Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Handelsbanken käännytti minut pois

Vierailija
07.03.2015 |

Menin aikaa varaamatta sisälle ja kerroin vapaalle työntekijälle, että haluaisin mahdollisesti avata heille tilin. Virkailija sanoi, että he ovat kiinnostuneet asiakkaista, jotka keskittävät asiansa heille, ei niinkään yksittäisten tilien pitäjistä. Olen ollut niin pettynyt osuuspankkiin, että olisin kyllä saattanut hyvinkin lyhyen ajan mittaan siirtää asiakkuuden muualle - en ainakaan sitten tuonne, kun eivät rahojani halua! Saatoin olla kyllä köyhän näköinen kun siellä kävin, oikeasti mulla kyllä on varoja enemmän kuin muutama sata euroa.
Jotenkin kummastutti virkailijan käytös. Mitä te ajattelette?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina saanut Hadelsbankenissa todella hyvää palvelua (siellä vielä palvellaan verrattuna esim. vanhan pankkini Nordean touhuihin). En voi kuin suositella!

Vierailija
22/51 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan ollut riittävän tasokas sille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 01:04"]Kieltämättä kummallista. Muakin kyllä ihmetytti eilen pankissa, kun menin avaamaan vuokravakuustiliä, niin pankkivirkailija sanoi "onhan tämä aika turhaa avata asiakkuus yhden tilin takia" kun vuokranantaja halusi siis tilin nimenomaan sinne, eikä minun pankkini käynyt. Samaa mieltä olen toki, mutta ihmettelin kun ei yrittänyt käännyttää minua sinne muutenkin!
[/quote]

Eihän se vuokranantajan asia ole, missä pankissa vuokravakuustili on avattu. Kyseessä on sinun tilisi. Idiootti vuokranantaja.
[/quote]

Perusteli tätä sillä, että saa tarvittaessa rahat nopeammin omalle tililleen jos jotain käy... Pankkivirkailijat minun pankista ja hänen pankistaan kyllä ihmettelivät kummatkin erittäin paljon. Mutta ei siinä, kunhan saan vakuuden tilille niin se riittää. En tosin ole ihan varma, tietääkö vuokranantaja sen, ettei vakuusrahat ole hänen rahojaan ja niitä on laitonta käyttää.

Vierailija
24/51 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Svenska talande bättre folk.

Vierailija
25/51 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioin samasta asiasta Handelsbankenissa Turussa ja Tampereella vuosi sitten.
Tampereella sain huonoa palvelua ja Turussa hyvää. Varmaan virkailijasta kiinni?
Olen ärsyyntynyt pankeissa siihen, että siellä on koko ajan vaihtuva mistään mitään tietämätön henkilökunta. Nordeassa omen tuon huomannut. Kaikenlaisia opiskelujoita halvalla siellä väliaikaistöissä ja eivät osaa asioita ja kun oppivat, tulee tilalle uusi halpa taas.
Esim tämä, kun sanoin ostVani kuntaoblikaatioita, niin virkailija kysyi hämillään:: minkä kunnan.

Vierailija
26/51 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hb on paras pankki. 

- maksuja ei peritä joka asiasta, kuten danskessa

- kassapalvelut toimii koko päivän

- jonoja ei oo ikinä 

Vierailija
27/51 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samalla tavalla kuin ap:lle (Handelsbanken Itäkeskus). Isompi summa oli kyseessä. Kumma, kun ei raha kelpaa.

Vierailija
28/51 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykästynyt Säästöpankkiin. Eilenkin soitin eräästä pienestä asiasta ja sain asiakaspalvelijan ekalla tuuttauksella kiinni. Ilman mitään vastaajia ja jonottelumusiikkeja. Muutenkin tosi hyvä palvelu ollut aina :)

Vierailija
29/51 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelleni kävi sama juttu, kun kyseli Nordeasta asuntolainaa sijoitusasuntoon. Hänen olisi siis pitänyt siirtää kaikki varansa Nordeaan tai muuten lainaa ei olisi tippunut. Miehelläni on kuitenkin varallisuutta lähes 200 000 euroa ja ne sellaisessa muodossa, että toimivat helposti vakuutena, mutta ei silti kelvannut Nordealle ilman koko asiakkuuden siirtämistä. Joten älä ota tilannetta henkilökohtaisesti, Ap!

T. Eräs, joka myös sai ala-arvoista palvelua Nordeasta yritettyään avata tilin 19-vuotiaana yliopisto-opiskelijana ja joka siis ei saanut sieltä tiliä, kun ei ollut muita säännöllisiä tuloja kuin opintotuki

Vierailija
30/51 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 00:40"]

Menin aikaa varaamatta sisälle ja kerroin vapaalle työntekijälle, että haluaisin mahdollisesti avata heille tilin. Virkailija sanoi, että he ovat kiinnostuneet asiakkaista, jotka keskittävät asiansa heille, ei niinkään yksittäisten tilien pitäjistä. Olen ollut niin pettynyt osuuspankkiin, että olisin kyllä saattanut hyvinkin lyhyen ajan mittaan siirtää asiakkuuden muualle - en ainakaan sitten tuonne, kun eivät rahojani halua! Saatoin olla kyllä köyhän näköinen kun siellä kävin, oikeasti mulla kyllä on varoja enemmän kuin muutama sata euroa. Jotenkin kummastutti virkailijan käytös. Mitä te ajattelette?

[/quote]

Erikoiselta kuulostaa. Puhuitteko mitään laina-asioista? Yleensä palkkatilin siirtämistä edellytettään silloin kun lainaa otetaan, mutta ei muuloin.

Omasta kokemuksesta juurikin Nordea (kiitokset hyvän henkilökohtaisen neuvojan, niin ei tarvitse taistella kaikenmoisten tumpeloiden kanssa) ja Handelsbanken (kiitokset sille, että olemme saaneet käyntikortin, jolla olemme voineet ottaa yhteyttä sähköpostitse aina samaan henkilöön) ovat olleet juuri ne pankit, jotka palvelevat. Sekä minä, että mies olemme tyytyväisiä ja kummankaan palkat eivät mene handeliin. Sijoittamisessa HB tuntuu juuri yhdeltä fiksuimmista pankeista.

Ehkä oli huono tuuri tuon henkilön kanssa? Tai jopa toimiston kanssa? Hyvää palvelua olemme saaneet ainakin Tapiolasta ja Myyrmäestä. Tapiolassa tosin oli kerran paikalla vain kesähessuja, jotka eivät edes tienneet mikä on valuuttatalletus.

Vierailija
31/51 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:16"]

Olen aina saanut Hadelsbankenissa todella hyvää palvelua (siellä vielä palvellaan verrattuna esim. vanhan pankkini Nordean touhuihin). En voi kuin suositella!

[/quote]

Samoin. Nordeasta vaihdettiin Handelsbankeniin kun palvelu oli luokattoman huonoa. 

Vierailija
32/51 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:02"]

[/quote]

Samoin. Nordeasta vaihdettiin Handelsbankeniin kun palvelu oli luokattoman huonoa. 

[/quote] 

Se tuskipa oli samanlainen kokemus kun vaihtaa danskesta handelbankeniin. 

Siinä oli meinaan eroa. Yön ja päivän ero ei riitä sitä kuvailemaan 

Vierailija
33/51 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:02"]

[/quote]

[/quote] 

Se tuskipa oli samanlainen kokemus kun vaihtaa danskesta handelbankeniin. 

Siinä oli meinaan eroa. Yön ja päivän ero ei riitä sitä kuvailemaan 

[/quote]

Ymmärrän kyllä. Olen joutunut nyt hoitamaan Danskessa kuolinpesän asioita ja ei voi muuta kuin ihmetellä senkin pankin "palvelua" ja niitä sikamaisen isoja palvelumaksuja. Hyvä ettei jo pelkkä oven avaaminen maksa Danske Bankissa viittä euroa. Kunhan saan kuolinpesän tilille tilinkäyttöoikeudet niin hankin saman tien verkkopankkitunnukset. Välttyypä ainaisilta 5 euron palvelumaksuilta/tilitapahtuma...

Vierailija
34/51 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Handelsbankenista on jo poliisissa asioita vireillä rikosnimikkeellä syrjintä, joten eiköhän tämä ketjussa kuvattu kuulu samaan kastiin. Handelsbankenin toiminnasta kannattaa osoittaa reklamaatiot suoraan niiden johtoon pohjoismaihin, sekä valistaa myös osakkaita

Handelsbanken on kylmäverinen huijaripankki tässä faktoja ja välttäkää ihmeessä tuollaisia roistoja

"Niinalle lähes 70 000 euron aiheeton lasku - Handelsbanken myöntää järjestelmävirheen"

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201807162201077409_u0.shtml

"Yle: Pankki soitti perään, kun asiakas kirjoitti 65 euron tilisiirtoon ”isille” – "

Yle: Pankki soitti perään, kun asiakas kirjoitti 65 euron tilisiirtoon ”isille” – eihän ollut Isis

"Handelsbankenille varoitus rahanpesusta"

https://www.arvopaperi.fi/uutiset/kl-nordealle-ja-hb-lle-varoitus-rahanp...

Vierailija
35/51 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Minä varasin ajan, keskustelin tilanteestani, avasin tilin ja asia oli sillä selvä. Sen ymmärrän, että ei paljoa kiinnosta kun joku random-tyyppi tulee kertomaan, että avaisin lapsilisätilin tähän pankkiin. Tai jonkun muun tilin, jonne tulee säännöllisesti rahaa, joka ei ole palkkaa eikä pääomatuloja.

Vierailija
36/51 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 01:04"]Kieltämättä kummallista. Muakin kyllä ihmetytti eilen pankissa, kun menin avaamaan vuokravakuustiliä, niin pankkivirkailija sanoi "onhan tämä aika turhaa avata asiakkuus yhden tilin takia" kun vuokranantaja halusi siis tilin nimenomaan sinne, eikä minun pankkini käynyt. Samaa mieltä olen toki, mutta ihmettelin kun ei yrittänyt käännyttää minua sinne muutenkin!

Eihän se vuokranantajan asia ole, missä pankissa vuokravakuustili on avattu. Kyseessä on sinun tilisi. Idiootti vuokranantaja.

Perusteli tätä sillä, että saa tarvittaessa rahat nopeammin omalle tililleen jos jotain käy... Pankkivirkailijat minun pankista ja hänen pankistaan kyllä ihmettelivät kummatkin erittäin paljon. Mutta ei siinä, kunhan saan vakuuden tilille niin se riittää. En tosin ole ihan varma, tietääkö vuokranantaja sen, ettei vakuusrahat ole hänen rahojaan ja niitä on laitonta käyttää.

No se nyt on ihan sama missä pankissa tai sukassa niitä vakuusrahoja säilyttää, kunhan on maksaa takaisin kun vuokrasuhde päättyy.

En ole koskaan avannut itse mitään tilejä vuokranantajalle, vaikka yksityisellä olenkin asunut vuosia. Mielestäni se on vuokranantajan tehtävä.

Vierailija
37/51 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Handelsbankenin henkilökunta yrittää täällä puolustella roskapankkiaan mutta mikä on totuus?

Totuus on se että Handesbankenia kannattaa välttää kuin kulkutautia, tässä perusteita:

Rahanpesua, epäasiallista käytöstä, asiattomia laskuja sijoittajille, sopimuksen ulkopuolisia pankkimaksuja säästäjälle, säästäjien varojen varastamista, eikökän tässä spexejä seuraavassa riittävästi

"Niinalle lähes 70 000 euron aiheeton lasku - Handelsbanken myöntää järjestelmävirheen"

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201807162201077409_u0.shtml

KIERTÄKÄÄ KAUKAA TÄLLÄINEN HUIJARIPANKKI!

"Handelsbankenille varoitus rahanpesusta"

https://www.arvopaperi.fi/uutiset/kl-nordealle-ja-hblle-varoitus-rahanp…

Surkeinta asiakaspalvelua ja epäasiallista käytöstä saa Handelsbankenin Pasilan konttorista, tässä oikea apinoiden planeetta

https://www.handelsbanken.fi/fi/hae-konttori/helsinki-pasila

Jos kyseisten kusipäitten kanssa tulee hankaluuksia kannattaa ongelmat infota Handelsbankenin Skandinaavisille osakkeenomistajille, alkavat sen jälkeen saada epäasialliset virkailijat niskaperse lähtöjä kortistoon

Lisäksi kuluttajien kokemuksia:

"Handelsbanken käännytti minut pois"

https://www.vauva.fi/keskustelu/4410171/ketju/handelsbanken_kaannytti_m…

Tuohon edellä mainittuihin lisättynä poliisissa on asioita joissa Handelsbankenia epäillään rasismista, lakihan velvoittaa pankin avaamaan henkilökohtaisen tilin valitsemassaan pankissa jos pankki evää niin syyllistyy rikokseen. Vaikka hulluhan se on joka Handelsbankenin valitsisi pankikseen

'

Vierailija
38/51 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli mahdollinen asiakas. Ja mistä pankkivirkailija etukäteen tiesi, millaiset rahavarat ap olisi pankkiin lopulta laittanut?

Vierailija
39/51 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin yritin avata tiliä lapsenlapselle siellä ja oli vanhempien suostumus ja kaikki kunnossa. Kysyivät sitten, asuuko perhe vuokralla vai omistusasunnossa.

Kävelin ulos ovesta, vaikka perhe asuikin omasa isossa omakotitalossa, mutta se ei kuulu sille pankille tippaakaan.

Vierailija
40/51 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Handeslbankenin ongelma on juuri se että jotkut sen konttorit koostuvat kusipäistä. Handelsbanken on Suomessa pieni pankki eikä varaa asiakkaitten henkiseen "runnomiseen" ole olemassa

Tässä yksi runsaasti risuja kasannut Handelsbankenin konttori Pasilassa. Oikea apinoitten planeetta.

https://www.handelsbanken.fi/fi/hae-konttori/helsinki-pasila