Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri teki veitsiviillon ilmassa kasvojeni edessä.

Vierailija
07.03.2015 |

Toinen kollega hymyili tämän kanssa merkitsevästi. Eivät tajunneet minun huomanneen, koska kasvoni oli käännettynä näppäimistölle. Kyseessä kaksi keski-ikäistä naista. Mitä ajatuksia tämä teistä herättää?

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisten on vaikea tajuta, mitä tapahtui?

Ap kertoi että toinen työpaikkakiusaajista - se pääkiusaaja - teki hänen mielestään uhkaavan eleen hänen kasvojensa edessä. Oli ele mikä tahansa, on sen pakko olla ns. uhkaavaksi tarkoitettu, kun se tehdään toisen kasvojen edessä, teki kyseinen ihminen sitten vaikka ympyrän, ruksin tai viivan. Kun toisen kasvojen edessä tai vieressä elehditään, ei ole mitään muuta tulkintaa kuin uhkaava ele, jos kyse ei ole hyvistä kavereista, jotka voivat koskettaa toisiaan. Missään normaalissa ihmissuhteessa ei tehdä eleitä pään edessä, lähietäisyydellä eikä niin, että oletetaan, ettei toinen huomaa tai oletetaan, ettei toinen ainakaan kehtaa siihen puuttua. Elehti kyseinen kiusaaja sitten miten tahansa toiselle huoneessa, eleen oli tarkoitus olla pahantahtoinen, kun asiaa ei voinut sanoa suoraan ääneen. Näin ollen on aivan sama, mikä se ele oli.

Kiusaaja nauttii kiusaamisesta, koska näin hän saa itselleen huomiota ja kokee olevansa voimakas. Työpaikkakiusaminen on Suomessa todella yleistä ja samat ihmiset, jotka tekevät eleitä, ilmeitä ja sanovat suoraankin todella törkeää settiä, vakuuttavat läheisilleen ja muille ihmisille, etteivät ymmärrä, miten joku voi käsittää tuollaisen kiusaamiseksi. Minä vain piirtelin ympyrää tai ruksia, en minä mitään uhannut. Minähän vain käytin luovaa piirustaitoani ja päätin piirrellä toisen työntekijän naaman edessä... Minähän vain sanoin asiat suoraan, en minä mitään kiusaa. Kunhan nyt totesin faktan, että hän on surkea työntekijä, koska hänhän on.

Kiusaajat eivät suostu ymmärtämään, että he eivät ole hurmavia, vitsikkäitä ja suorapuheisia ihmisiä vaan ilkeitä, pahantahtoisia ja kateellisia, jotka repivät huvia eleilemällä ja ilmeilemällä ja laukomalla ilkeyksiä. Taustalla on oman egon pönkitystä eli heillä on huono itsetunto ja elämässä muutenkin ongelmia. Aika usein he ovat niin vaikutusvaltaisia työpaikoilla, ettei heidän ilkeilyynsä puututa, vaikka se on hyvin näkyvää työyhteisössä ja vaikka joitakin työntekijöitä on ajettu sen takia poiskin työpaikalta.

Ongelmaan pitäisi kuitenkin puuttua. Kiusaaminen on tehty laittomaksi. Kannattaa ottaa yhteyttä esimieheen ja kertoa siitä. SAmalla kannattaa kirjata ylös tarkasti, mitä on sanottu ja tehty, milloin ja keitä oli paikalla. Näitä asioita viet sitten työterveyteen. Jos työpaikalla ei kukaan tee mitään ja kiusaaminen jatkuu, niin sitten vain yhteys poliisiin. Kiusaaminen on kielletty ja tarvittaessa siihen puuttuu sitten poliisi.

Vierailija
122/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap viestin naisten nimet oli varmaan Teija ja Anne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:27"]Kasvot päin näppäintä, kasvojen edessä viiltoele ja eivät tajunneet että huomaat? Onpas Porvoo raju paikka. [/quote] Minä olen muuten usein törmännyt siihen etteivät ihmiset tajua että näen sivusilmällä mitä he tekevät, kun ovat vieressä ja katson vaikkapa telkkaria. Ei pelkästään lapset, vaan jotain aikuistakin se on ihmetyttänyt.

[/quote]

hmmmm... millaiset lehmän mulkosilmät sinulla oikein on kun pystyt sivusilmällä katsomaan?

Vierailija
124/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:27"]Kasvot päin näppäintä, kasvojen edessä viiltoele ja eivät tajunneet että huomaat? Onpas Porvoo raju paikka. [/quote] Minä olen muuten usein törmännyt siihen etteivät ihmiset tajua että näen sivusilmällä mitä he tekevät, kun ovat vieressä ja katson vaikkapa telkkaria. Ei pelkästään lapset, vaan jotain aikuistakin se on ihmetyttänyt.

[/quote]

hmmmm... millaiset lehmän mulkosilmät sinulla oikein on kun pystyt sivusilmällä katsomaan?
[/quote]
Ei helvetti että oletkin typerä. Pane se korkki kiinni ja mene itsees

Vierailija
125/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:36"]

[/quote]

[/quote]
Äitilläs oli. Ja lapses on niin mulkosilmäisiä että aidanseipäätkin nauraa.

Vierailija
126/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä aina sanotaan, että ihmiset aikuistuvat...

Vierailija
127/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten huomanneet, että keskosilla usein on aikuisena mulkosilmät?

Vierailija
128/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työkaverisi teki sinun kasvojesi edessä jonkin liikkeen, mutta oletti, ettet huomaa sitä? Ja sinä katsoit näyttöä, mutta huomasit kuitenkin sekä liikkeen, että työkavereiden välisen merkitsevän hymyn? Miksi koet, että tuo työkaverisi tekemä liike oli tarkoitettu uhkaukseksi sinua kohtaan, jos tarkoitus oli tehdä se sinun huomaamattasi?

Vierailija
129/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:21"]Siis työkaverisi teki sinun kasvojesi edessä jonkin liikkeen, mutta oletti, ettet huomaa sitä? Ja sinä katsoit näyttöä, mutta huomasit kuitenkin sekä liikkeen, että työkavereiden välisen merkitsevän hymyn? Miksi koet, että tuo työkaverisi tekemä liike oli tarkoitettu uhkaukseksi sinua kohtaan, jos tarkoitus oli tehdä se sinun huomaamattasi?
[/quote] Nostin katseeni vaivihkaa ylös niin, että ehdin nähdä viiltoeleen ja kollegoiden keskinäisen hymyn. En jaksa enää puhua asiasta täällä. Paha olo. Ap

Vierailija
130/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:21"]Siis työkaverisi teki sinun kasvojesi edessä jonkin liikkeen, mutta oletti, ettet huomaa sitä? Ja sinä katsoit näyttöä, mutta huomasit kuitenkin sekä liikkeen, että työkavereiden välisen merkitsevän hymyn? Miksi koet, että tuo työkaverisi tekemä liike oli tarkoitettu uhkaukseksi sinua kohtaan, jos tarkoitus oli tehdä se sinun huomaamattasi? [/quote] Nostin katseeni vaivihkaa ylös niin, että ehdin nähdä viiltoeleen ja kollegoiden keskinäisen hymyn. En jaksa enää puhua asiasta täällä. Paha olo. Ap

[/quote]

Kuinka lähellä kasvojasi se sen eleensä oikein teki, jos kuitenkin oli tarkoitus tehdä se sinulta salassa? Luulisi, että lähellä, koska koit sen uhkaavana, mutta toisaalta, jos sinun ei ollut tarkoitus huomata sitä... 

Vierailija
131/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinulla oli kasvot näyttöä päin ja he tekivät sen kuitenkin sinun takanasi kasvojesi edessä? What :D Ja huomasit tämän, vaikka he tekivät sen takanasi. Sinulla oli kasvot päin näyttöä ja silti he pystyivät tekemään jonkun eleen kasvojesi edessä... ja luulivat ettet huomaa. En tajua yhtään mitään :D

Vierailija
132/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sinä nyt siis pelkäät? Että he tappavat tai pahoinpitelevät sinut, vai mitä? :D

Vierailija
133/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:51"]Siis sinulla oli kasvot näyttöä päin ja he tekivät sen kuitenkin sinun takanasi kasvojesi edessä? What :D Ja huomasit tämän, vaikka he tekivät sen takanasi. Sinulla oli kasvot päin näyttöä ja silti he pystyivät tekemään jonkun eleen kasvojesi edessä... ja luulivat ettet huomaa. En tajua yhtään mitään :D
[/quote] Henkilö teki liikkeen kasvojeni edessä. Nyt on asia täällä mun osalta loppuunkäsitelty. Mä en ymmärrä miksi joku viitsii saivarrella asiasta joka oli selvästi asiaton.

Vierailija
134/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:51"]Siis sinulla oli kasvot näyttöä päin ja he tekivät sen kuitenkin sinun takanasi kasvojesi edessä? What :D Ja huomasit tämän, vaikka he tekivät sen takanasi. Sinulla oli kasvot päin näyttöä ja silti he pystyivät tekemään jonkun eleen kasvojesi edessä... ja luulivat ettet huomaa. En tajua yhtään mitään :D
[/quote] Henkilö teki liikkeen kasvojeni edessä. Nyt on asia täällä mun osalta loppuunkäsitelty. Mä en ymmärrä miksi joku viitsii saivarrella asiasta joka oli selvästi asiaton.
[/quote] Henkilö teki liikkeen kasvojesi edessä, vaikka kasvosi olivat näyttöä päin ja hän seisoi takanasi?

Vierailija
135/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:51"]Siis sinulla oli kasvot näyttöä päin ja he tekivät sen kuitenkin sinun takanasi kasvojesi edessä? What :D Ja huomasit tämän, vaikka he tekivät sen takanasi. Sinulla oli kasvot päin näyttöä ja silti he pystyivät tekemään jonkun eleen kasvojesi edessä... ja luulivat ettet huomaa. En tajua yhtään mitään :D
[/quote] Henkilö teki liikkeen kasvojesi edessä, vaikka kasvosi olivat näyttöä päin ja hän seisoi takanasi?
[/quote]

jankunjankun. Olet lukutaidoton?

Vierailija
136/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:51"]Siis sinulla oli kasvot näyttöä päin ja he tekivät sen kuitenkin sinun takanasi kasvojesi edessä? What :D Ja huomasit tämän, vaikka he tekivät sen takanasi. Sinulla oli kasvot päin näyttöä ja silti he pystyivät tekemään jonkun eleen kasvojesi edessä... ja luulivat ettet huomaa. En tajua yhtään mitään :D
[/quote] Henkilö seisoi edessäni!

Vierailija
137/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:54"]Ja mitä sinä nyt siis pelkäät? Että he tappavat tai pahoinpitelevät sinut, vai mitä? :D
[/quote] Tuollainen ele tarkoittaa symbolisesti toisen tuhoamista.

Vierailija
138/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 08:58"]

Toinen kollega hymyili tämän kanssa merkitsevästi. Eivät tajunneet minun huomanneen, koska kasvoni oli käännettynä näppäimistölle. Kyseessä kaksi keski-ikäistä naista. Mitä ajatuksia tämä teistä herättää?

[/quote]

sellasia, että taas yksi tyhmä läski valittaa ala-aste tason ongelmiaan täällä. 

Vierailija
139/139 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ole vainoharhainen? Jospa onkin käynyt niin, että työkaverisi esim. pyyhki kutittavaa nenäänsä ja sinä luulet sitä viiltoliikkeeksi? Ihminen tajuaa viimeiseksi itse, ettei ole kunnossa. t. mielisairaan omainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi