Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se tunne kun tietää ettei muita kiinnosta sinä.

Vierailija
06.03.2015 |

Olin yksissä illanistujaisissa, joihin minut toki oli kutsuttu, mutta luulen että osittain velvollisuudesta. Kun juttelin ihmisten kanssa ja he kyselivät kuulumisiani, niin kukaan ei jaksanut kuunnella vastaustani, joten sekin tuntui siltä että ihan kohteliaisuuttaan kysyvät, mutta eivät jaksaneet/osanneet sitten esittää kuitenkaan kiinnostunutta kuulemaan vastausta tai mitään muutakaan mitä minun suustani pääsi ulos. Enkä todellakaan alkanut vuodattaa mitään elämänkertaa, vaan ihan normaalisti vastasin niitä näitä.. 

Älkää kutsuko ihmisiä velvollisuudesta intiimeihin juhliin. Itse ainakin olen pyrkinyt aina menemään kun kutsutaan, mutta pitää ilmeisesti alkaa lukea rivien välistä joitakin kutsuja "velvollisuuskutsuiksi"...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö keneltäkään heidän kuulumisiaan?

Kiinnostava ihminen on kiinnostunut muista, aito, aktiivinen, tiedonhaluinen ja ennen kaikkea oma itsensä. Kannattaa lukea kirja Kiinnostavan ihmisen käsikirja, jossa on paljon vinkkejä kuinka tulla kiinnostavaksi!

Vierailija
2/11 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:43"]

Kysyitkö keneltäkään heidän kuulumisiaan?

Kiinnostava ihminen on kiinnostunut muista, aito, aktiivinen, tiedonhaluinen ja ennen kaikkea oma itsensä. Kannattaa lukea kirja Kiinnostavan ihmisen käsikirja, jossa on paljon vinkkejä kuinka tulla kiinnostavaksi!

[/quote]

Kyllä kyselin tietysti, mutta minusta tuntui siltä että kun vastasivatkin minulle, niin katselivat muualle, eivätkä oikein jaksaneet keskittyä keskustelmaan minun kanssani. Se oli oikeasti aika ikävä kokemus. Itse olen mielestäni aidosti kiinnostunut ihmisistä, kenen kanssa juttelen.

Ja minulla on ystäviä, joiden mielestä tiedän olevani mielenkiintoinen ja he ovat myös aidosti kiinnostuneita kuulumisistani. Ei siinä, kiitos kirjavinkistä, tuntuu vaan hassulta että ollakseen kiinnostava ihminen pitää suorittaa jonkun oppaan ohjeita...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:39"]

Olin yksissä illanistujaisissa, joihin minut toki oli kutsuttu, mutta luulen että osittain velvollisuudesta. Kun juttelin ihmisten kanssa ja he kyselivät kuulumisiani, niin kukaan ei jaksanut kuunnella vastaustani, joten sekin tuntui siltä että ihan kohteliaisuuttaan kysyvät, mutta eivät jaksaneet/osanneet sitten esittää kuitenkaan kiinnostunutta kuulemaan vastausta tai mitään muutakaan mitä minun suustani pääsi ulos. Enkä todellakaan alkanut vuodattaa mitään elämänkertaa, vaan ihan normaalisti vastasin niitä näitä.. 

Älkää kutsuko ihmisiä velvollisuudesta intiimeihin juhliin. Itse ainakin olen pyrkinyt aina menemään kun kutsutaan, mutta pitää ilmeisesti alkaa lukea rivien välistä joitakin kutsuja "velvollisuuskutsuiksi"...

[/quote]

Totta. En mä edes mene liitäjien kemuihin, en jaksa sitä tyhjäpäistä pintahölinää, kun tarjolla on niin paljon muuta kivaa!

Vierailija
4/11 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon pitää vastata ihan puutaheinää, jos huomaat ettei kuuntele niin puhu piruuttas jotain ihan täyttä paskaa.

Vierailija
5/11 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:39"]

[/quote]

Totta. En mä edes mene liitäjien kemuihin, en jaksa sitä tyhjäpäistä pintahölinää, kun tarjolla on niin paljon muuta kivaa!

[/quote]

Mutta kun en ole pitänyt näitä ihmisiä pintaliitäjinä, vaan heistä ainakin moni tuo itseään esille empaattisena, henkevänä ja syvällisenä ihmisenä. Mutta ehkä tämä empaattisuuskin on jossain määrin valikoivaa... Tai sitten ovat puhuneet jotain minusta selän takana, kuulostaa ehkä vähän vainoharhaiselta, mutta se kävi kyllä mielessä.

ap

Vierailija
6/11 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:56"]

Sillon pitää vastata ihan puutaheinää, jos huomaat ettei kuuntele niin puhu piruuttas jotain ihan täyttä paskaa.

[/quote]

Totta! :D

Vierailija
7/11 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella miltä tuollainen kohtelu tuntuu :( Tuli mieleen, että ehkä olit vain väärissä bileissä. Kun toimit itse niin kuin kuvasit, on vaikea kuvitella että asia johtuisi sinusta. Jos vaan jaksaa ja pystyy, niin kannattaa etsiä enemmän omanhenkisiä ihmisiä - niitä, jotka eivät vain mainosta olevansa empaattisia, vaan ovat sitä. (Usein ne, jotka sitä todella ovat, eivät tee numeroa asiasta.) Uskon, että löydät kyllä ihmisiä, jotka ovat sinusta oikeasti kiinnostuneita. Tsemppiä!

Vierailija
8/11 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/11 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 00:11"]

Voin kuvitella miltä tuollainen kohtelu tuntuu :( Tuli mieleen, että ehkä olit vain väärissä bileissä. Kun toimit itse niin kuin kuvasit, on vaikea kuvitella että asia johtuisi sinusta. Jos vaan jaksaa ja pystyy, niin kannattaa etsiä enemmän omanhenkisiä ihmisiä - niitä, jotka eivät vain mainosta olevansa empaattisia, vaan ovat sitä. (Usein ne, jotka sitä todella ovat, eivät tee numeroa asiasta.) Uskon, että löydät kyllä ihmisiä, jotka ovat sinusta oikeasti kiinnostuneita. Tsemppiä!

[/quote]

Kiitos.. Nämä ihmiset kyllä ovatkin olleet omissa silmissäni empaattisia, eivätkä sen kummemmin mainosta sitä, vaan ovat saattaneet mainita auttavansa avun tarpeessa olevia, tai muita "hyvä tekoja" mitä ovat tehneet vaikkapa facebookissa tms. Toisaalta ovat kaikki luovilla aloilla, ja itse taas en ole, joten eivät ehkä sen takia koe yhteyttä kanssani. Itse koen ainakin tämän illan jälkeen huonommuutta..

ap

Vierailija
10/11 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa summarum: sulla tais olla vaan huono päivä ja hieman ylitulkitsit tilanteen, right?!

Vierailija
11/11 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 00:37"]

Summa summarum: sulla tais olla vaan huono päivä ja hieman ylitulkitsit tilanteen, right?!

[/quote]

Onhan se mahdollista, mutta niin on moni muukin asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän