Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauan kestää päästä takaisin kuntoon pitkän sairaala jakson jälkeen? 442

Vierailija
05.12.2021 |

Kuukausi sairaalassa vuodepotilaana. Yleiskunto huono. Kuinka paljon menee aikaa että olen saanut lihasmassan takaisin ja päässyt kuntoon? Nyt kolme viikkoa ollu kotona, jumpannu ja kävellyt ulkona. Enää ei tarvitse mennä päivällä lepäämään ja ulkona onnistuu jo 1.5km lenkki. Lihakset väsyy edelleen herkästi, etenkin selästä ja jaloista. Alaselkä todella kipeä, fysioterapeutti käski jumpata kivun sallimissa rajoissa. Kivut helpottaa kun saan lihakset kuntoon, mutta kauan se kestää?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla onneksi oli hyvä yleiskunto ennen sairaalaan joutumista, verenmyrkytyksen jälkeen meni kyllä viikkoja että sain ees osan kunnosta takaisin, sit taas mentiin ja sairaalassa viikon verran tulehuksen takia kun sitä ei oikein hoidettu kunnolla ekan kerran (kiitti vaan lääkärille).

Jalkoihin tuo meni, eli kyllä tässä töitä saa tehdä että lihakset taas toimii, vähän hutera olo vielä mutta on  kova lääkitys päällä. Lenkkeilyä en vielä harrasta kun on vielä niin lyhyt aika sairaalajaksosta, kotiaskarerilla yritän tällä hetkellä kuntouttaa itseäni, vähän sohvajumppaakin.

Vierailija
2/5 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon missä kunnossa olit mennessä.

Kyllähän urheilijat kuntoutuu nopeesti aina.

Vierailija
4/5 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa rauhallisesti. Kuukauden päivät saattaa mennä. Olon koheneminen tapahtuu yleensä pikkuhiljaa huomaamatta.

Vierailija
5/5 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäleikkauksen jälkeen menin töihin 1 kk jälkeen ja en ollut pitkään sairaalassa.

Meni 3 kk töihinpaluun jälkeen kun Olin normaalikunnossa. Toki oli kaikki kiertoliikkeet selällä kielletty ja en voinut jumpata miten vaan