Nyt se kissa teki viimisen tempun!! Puri minua päähän, kun menin pussailemaan sitä nukkuessa.
Ai suakeli. Hampaat oikein kolahti kallooni.
Ajattelin myydä kissan torissa.
Kommentit (26)
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkuvan kissan pitää antaa olla rauhassa, samaten muulloinkin, kun kissa haluaa olla rauhassa. Moni valitettavasti oppii tämän vain kantapään kautta. Työkaverini oli vaarassa lopulta menettää koko kätensä, kun silitti nukkuvaa kissaansa ja tämä puri käteen. Eläinten ehdoilla kuuluu aina toimia, ja ottaa selville lemmikkieläimensä tavat ja käytöskuviot ennen kuin hankkii lemmikkieläimen. Ihmisillä on taipumus unohtaa että lemmikkieläinkin on eläin.
Kissa pitää pentuna jo totuttaa siihen että sitä rapsutellaan myös vatsapuolelta ja joka puolelta, mikä monelta unohtuu Minulla on monta kissaa ja ihan vapaasti saa pussailla niitä jos haluan, ovat sosiaalistettuja jo pentuna
Kumminkin.... hmmm... "lapset pitää jo pentuna totuttaa siihen että niitä... ja ihan vapaasti saa pussailla niitä..."
Tiedätkö mikä on luvallinen kosketus?
Ei ketään saa pussailla ihan vapaasti, ei kukaan edes kissa ole halujesi objekti!
Sosiaalistettu = grooming... sori on pakko puuttua tähän.
Jos lemmikkejä haluaa niin kyllä kissan luvalla vain saa koskea ja siten kuin kissalle sopii. Näkee kyllä kissan naamasta jos ei tykkää, mutta ovat joskus kohteliaita...
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkuvan kissan pitää antaa olla rauhassa, samaten muulloinkin, kun kissa haluaa olla rauhassa. Moni valitettavasti oppii tämän vain kantapään kautta. Työkaverini oli vaarassa lopulta menettää koko kätensä, kun silitti nukkuvaa kissaansa ja tämä puri käteen. Eläinten ehdoilla kuuluu aina toimia, ja ottaa selville lemmikkieläimensä tavat ja käytöskuviot ennen kuin hankkii lemmikkieläimen. Ihmisillä on taipumus unohtaa että lemmikkieläinkin on eläin.
Kissa pitää pentuna jo totuttaa siihen että sitä rapsutellaan myös vatsapuolelta ja joka puolelta, mikä monelta unohtuu Minulla on monta kissaa ja ihan vapaasti saa pussailla niitä jos haluan, ovat sosiaalistettuja jo pentuna
Kumminkin.... hmmm... "lapset pitää jo pentuna totuttaa siihen että niitä... ja ihan vapaasti saa pussailla niitä..."
Ei ketään saa pussailla ihan vapaasti, ei kukaan edes kissa ole halujesi objekti!
Jos lemmikkejä haluaa niin kyllä kissan luvalla vain saa koskea ja siten kuin kissalle sopii. Näkee kyllä kissan naamasta jos ei tykkää, mutta ovat joskus kohteliaita...
Juuri näin, itse paijaan kissaa vain kun se itse tulee puskemaan minua.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla kerralla herätä pippurisumutteella.
Kun kaikki ääliöt saa pitää lemmikkejä. Laki saatava tähän.
Vierailija kirjoitti:
Ap, laita itsesi myyntiin. Hinta voisi olla 2 €/kg.
eli koko muija 300€ ?
Aika kallista
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry nyt vaan . olen eläinammattilaisen koulutuksen saanut ja tiedän miten eläimet pitää opettaa. Myös vaaralliset eläimet pitää sosiaalistaa tietyin tavoin . Vai oletko sitä mieltä että kyselisit vaikka yli 1000 kg sonnilta, kuinka se haluaa ?
En tarkoita, ettei kissalle pidä antaa leporauhaa, mutta kyllä sen pitää tottua myös siihen että sitä käsitellään
Seuraavalla kerralla herätä pippurisumutteella.