään. Muuta takaisin tänne etelään :)
Minulla sama, muutin vain Länsi-Suomesta tänne Itä-Suomeen. Nytkin vietän lauantai-iltaa yksin. Oletko Kuopiossa?
Ymmärrän sinua, itsellä kävi kans näin! Muutinkin sitten heti opiskelujen jälkeen takaisin kotiseudulle. Mutta toisaalta olen tyytyväinen että asuin hetken muualla, opin arvostamaan kotiseutuani ihan uudella tavalla :)
Mä muutin Helsingistä Kuopioon pari vuotta sitten opiskelemaan ja oon viihtynyt. Yksin ei tarvii olla kotona, koska on aviomies. Kuopio on kivan pieni verrattuna Helsinkiin.
Kaduttaa oikeasti niin paljon tämä! Eikä ole edes siitä kiinni etten olisi saanut kavereita, olen aika paljonkin mutta silti en vaan viihdy.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 19:50"]Ymmärrän sinua, itsellä kävi kans näin! Muutinkin sitten heti opiskelujen jälkeen takaisin kotiseudulle. Mutta toisaalta olen tyytyväinen että asuin hetken muualla, opin arvostamaan kotiseutuani ihan uudella tavalla :)
[/quote]
Hmm no juu tämä onkin ehkä ainoa hyvä juttu tässä tilanteessa, lupaan etten valita kotikaupungistani enää ikinä!
Tule mun luo, vedetään perseet. :)
Koita lohduttautua ajatuksella, että opiskelut eivät kestä ikuisesti ja niiden jälkeen voit palata takaisin! :)
Kuopio on mahtava paikka! Sano missä asut, niin tulen sinne panemaan sinua!! Lääh lääh lääh
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 19:59"]Koita lohduttautua ajatuksella, että opiskelut eivät kestä ikuisesti ja niiden jälkeen voit palata takaisin! :)
[/quote]
Juu ei tässä oikeen muu auta kun sillä lohduttautua :/
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 19:54"]
Kaduttaa oikeasti niin paljon tämä! Eikä ole edes siitä kiinni etten olisi saanut kavereita, olen aika paljonkin mutta silti en vaan viihdy.
[/quote]
Ymmärrän, oon itekin opiskellut Kuopiossa, enkä viihtynyt kuin mahtavien luokkakavereideni ansiosta. Muutin takaisin heti kun opiskelut sen vain sallivat. Oon itse kotoisin Turun seudulta.
Hei ymmärrän niin hyvin mistä puhut! Pari vuotta sitten muutin Kuopioon opiskelemaan, enkä viihtynyt ollenkaan. Lopetin koulun kuitenkin puolen vuoden jälkeen, ja muutin takaisin Etelä-Suomeen. Kuopio oli ihan kiva kaupunki, mutta oma viihtymättömyyteni johtui enemmän siitä, ettei koulu ollut minulle oikea. Löysinpä vanhan blogipostauksenikin tuolta ajalta: http://hilmawho.blogspot.fi/2013/02/en-kuolekaan-kuopioon.html?m=0
Kuopio on ehkä juntein kaupunki suomessa, tosi masentava paikka. Voimia APlle!
Byhyy. Menkää teinit demiin leikkimään prinsessaleikkejä.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 19:54"]
[/quote]
Ymmärrän, oon itekin opiskellut Kuopiossa, enkä viihtynyt kuin mahtavien luokkakavereideni ansiosta. Muutin takaisin heti kun opiskelut sen vain sallivat. Oon itse kotoisin Turun seudulta.
[/quote]
Kiva kuulla etten oo ainoa, tuo vähän helpotusta vaikka toisaalta toki kurjaa että ei viihdy. Mullakin kaverit se miks oon täällä jaksanu. Nekin tosin suurin osa muualta tulleita, alkuperäsiin kuopiolaisiin ei tunnu olevan niin helppo tutustua kunnolla, monilla kun tuntuu olevan jo se oma kaveripiiri täällä.
Niin tämä taitaa olla aika tyypillistä nuorilla että hirvee hinku on kauaks kotoo. Sitten kun se elo uudessa paikassa tasaantuu ja arkistuu, huomataan että ei se uusi paikka ole lopulta yhtään sen ihmeellisempi kuin se kotipaikkakunta. Varmaan aika moni sitten palaakin kotii. Ihan normaalia tämä sinänsä ja kuuluu nuoruuteen.