Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko joku selittää, miksi se on ongelma jos ei halua lapsia?

Vierailija
04.12.2021 |

En vaan ymmärrä. Yleensä se on ongelma nimenomaan ulkopuolisille eikä ihmiselle itselleen, jos ei ole kyse tilanteesta, että olisi halunnut lapsia muttei saanut. Silloinkin kommentointi ja painostus on vaan törkeää ja mautonta.
Itse olen tiennyt jo teini-iästä lähtien, etten halua lapsia enkä todennäköisesti tule niitä ikinä hankkimaan. Nyt 20 vuotta myöhemmin mielipide on yhä tismalleen sama. Minulla ei ole mitään vauvoja, lapsia, tai nuoria vastaan. Päinvastoin, olen työelämässä heidän kanssaan ollut tekemisissä ja ihan mukavaa se välillä on. Mutta omia lapsia en koskaan ole halunnut enkä hankkinut. En vaan koe asiaa omakseni millään tavalla.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joille asia on ongelma, katuvat omaa lisääntymistään.

Vierailija
2/51 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se poikkeaa totutusta. Kaikkien pitäisi elää kuten on totuttu pitämään normaalina.

Eiköhän tämäkin asenne ala pikkuhiljaa muuttumaan, vaikka hitaasti. Uudet sukupolvet osaavat jo tehdä omia ratkaisujaan ja sallivat sen muillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistakin ihmisistä ajattelen, miksi nuokin ovat halunneet lisääntyä?

Vierailija
4/51 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se poikkeaa totutusta. Kaikkien pitäisi elää kuten on totuttu pitämään normaalina.

Eiköhän tämäkin asenne ala pikkuhiljaa muuttumaan, vaikka hitaasti. Uudet sukupolvet osaavat jo tehdä omia ratkaisujaan ja sallivat sen muillekin.

Oliko tämä sarkasmia? Jos ihmiset eivät hanki lapsia, niin eihän niitä uusia sukupolvia synny...

Vierailija
5/51 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä sarkasmia? Jos ihmiset eivät hanki lapsia, niin eihän niitä uusia sukupolvia synny...

Joo mutta kyllä joku aina hankkii lapsia. Ja jotkut nimenomaan haluavat suurperheen. Mielestäni on parempi, että ne jotka todella haluavat lapsia, hankkivat niitä eikä niin että kaikkien pitäisi vastentahtoisesti. Kyllä se lapsikin varmaan aistii, ettei ole toivottu jos näin on.

On myös planeetan resurssien kannalta parempi, että ihmisiä on vähemmän. Silloin elämänlaatu voi olla korkeampi.

Vierailija
6/51 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle se muka on ongelma???? En tiedä ketään, jolle jonkun muun lapsettomuus olisi ongelma!!! Voisitko mitenkään perustella?

Vierailija
7/51 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kaikki ajattelisi noin niin olisihan se aika iso ongelma

Vierailija
8/51 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle se muka on ongelma???? En tiedä ketään, jolle jonkun muun lapsettomuus olisi ongelma!!! Voisitko mitenkään perustella?

Voi kuule, hyvin monelle on ollut isokin ongelma kun en ole lisääntynyt. Kun niitä ikäviä kommentteja ja uteluita on kuunnellut päälle 20 vuotta, nyt vasta 40+ ikäisenä ovat onneksi utelut loppuneet. Tai no, vielä kyllä kysytään onko minulla lapsia muttei enää painosteta niitä hommaamaan.

Vierailija
9/51 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisi ottaa niiltä kommunisteiltä ainakin tuet pois ketä lisääntyy

Vierailija
10/51 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä kysymys. Ehkä he itse haluavat tulla ymmärretyiksi, kun sitähän aina kuvittelee kaikenlaista perhe-elämästä, mutta saakin yllättyä monen asian suhteen. Ajattelevat siis, ettei lapsettomat voi ymmärtää heitä tai olla jotenkin samalla aallonpituudella.

Vierailija
11/51 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin lapsikyselyt ei merkkaa niin paljon. Sama kuin kysyisi kellon aikaa tai että mitä kuuluu.

Vierailija
12/51 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan ihmisiä, jotka omasta tahdostaan eivät lisäänny. Olipa syy mikä tahansa, syy ei todellakaan kuulu muille.

Itselläni kaksi lasta, vaimoni kanssa oli jo seurustelun alussa selvää, että kaksi lasta jos onnistuu. Lapsiahan ei tehdä, lapsia saadaan.

Vierailija
13/51 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on aivottomia lampaita, jotka lipuvat elämänsä läpi autopilotilla. Asioita tehdään vaan, koska muutkin tekevät. Asioita tehdään vaan, koska "niin kuuluu tehdä". Lammas saa konformista turvallisuuden tunnetta. Pakkohan tämän on olla oikea ratkaisu, kun kaikki muutkin tekevät niin.

Sitten kun joku osoittaa omatoimista ajattelua ja tekee laumasta poikkeavia ratkaisua, lammasta alkaa ahdistaa. Alkaa epäilyttää, että teinkö minä sittenkään oikean ratkaisun?

Vierailija
14/51 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan oikeasti tunne ketään, jolle olisi ongelma, että jotkut eivät halua lapsia. Ainakaan en koskaan ole kuullut mitään julkista tai vähemmänkään julkista ihmettelyä asiasta.

Itse en pitkään halunnut lapsia, mutta vähitellen mieleni muuttui. En tiedä miksi, mutta muistan, että pohdin hyvin paljon äitiyteen liitettyjä stereotypioita, omaa identiteettiäni, tulevaisuutta ja parisuhdettamme. En häpeä, että muutin mieltäni, enkä toisaalta myöskään edelleenkään ajattele mitään suuntaan tai toiseen henkilöistä, jotka eivät lapsia halua. Minulle ei koskaan äimistelty tai todettu, että "kyllä se mieli muuttuu!", mutta toisaalta en koskaan tehnyt asiasta hirveän isoa numeroa.

Lapsen yrittäminen kestikin sitten melkein kaksi vuotta. Nyt olen onnellinen, joskin hieman väsynyt, puolivuotiaan äiti.

Vierailija
15/51 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä on aivottomia lampaita, jotka lipuvat elämänsä läpi autopilotilla. Asioita tehdään vaan, koska muutkin tekevät. Asioita tehdään vaan, koska "niin kuuluu tehdä". Lammas saa konformista turvallisuuden tunnetta. Pakkohan tämän on olla oikea ratkaisu, kun kaikki muutkin tekevät niin.

Sitten kun joku osoittaa omatoimista ajattelua ja tekee laumasta poikkeavia ratkaisua, lammasta alkaa ahdistaa. Alkaa epäilyttää, että teinkö minä sittenkään oikean ratkaisun?

Vain korkeintaan teini-ikäiset ajattelevat näin mustavalkoisesti ihmisistä, että jotkut ovat "lampaita".

Vierailija
16/51 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tätä tapahtuu? Mitä se painostus on? Jos sulta kysytään onko sulla lapsia, niin mitä sitten? Jos sulta kysytään aiotko tehdä lapsia, niin mitä sitten?

Lapsista kysely ei eroa millään tavalla siitä, että kysytään aiotko mennä naimisiin/olerko sinkku. Tai siitä, että kysytään oletko kasvis- vai sekasyöjä.

Vierailija
17/51 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vela on tehnyt ratkaisun ihan itse, mutta lapsen tehnyt ei? Millä logiikalla? Vela ei kadu päätöstään, mutta lapsen tehnyt aitomaattisesti kyllä? Millä logiikalla?

Vierailija
18/51 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin. Maapallolle se olisi suuri helpotus.

Mitä hyvää ihminen on tänne tuonut? Miksi meitä pitäisi tänne lykkiä yhä lisää, ylikansoituksesta, nälänhadistä, sodista ja kurjuudesta kärsimään? Puhumattakaan siitä saastan määrästä mitä tuotamme joka ikinen hetki?

Olisiko jokin ongelma vaikka maapallon väkiluku vähenisi radikaalisti puolella? Ta mieluiten kahdella kolmasosalla. Tai kokonaan.

Vierailija
19/51 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vela on tehnyt ratkaisun ihan itse, mutta lapsen tehnyt ei? Millä logiikalla? Vela ei kadu päätöstään, mutta lapsen tehnyt aitomaattisesti kyllä? Millä logiikalla?

Näiden logiikka on se, että vain omaan agendaan sopiva on ok, muut on tyhmiä lampaita. He väittävät muiden epäilevän ratkaisuaan vaikka tosiasiassa he epäilevät itseään. Sen näkee jo siitä, että kysymys lapsista koetaan painostuksena. Jos sä olet vela ja tyytyväinen, et sä koe täysin normaalia kysymystä loukkaavana.

Vierailija
20/51 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin. Maapallolle se olisi suuri helpotus.

Mitä hyvää ihminen on tänne tuonut? Miksi meitä pitäisi tänne lykkiä yhä lisää, ylikansoituksesta, nälänhadistä, sodista ja kurjuudesta kärsimään? Puhumattakaan siitä saastan määrästä mitä tuotamme joka ikinen hetki?

Olisiko jokin ongelma vaikka maapallon väkiluku vähenisi radikaalisti puolella? Ta mieluiten kahdella kolmasosalla. Tai kokonaan.

Ihmiset ja muut eläimet lisääntyy. Et sä maailmaa pelasta vaikka Suomen kansa kuolisi sukupuuttoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä