Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jatkuvasti baarissa

Sillisalaatti
04.12.2021 |

Miten usein teidän siipat on viihteellä? Mun mies on töissä viikot, mutta silti pari iltaa viikolla istuu baarissa ja lisäksi viikonloppuisin 1-2 päivää. Itse en ole mikään pubiruusu, joskus käyn mutta ehkä n. 2 kertaa kuussa.. tää todella hiertää suhdetta. Kotona ollessaan hän lähinnä nukkuu tai katselee telkkaria. Koska väsyttää aina. Baarireissut menee myös usein överiksi, kaatuilee humalassa ja lähtee töihin viinalta haisten muutaman tunnin unien jälkeen. Asiasta on puhuttu, voi kyllä on. On myös huudettu ja tapeltu. Olen koittanut rauhassa puhua ja ollaan sovittukin vaikka mitä. Ne vaan ei pidä ne lupaukset. Hän ei suunnittele yhteistä tekemistä. Minä suunnittelen. Musta tuntuu että jään kakkoseksi baarille ja siellä on läheisempiä ihmisiä hänelle kuin minä. 5 vuotta jaksoin, aluksi ei asuttu yhdessä. Nyt oon hankkinut asunnon ja muuttanut sinne ainakin puolittain. Hän on jatkanut vanhaan malliin. Ei halua erota, mutta mä taas en halua tällaista suhdetta. Tuntuu että oma elämä menee hukkaan kun ei ole muuta kuin baari ja siellä istuvat ihmiset sosiaalisena ympäristönä. On omia kavereita joo, mies ei lähde mukaan heitä tapaamaan, valitsee baarin kun saa "vapaaillan" Kai se ero on ainoa oikea tie. Kun ei hän taida muuttua, olisi jo muuttunut jos meinaisi. Silti on tunteita ja kiintymystä ja veivaan edestakaisin järjen ja tunteen välillä. Kohtalotovereita? Hän lienee alkoholisti ja minä kai sitten se läheisriippuvainen?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ryypätä miehen kanssa? Kaksin aina kaunihimpi.

Vierailija
2/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen lause osui nappiin. Tulee pahenemaan jatkossa. Poistu vielä kun voit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä hän varmaan haluaisi, olen kyllä baarissa hänen kanssaan ollut välillä useinkin. Mut oma elämäntapa ennen tätä suhdetta ei ollut baarissa istumista. Tuntuu että jos menen mukaan vie omakin tie vaan alaspäin. Hän sai esim potkut töistä juomisen takia, myöhästeli jatkuvasti töistä. Yhden baarireissun jälkeen tuli ranne murtuneena kotiin kun oli kaatuillut. Saikkua sai. Silti meni baariin jätti panakodit syömättä että voi juoda. Tiedän että tämä on se vastaus mikä mun pitää sisäistää: haluan jotain muuta elämältäni.

Vierailija
4/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi ryypätä kotona? Tulisi halvemmaksikin.

Vierailija
5/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis menkikö tämän tajuamiseen viisi vuotta? Teot puhuu enemmän kuin sanat. Sinä olet just siinä tärkeysjärjestyksessä miltä sinusta tuntuu. Ei se muutu tappelemalla tai sopimalla tai mitään. Jos mies olisi sinusta enemmän kiinnostunut, hän olisi jättänyt sen baarin jo aikoja sitten. 

Tämä on tosi kovaa tekstiä ja itse kipuilen just saman asian kanssa, mutta mulle tämä näyttäytyi tässä suhteen alkumetreillä ja olen tyytyväinen itseeni. Kerrankin tajuan ajoissa! En ala tapella tai anella. Miehellä on alusta asti ollut vapaus valita ja alkuhuuman jälkeen hän valitsi sen, että on vähän minun kanssani ja paljon kavereidensa kanssa ja baarissa illan tai pari viikossa. Ei se tappelemalla muutu, ei anelemalla eikä omia tarpeita selittämällä. Se muuttuu jättämällä mies ja tekemällä tilaa näin seuraavalle. 

Tietysti mies haluaa pitää sinut. Niin tämä minunkin mieheni. Hänellähän on kaikki erittäin hyvin. Oma elämä, omat kaverit, omat baareilut ja harrastukset ja sitten vielä joku nainen, jonka voi ottaa käyttöönsä silloin, kun se itselle sopii ja sattuu huvittamaan. Mies ei tule sinua jättämään vapaaehtoisesti. 

Vierailija
6/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kävi viimeksi baarissa kaverinsa kanssa parilla joukukuussa 2018. Toisen kerran heti perään helmikuussa 2020.

Tosi ihanaa.

Vierailija
7/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuudesta on tosi paljon hyvää tietoa netissä, sivustoja ja youtubessa. Miehen käytös on tosiaan voinut laukaista sinussa läheisriippuvuuden tai sitten olit sitä jo valmiiksi. Tuo suhde on huono eikä hyväksi sinulle. Mies ei tule muuttumaan. Jos haluat muutosta olotilaan, ainoa vaihtoehto on lähtö. (Jos mies sitten ihan oikeasti järkyttyy ja haluaa muuttua ja muuttuu, voittehan aina palata yhteen, mutta vaadi näyttöä ensin todellisesta muutoksesta). 

Vierailija
8/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa ei ole kaltaistasi kälättävää natkua nalkuttamassa koko ajan?

Ja todnäk myös parempi palvelu.

Vierailija
9/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos tästä! Ei ollut yhtään liian kovaa tekstiä. Mulla oli itsellä ikävä tilanne taloudellisesti ja siksi en "päässyt" pois aiemmin.. on ollut myös pettämistä hänellä. On jäänyt kiinni. Mä oon ylpee siitä et vihdoin sain itseni revittyä irti, mutta mikä ihmeen kiintymys vetää vielä puoleensa.. ihan järjetöntä. Mä ummistin silmäni pitkään, koska pystyin olemaan yrittäjä pienituloinen sellainen ja toteuttaa omaa taideuraa. Eli tavallaan sain sen tästä sitten. Kova hinta se on. Nyt oon työelämässä ja pystyn taas taloudellisesti elämään omillani. Onneksi. Mä todella uskon että ansaitsen enemmän. Olen todellakin se numero 56 hänellä ja ihan niinkuin sanoit, hänelle tilanne on edullinen. On kaikki hyvin, baarit, kaverit, työ, lepo, ja kodinhoitaja joka maksaa syyllisyyttä tästä talouskuviosta tekemällä kaikki kotityöt yksin. Seksiä on joo, mut hänellä myös virtuaalisesti muiden naisten kanssa. Siis alastonkuvia lähettelee ja sekstaa chäteissä. Tälläkin hetkellä olen täällä hänen kämpillä, mun ex kodissa, piti viettää viikonloppu yhdessä. Mutta biljardi matsin takia meni baariin ja sille tielle jäi. Taas. Vaikka ei olla nähty 2 viikkoon, mitä nyt 2 yötä oon ollut täällä... Huomenna lähden kyllä taas pois enkä halua nähdä häntä. Pitää vaan näitä tavaroita säätää, muuttoa ym koska lähdin yhden pahvilaatikon kanssa.

Vierailija
10/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä saat suhteelta? Ja nyt mieti aikaa ennen tätä suhdetta ja millaiseksi silloin kuvittelit toivomasi suhteen. Onko tämä sitä? Mitä ylimääräistä tässä on? Mitä tästä puuttuu? Koetko itsesi rakastetuksi?

Mainitsit läheisriippuvaisuuden. Oletko unohtanut itsesi ja keskityt vain mieheen ja miehen tekemisiin? Olet pian aivan uuvuksissa eikä sinulla ole voimia itseesi. Alat voida huonosti ja kuvittelet, että tarvitset miehen nostamaan sinua vaikka oikeasti tarvitset oman itsesi tuen ja huolenpidon. Itsesi. Älä anna itseäsi toiselle vaan pidä itsestäsi huolta!

Vierailija
11/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
12/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillisalaatti kirjoitti:

Hei kiitos tästä! Ei ollut yhtään liian kovaa tekstiä. Mulla oli itsellä ikävä tilanne taloudellisesti ja siksi en "päässyt" pois aiemmin.. on ollut myös pettämistä hänellä. On jäänyt kiinni. Mä oon ylpee siitä et vihdoin sain itseni revittyä irti, mutta mikä ihmeen kiintymys vetää vielä puoleensa.. ihan järjetöntä. Mä ummistin silmäni pitkään, koska pystyin olemaan yrittäjä pienituloinen sellainen ja toteuttaa omaa taideuraa. Eli tavallaan sain sen tästä sitten. Kova hinta se on. Nyt oon työelämässä ja pystyn taas taloudellisesti elämään omillani. Onneksi. Mä todella uskon että ansaitsen enemmän. Olen todellakin se numero 56 hänellä ja ihan niinkuin sanoit, hänelle tilanne on edullinen. On kaikki hyvin, baarit, kaverit, työ, lepo, ja kodinhoitaja joka maksaa syyllisyyttä tästä talouskuviosta tekemällä kaikki kotityöt yksin. Seksiä on joo, mut hänellä myös virtuaalisesti muiden naisten kanssa. Siis alastonkuvia lähettelee ja sekstaa chäteissä. Tälläkin hetkellä olen täällä hänen kämpillä, mun ex kodissa, piti viettää viikonloppu yhdessä. Mutta biljardi matsin takia meni baariin ja sille tielle jäi. Taas. Vaikka ei olla nähty 2 viikkoon, mitä nyt 2 yötä oon ollut täällä... Huomenna lähden kyllä taas pois enkä halua nähdä häntä. Pitää vaan näitä tavaroita säätää, muuttoa ym koska lähdin yhden pahvilaatikon kanssa.

Hei nyt ihan oikeasti. Tuo on järkyttävää. Alentavaa. Ei ollenkaan ok. Lähdet tänään etkä tule koskaan takaisin. Sidot vaikka itsesi uuden kotisi patteriin ja heitä puhelin parvekkeelta, ettet vaan ota yhteyttä. 

Sinua sitoo mieheen traumaside ja läheisriippuvuus. Ei rakkaus, ei hellyys ei keskinäinen kunnioitus tai huolenpito. Nyt alat hoitaa itseäsi. 

Youtubessa on kanava narsisti vs minä siltä varalta, että mies olisi narsisti. Eevi Minkkisellä on hyviä parisuhdevideoita (joista näet, että teidän "suhde" on katastrofi ja millainen suhteen pitäisi olla) ja paljon muitakin, niitä tulee sieltä tyrkylle, kun alat katsoa jotain. 

Tsemppiä ja halaus! Sun uusi ja parempi elämä alkaa nyt. Ensi vuonna sulla on jo parempi olla kuin edelliseen viiteen vuoteen!

Vierailija
13/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, sun pitää tehdä niin kuin itsellesi on parasta.

Vierailija
14/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuvuudesta on tosi paljon hyvää tietoa netissä, sivustoja ja youtubessa. Miehen käytös on tosiaan voinut laukaista sinussa läheisriippuvuuden tai sitten olit sitä jo valmiiksi. Tuo suhde on huono eikä hyväksi sinulle. Mies ei tule muuttumaan. Jos haluat muutosta olotilaan, ainoa vaihtoehto on lähtö. (Jos mies sitten ihan oikeasti järkyttyy ja haluaa muuttua ja muuttuu, voittehan aina palata yhteen, mutta vaadi näyttöä ensin todellisesta muutoksesta). 

Tuon äsken laittamasi viestin jälkeen. ÄLÄ IKINÄ PALAA TUON MIEHEN LUO! Nyt revit itsesi irti hänestä. 

Vierailija
15/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistihan tuo :(

Vierailija
16/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jonkun yli 20-vuotiaan mielestä n. 2 kertaa kuussa on ”joskus”??

En ryypännyt noin paljoa edes opiskeluaikana vaikka olin kaiken maailman järjestötoiminnassa ja kissanristiäisissä mukana, niin sanottua biletysporukkaa… vakka kantensa valinnut?

Vierailija
17/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistihan tuo :(

Ja sitten retku kuorruttaa koko kakun vielä pettämällä. Uuh mikä aarre. Ap, opettele rakastamaan myös itseäsi, elämäsi valuu hukkaan!!!

Vierailija
18/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä ne tunteet on? Mulla ne olisi kyllä raivo, halveksunta, pettymys, viha, ärtymys, loukkaantuneisuus jne. 

Mitä hyviä tuntemuksia saat mieheltä? Vai oletko siinä odottamassa, että vielä joskus teillä olisi joku ihana hetki, kuten silloin alussa? Juu, ei ole eikä tule. 

Vai sinä haluat äititeresana tai muumimammana rakastaa miestä ehjäksi yksisuuntaisesti ja yksipuolisesti. Haaskaat elämäsi ja mielenterveytesi. 

Jätä ne baarit ja ala elää tervehenkistä elämää ja sitten joku päivä saat siihen jonkun kivan miehen kaveriksesi, jos hyvin käy. Naiset ovat usein luotettavampaa ja ymmärtävämpää seuraa kuin miehet, joten tukeudu ystäviisi tai yritä etsiä uusia. 

Vierailija
19/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillisalaatti kirjoitti:

Hei nyt ihan oikeasti. Tuo on järkyttävää. Alentavaa. Ei ollenkaan ok. Lähdet tänään etkä tule koskaan takaisin. Sidot vaikka itsesi uuden kotisi patteriin ja heitä puhelin parvekkeelta, ettet vaan ota yhteyttä. 

Sinua sitoo mieheen traumaside ja läheisriippuvuus. Ei rakkaus, ei hellyys ei keskinäinen kunnioitus tai huolenpito. Nyt alat hoitaa itseäsi. 

Youtubessa on kanava narsisti vs minä siltä varalta, että mies olisi narsisti. Eevi Minkkisellä on hyviä parisuhdevideoita (joista näet, että teidän "suhde" on katastrofi ja millainen suhteen pitäisi olla) ja paljon muitakin, niitä tulee sieltä tyrkylle, kun alat katsoa jotain. 

Tsemppiä ja halaus! Sun uusi ja parempi elämä alkaa nyt. Ensi vuonna sulla on jo parempi olla kuin edelliseen viiteen vuoteen!

Hei kiitos tästä! Voisin katsoa noita mitä mainitsit, kiitti vinkistä. Mun aiemmat suhteet ei olleet tällaisia, mutta läheisriippuvuus, sitä on ollut kyllä. Välillä mun puolelta välillä molemmin puolin. Olin 3 vuotta itsekseen ja löysin itseni. Ja sitten löysin tämän miehen joka kohteli kuin prinsessaa. Kunnes... kunnes ei enää kohdellut. Vähä vähältä se loppui ja silloin asuttiin jo yhdessä. Mikä mua on pitänyt hengissä ja myös tässä suhteessa on että hän on tavallaan mahdollistanut ton mun yritystoiminnan, mikä ei siis oikeasti ollut niin kannattavaa että sillä olis elänyt. Oon roikkunut tässä kahdesta syystä. 1 syy on että jos mies "herää" kun keksin meille riittävästi muuta tekemistä kuin baari. Että jotenkin napsahtaisi takaisin siihen mikä oli kun tavattiin. Se imarteli mun itsetuntoa ja olin koukussa. 2. syy on tämä mun oma ura ja yritys ym. Että jos sen saan rakennettua kannattavaksi, niin lähden sitten. No, se ei kuitenkaan tullut kannatavaksi vaan 3 vuoden jälkeen lopetin yrityksen. Mutta voimat oli niin vähissä että en päässyt pois noin vaan. Se vei aikaa koota se voima että pääsen.

Vierailija
20/44 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä hänet kokonaan . Avaa uusia ovia ja ota vastuu omasta elämästäsi. Hän on tuuri juoppo.Tilanne vain pahenee ajan myötä.Eli hän on virtahepo olohuonessa. Itse seurustelin nuorena 12 vuotta miehen kanssa, Jolle tärkeämpää oli kalja, ravit ymm.työnsä lisäksi. Tuhanet lupaukset mutoksista ymm.Ei edes yhteinen lapsi olut niin suuri asia että olisi mennyt aa-kerho,tai katkasu-plk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan