En kestä kirjoitusvirheitä blogeissa!
Että minua sitten ärsyttää ihan hirveä suomen kieli blogeissa! En varmaan pysty enää niitä edes lukemaan. Käsittämättömiä lauserakenteita ja sijamuotoja henkilöillä, joiden äidinkieli on suomi. Todella alkeellisia pilkkuvirheitä ja yhdyssanat ihan hakusessa. Joka ja mikä lähes aina päin helvettiä. Kyllä mielestäni pitäisi kieliasuun kiinnittää huomiota hieman enemmän, jos kerran palkkaakin tuosta saavat. Ei ole iso vaiva kerrata kielioppisäännöt!
Ärsyttääkö muita yhtä paljon? :D
Kommentit (27)
Minua ainakin blogien kummalliset lauseet haittaavat välillä jo ihan tekstin ymmärtämisen kannalta. Ei ole kivaa, kun välillä joutuu kolmeen kertaan lukemaan lauseen, että tajuaa, mitä bloggaaja sillä oikein mahtaa tarkoittaa.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:12"]
Minua ainakin blogien kummalliset lauseet haittaavat välillä jo ihan tekstin ymmärtämisen kannalta. Ei ole kivaa, kun välillä joutuu kolmeen kertaan lukemaan lauseen, että tajuaa, mitä bloggaaja sillä oikein mahtaa tarkoittaa.
[/quote]
mä jouduin luke tän monta kertaa, pitäskö nyt alottaa ketju tästä?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:12"]Minua ainakin blogien kummalliset lauseet haittaavat välillä jo ihan tekstin ymmärtämisen kannalta. Ei ole kivaa, kun välillä joutuu kolmeen kertaan lukemaan lauseen, että tajuaa, mitä bloggaaja sillä oikein mahtaa tarkoittaa.
[/quote]
Kapulakieltä ;)
OcJulialla ja Mrs. V:llä muuten noi joka ja mikä aina väärin :D Yhdyssanat Hannalla myös aika hakusessa.
on se hienoa, että sä pystyit avautumaan tässäsestäkin paskaongelmasta täällä. pelastit päivänäni.
Kakkonen taitaa olla bloggaaja, sen verran kirjoitusvirheitä tekstissä.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:01"]Mua rasittaa luke jos joku kirjottaa kirja kieltä....
[/quote]
Eihän sellaista toki voikaan ymmärtää mitä ei itsekään osaa tuottaa.