Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävät "hyvät" ihmiset

Jalo ihminen
04.12.2021 |

Onko teillä kokemusta sellaisista?
Esim: mainostoimistossa työskentelevä henkilö kertoo, kuinka jätti hyväpalkkaisen työn (mainitsi summankin) ja halusi tehdä jotain merkityksellistä, joten haluaisi opiskella lähihoitajaksi ja alkaa työskentelemään lastensuojelun parissa paljon huonommalla palkalla. Se tyyli millä tuo soperreltiin ulos oli enemmänkin tekopyhää kun herätti ihastusta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vaihtanut tuollaisesta työstä pois.

Olet itse niitä ärsyttävän ilkeitä ja negatiivisia ihmisiä. Yök.

Vierailija
2/10 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä sen huomaa, jos oikeasti on hyvä tai jalo vai esittääkö vain jotain sossu horoa. Anna mä arvaan, palas aika nopeasti sinne mainostoimistoon. Ei oikein lapsiparat napannu huonolla palkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko mahdollista, että tulkintaasi väritti itseltäsi tiedostamattomaksi jäänyt kateus ja huonommuudentunne?

Vierailija
4/10 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajista tulee ajan myötä joko ikuisia kyynikkoja tai yltiöpositiivisia. Ja se on kaikki suojelumekanismi millä varmistetaan että ei tunne sääliä potilaita kohtaan.

T. Kokemusta on.

Vierailija
5/10 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse vaihtanut tuollaisesta työstä pois.

Olet itse niitä ärsyttävän ilkeitä ja negatiivisia ihmisiä. Yök.

Jatkan, ei minusta siinä ole mitään ihmeellistä jos sen jälkeen kun on työskennellyt huijatakseen ihmisiä ostamaan asioita, alalla jossa kuluttajaa aliarvioidaan. Haluaakin tehdä jotain merkityksellistä.

Ap näkee hyvän ihmisen ja ärsyyntyy, väittäen että se on tekaistua. Tapa tuokin yrittää väheksyä muita.

Vierailija
6/10 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokeilepa ap, jos olisit sille hyvälle ihmiselle oikein ilkeä pitkään ja säntillisesti, niin ehkä saisit sen hyvyyden murtumaan. Pääsisit siitä ärsyyntymisestä.

Vierailija
7/10 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistöissä tapaa välillä ihmisiä, jotka korostavat todella paljon itseään ja tekemisiään. Nämä saavat sitten kommentteja ihanista ihmisistä, mutta siellä taustalla on niitä, jotka tekevät siitä raakaa käytännön työtä sillä aikana, kun toiset paistattelevat julkisuudessa. Itse kun olin eräässä hommassa mukana, näin erästä tyyppiä enemmän julkisuudessa kuin itse paikan päällä, ihan huomattavia määriä enemmän. Hän ei itse asiasssa osallistunut siihen käytännön työhön juuri lainkaan.

Vierailija
8/10 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Inhimilliset" wanna be sossut kirjoitti:

Joo, kyllä sen huomaa, jos oikeasti on hyvä tai jalo vai esittääkö vain jotain sossu horoa. Anna mä arvaan, palas aika nopeasti sinne mainostoimistoon. Ei oikein lapsiparat napannu huonolla palkalla.

Mikset itse mene kovapalkkaisiin töihin? Ei tarvitsisi silloin katkeroitua.

Vierailija
9/10 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuuden salaisuus ei ole raha vaan itsensä tunteminen merkitykselliseksi. Tätä on vaikea ymmärtää jos itse kamppailee taloudellisten vaikeuksien keskellä, silloin tietenkin ensimmäisenä mielessä on raha, joka tuo turvallisuuden tilanteeseen. Mutta jos on jo saanut talouden tasapainoon, työskennellyt vuosia hyvällä palkalla, säästänyt ja sijoittanut, ei tuollaista välttämättä enää tarvitse vaan alkaa tarvitsemaan sitä tunnetta että on merkityksellinen. Ap:n tarina on minusta ihan looginen. Ja yritteliäisyydellä ja ahkeruudella voi myös hoitoalalla menestyä taloudellisestikkin.

Vierailija
10/10 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoistöissä tapaa välillä ihmisiä, jotka korostavat todella paljon itseään ja tekemisiään. Nämä saavat sitten kommentteja ihanista ihmisistä, mutta siellä taustalla on niitä, jotka tekevät siitä raakaa käytännön työtä sillä aikana, kun toiset paistattelevat julkisuudessa. Itse kun olin eräässä hommassa mukana, näin erästä tyyppiä enemmän julkisuudessa kuin itse paikan päällä, ihan huomattavia määriä enemmän. Hän ei itse asiasssa osallistunut siihen käytännön työhön juuri lainkaan.

Mutta julkisuushan voi hyödyttää todella paljon sitä työtä. Hän tekee oman osuutensa tuolla tavalla.