Nainen autokaupassa, huoh...
Kyllä, minä n a i n e n voin ostaa auton. Haluan myös koeajaa sen. Ja kyllä, olen jo valmiiksi miettinyt minkä auton / mitä autoja haluan koeajaa.
En välttämättä ymmärrä kaikkia teknisiä asioita joten turha päteä niillä minulle. Mutta se ei tee minusta kuitenkaan tyhmää tai puhetta ymmärtämätöntä.
Jos et osaa puhua naisille, opettele. Tai mene töihin jossa rajoitteisuudestasi ei ole haittaa.
Kaikki te autokauppojen teinipukupellet, olette todella noloja ja häpeäksi palveluammattitaidolle.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:03"]
Turhaa kitinää. Suurinta osaa naisista ei kuitenkaan kiinnosta autossa muu kuin väri ja merkki, joten tietenkin myyjät suhtautuvat stereotyypin mukaan lähtökohtaisesti. Pari poikkeusta tuhannesta ei muuta mitään.
[/quote]
Mistähän ihmeestä ne stereotypiat oikein tulevat, eivät ainakaan tällaisten tyyppien ennakkoasenteista kai?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 22:49"] Hain eilen uuden autoni autokaupasta. Myyjä "älä sit säikähdä jos moottori aluksi sammuu, menee aikaa tottua kytkimeen ym". Miksi ihmeessä minä säikähtäidin, jos tyrisin autokaupan pihassa uuden oman autoni sammuksiin? Ja vielä tärkeämpi kysymys, miksi ihmeessä minä tyrisin sen kanssa? On joo uusi merkki ja malli mulle mutta kyllä mä silti ajaa osaan, ja ajoinkin auton kaupan pihasta helkuttiin. Kiinnostaisi tietää, onko yksikään mies saanut vastaavia ohjeita... [/quote] Mä tunnen useamman miehen joka on säikähtänyt kun uusi auto on pysähtynyt ensimmäistä kertaa liikennevaloissa tai autohallin liuskalla. Jos olet aina ennen ajanut perinteisellä kytkimellä se on oikeasti yllätys. Moni on myös etsinyt sitä nappulaa jolla tämän toiminnon saa pois päältä. Mutta kyllä ne miehetkin on tottuneet siihen uuteen kytkimeen kun autokaupan myyjä on jo koeajossa sanonut tiukasti että 'liimaat' sen vasemman jalan lattiaan ajon aikana. -nainen [/quote] Ei se mikään erilainen kytkin oo. Jos tarkotat että moottori sammuttaa itse itsensä risteyksessä. Ja oiskohan varoitellu kytkimestä liikkeessä, jos asiakas ei ollut koeajanut. Kun uusissa autoissa kytkin ei oo vielä kulunu, joten ottaa eri kohdassa kuin kulunut kytkin. [/quote] Jatkan. En edes huomannut että toisessa kappaleessa puhut vissiin jo automaatista. Liimata jalka lattiaan, ettei vahingossa paina jarrua kytkimenä. Tällöinhän kytkin poljinta ei ole ollenkaan.
[/quote]
Ihme horinaa ton "liimanaisen" tarinointi. Liimaaminen kertoo, ettei kyseessä ole kytkimellä varustettu auto, vaan automaatti, josta se tietenkin puuttuu.
Juuri noiden idioottimyyjien takia olen jo vuosikausia ostanut autoni aina samalta myyjältä. Ostan aina autoni uutena ja käteisellä, mutta en jaksa lipeviä mielistelijöitä, "ja mitäs pikkurouvalle saisi olla" ym. Sama hyvä luottomyyjä on oppinut tuntemaan mitä vaadin autolta ja osaa aina ehdottaa minulle sopivaa mallia. Vinkkaa myös tekstiviestillä jos on viikonloppunäyttelyssä mahdollisesti minua kiinnostava uutuus. Olen todella tyytyväinen "suhteeseemme" ja jos tuo myyjä joskus vaikka vaihtaa liikettä, muutan hänen perässään.
Minua on huvittanut kuinka autokaupassa puhutaan vain miehelle, vaikka autoa ollaan ostamassa minulle. Vastaavasti kodinkonekaupoilla puhutaan vain minulle vaikka mies on paljon kiinnostuneempi sen imurin ominaisuuksista.
Vein moottorisahaani korjattavaksi, mies tuli mukaan katsomaan sadettimia. Millä logiikalla asiakaspalvelija vastaa miehelle, kun saha on naisen kourassa, nainen kertoo ongelman ja tiedustelee kauanko korjaaminen kestää?
En vaan tajuu.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 22:49"]
Hain eilen uuden autoni autokaupasta. Myyjä "älä sit säikähdä jos moottori aluksi sammuu, menee aikaa tottua kytkimeen ym". Miksi ihmeessä minä säikähtäidin, jos tyrisin autokaupan pihassa uuden oman autoni sammuksiin? Ja vielä tärkeämpi kysymys, miksi ihmeessä minä tyrisin sen kanssa? On joo uusi merkki ja malli mulle mutta kyllä mä silti ajaa osaan, ja ajoinkin auton kaupan pihasta helkuttiin. Kiinnostaisi tietää, onko yksikään mies saanut vastaavia ohjeita...
Mä tunnen useamman miehen joka on säikähtänyt kun uusi auto on pysähtynyt ensimmäistä kertaa liikennevaloissa tai autohallin liuskalla. Jos olet aina ennen ajanut perinteisellä kytkimellä se on oikeasti yllätys. Moni on myös etsinyt sitä nappulaa jolla tämän toiminnon saa pois päältä.
Mutta kyllä ne miehetkin on tottuneet siihen uuteen kytkimeen kun autokaupan myyjä on jo koeajossa sanonut tiukasti että 'liimaat' sen vasemman jalan lattiaan ajon aikana.
-nainen
Ei se mikään erilainen kytkin oo. Jos tarkotat että moottori sammuttaa itse itsensä risteyksessä. Ja oiskohan varoitellu kytkimestä liikkeessä, jos asiakas ei ollut koeajanut. Kun uusissa autoissa kytkin ei oo vielä kulunu, joten ottaa eri kohdassa kuin kulunut kytkin.
Jatkan. En edes huomannut että toisessa kappaleessa puhut vissiin jo automaatista. Liimata jalka lattiaan, ettei vahingossa paina jarrua kytkimenä. Tällöinhän kytkin poljinta ei ole ollenkaan.
Voi Jeesus.On KOLME eri asiaa puhua perinteisestä kytkinpolkimesta,sammutusautomatiikasta JA VIELÄ automaattivaihteistosta...
Autokauppa-ala nyt on muutenkin täynnä legendaarisia hölmöjä ja munauksia. Tavallisin munaus on ollut dissata paskaisissa vaatteissa puliukon näköistä asiakasta. Legenda kertoo, että erästä maansiirtoalan miestä ei palveltu eräässä espoolaisautokaupassa. Tämä otti nokkiinsa ja marssi vastapäiseen autoliikkeeseen ja osti 4 uutta "h****tin" kallista autoa, käteisellä. Piruuttaan sitten vielä ajellutti kaikki uudet autot em. huonosti palvelevan autoliikkeen pihan kautta. Jollakin jäi bonukset saamatta :D
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 10:30"]
Paras palvelu!
http://www.ostetaanautoja.fi/autoliike/
[/quote]
Käy jo säälittäväksi tää sun mainostaminen. Tuollaiseen liikkeeseen ei mene ne jotka haluaa ostaa auton vaan ne jotka haluaa kikkailla 3 viikkoa autoliikkeen kanssa...