Handelsbanken käännytti minut pois
Menin aikaa varaamatta sisälle ja kerroin vapaalle työntekijälle, että haluaisin mahdollisesti avata heille tilin. Virkailija sanoi, että he ovat kiinnostuneet asiakkaista, jotka keskittävät asiansa heille, ei niinkään yksittäisten tilien pitäjistä. Olen ollut niin pettynyt osuuspankkiin, että olisin kyllä saattanut hyvinkin lyhyen ajan mittaan siirtää asiakkuuden muualle - en ainakaan sitten tuonne, kun eivät rahojani halua! Saatoin olla kyllä köyhän näköinen kun siellä kävin, oikeasti mulla kyllä on varoja enemmän kuin muutama sata euroa.
Jotenkin kummastutti virkailijan käytös. Mitä te ajattelette?
Kommentit (51)
Sulla ois varmaan pitänyt olla joku suosittelija ja kunnon talous-cv esittää.
Hah-hah-hah-hah-handelsbanken! xD Never again!
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 00:44"]No mitä tuohon nyt sanoisi, semmoista se nykyään on. Pankit on liikelaitoksia.
[/quote]
Niin mutta mikä mussa oli vikana? :D Siis se etten ollut asenteella "päivää, toisin kaikki rahani teille nyt heti jos se sopii vain Teille?"
Luulin että minä saan olla asiakas -->valita pankkini.-ap
Laittaisin palautetta ylemmälle taholle. Ihan vaan kiusaksi! Ei toi ole asiakaspalvelua!
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 00:49"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 00:44"]No mitä tuohon nyt sanoisi, semmoista se nykyään on. Pankit on liikelaitoksia. [/quote] Niin mutta mikä mussa oli vikana? :D Siis se etten ollut asenteella "päivää, toisin kaikki rahani teille nyt heti jos se sopii vain Teille?" Luulin että minä saan olla asiakas -->valita pankkini.-ap
[/quote]
Handelsbankenissa se konsepti taitaa olla juuri tuollainen. Asiakkuuden pitää olla kannattava myös pankille. On kuitenkin Suomessa pieni pankki, ei niillä ole varaa pitää jotain yksittäistilejä vaan tavoittelevat kokonaisvaltaista asiakkuutta.
Totta kai ymmärrän, että ajanvaraus voidaan tarvita ja että parempi asiakas on joku muu kuin yhden tilin avaamisesta puhuja, mutta otaksuin lähinnä sellaista vastaanottoa, että virkailija vaikka vastentahtoisen ystävällisesti varaa ajan jollekin, ja varatulla ajalla työntekijä yrittää antaa hyvän kuvan pankista ja koettaa viekoittella minut pankin asiakkaaksi kokonaisuudessaan ja loppuiäkseni. Pakit sain suoraan! ;0
Harkitsin tätä pankkia juuri siksi, että tuttuni (samassa kaupungissa) kehui kovasti kyseisen pankin erinomaista asiakaspalvelua. Tutulla on perhe ja yritys, mutta köyhä hän kyllä on sanojensa mukaan.
Mulle jäi tunne, että "asiakaspalvelija" kuvitteli näkevänsä minusta, ettei mulla ole rahaa. Se hieman ihmetyttää, sillä tiedän itse ihmisiä, jotka näyttävät köyhiltä, vaikka eivät ole. Itse en koskaan kuvittelisi tietäväni toisen varallisuutta ulkonäöstä. Ap (8 myös ap)
Kieltämättä kummallista. Muakin kyllä ihmetytti eilen pankissa, kun menin avaamaan vuokravakuustiliä, niin pankkivirkailija sanoi "onhan tämä aika turhaa avata asiakkuus yhden tilin takia" kun vuokranantaja halusi siis tilin nimenomaan sinne, eikä minun pankkini käynyt. Samaa mieltä olen toki, mutta ihmettelin kun ei yrittänyt käännyttää minua sinne muutenkin!
Juu pankeilla on muutenkin rahaa ihan liikaa kun euroopan keskuspankki tunkee sitä ilmaiseksi ulos. Tavalliset printtauskilpailut menossa maailmalla. Kukaan ei vaan ole keksinyt, mitä tuottavaa niillä rahoilla voisi tässä medän kaksikielisessä onnelassa tehdä. Aikaa hiljaa oltu lähiaikoina näistä meidän suuristä käpyjenpoltteluprojekteista, jotka aikinaan olivat päivittäin lehdissä. Että ideat on aika vähissä. Ei kannata kulutttaa sähköä kenenkään pennien siirtelyyn.
Valitettavasti pankkeja ei kiinnosta kaltaisesi asiakkaat. Tämän hetken trendi on varainhoidossa. Monilla pankeilla se tarkoittaa min. 100te alkupääomaa. Se että avaat jonkun nollakorkoisen tilin ja siirrät sinne hikiset 15te ei hyödytä yhtään ketään. Eli perinteikästä pankkipalvelua on enää turha odottaa jos lampsit konttoriin. Se on nimittäin virkailijoille ajanhukkaa. Mutta älä syytä siitä pankkivirkailijaa. Vika on koko rahajärjestelmässä.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 01:04"]Kieltämättä kummallista. Muakin kyllä ihmetytti eilen pankissa, kun menin avaamaan vuokravakuustiliä, niin pankkivirkailija sanoi "onhan tämä aika turhaa avata asiakkuus yhden tilin takia" kun vuokranantaja halusi siis tilin nimenomaan sinne, eikä minun pankkini käynyt. Samaa mieltä olen toki, mutta ihmettelin kun ei yrittänyt käännyttää minua sinne muutenkin!
[/quote]
Eihän se vuokranantajan asia ole, missä pankissa vuokravakuustili on avattu. Kyseessä on sinun tilisi. Idiootti vuokranantaja.
Laittaisin ehdottomasti asiakaspalautetta ja kertoisin olleeni siirtämässä asiakkuutta heille, mutta tulleeni toisiin ajatuksiin. Törkeää.
Et tainnut olla Andersson, Svensson, Karlsson tai muu svenskatalande.
Meille kävi samoin Nordeassa, kun haettiin asuntolainaa. Virkailija ei edes katsonut meidän tiliotteita jne. sanoi vaan, että tuskin saatte lainaa. Osuuspankista ja Danskebankista olisi molemista saanut sen verran lainaa, mitä tarvittiin. Taitaa olla ihan virkailijasta kiinni, millaista palvelua saa.
Mulle kyllä avattiin tili Handelssiin vaikka ilmoitin heti, että mulla on muissa pankeissa tilit, asuntolaina ja perheen muut raha-asiat. Kertoivat, että pyrkivät saamaan kaikki raha-asiat sinne, mutta koska tarvitsin ainoastaan säilytystilin suurelle rahasummalle, eivät kyllä ajaneet poiskaan.
Erehdyin kysymään lainaa handelsbankenista, mutta heitä kiinnostanut antaa minkäänlaista tarjousta edes. Otin lainan sitten Osuuspankista, jossa virkailija suostui keskustelemaan asiasta.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 00:50"]
Laittaisin palautetta ylemmälle taholle. Ihan vaan kiusaksi! Ei toi ole asiakaspalvelua!
[/quote]
Ei ap ollut asiakas.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 00:50"]
[/quote]
Ei ap ollut asiakas.
[/quote]
Asiakkuussuhde syntyi, kun ap astui pankin ovesta sisään. Et taida olla aspatöissä.
No mitä tuohon nyt sanoisi, semmoista se nykyään on. Pankit on liikelaitoksia.