Sohvaperunat nyt tv2
Katso lähetysajat : Sohvaperunat - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7757)
Se muistaakseni viime kaudellakin torkahteli ja säpsähteli hereille :D Huippu!
En huomannut Ranuan naisissa mitään outoa. Jotenkin nyt tuntuu olevan ylitulkintaa ihmisillä kehissä. Minusta tytär katseli hyväntahtoisesti äitiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jo sanottu täällä, mutta minua ihmetyttää se parsikunta kun istuu keittiön pöydän vieressä tuoleilla ja katsoo telkkaria?
Aika epämukavaa, mun mielestä, yleisimmin katsotaan just olkkarissa sohvalla tms. mukavassa paikassa, eri asia sivusilmällä vilkuilla keittiössä kun silittää tms.
Mutta nyt kun nimenomaan seurataan jotain ohjelmaa. ja vielä kommentoidaan muille ihmisille.
Pisti silmään jo viime kaudella. Sama pari vai uusi? mutta katselutyyli on sama.
Minusta on ihan hauskaa vaihtelua, ettei kaikki sohvapotut jatsele töllöä perinteikkäästi sohvalta tai sängystä. Eikös tuota Soilen ja Jorman keittiössä hengailua ole perusteltu sillä, että ovat siellä leivinuunin lämmössä. Ja onhan ruokapöydän ääressä kätevämpi syödä kisakatsomoeväitä :)
Tykkäävät syödä kun katselevat telkkua ja ovat siistejä, joten istuvat syödessään pöydän ääressä. Hauska ja tomera pari!
Vierailija kirjoitti:
En huomannut Ranuan naisissa mitään outoa. Jotenkin nyt tuntuu olevan ylitulkintaa ihmisillä kehissä. Minusta tytär katseli hyväntahtoisesti äitiään.
Ai se on sen äiti? Luulin että mummo. Vastenmielisen kaksimielistä juttua suoltaa vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se englantilainen ohjelma Sohvanvaltaajat olemassa. Muistatteko? Se oli tosi hyvä kun porukka istui sohvalla ja katsoi televisiota ja kommentoi toisilleen. Siinä oli kyllä vähän muutakin toimintaa kuin pelkkää telkunkatsomista.
Gogglebox? Eikö tämä perustu juuri siihen englantilaiseen formaattiin?
Vierailija kirjoitti:
kovasti täällä dissataan muumilakanaparin miespuolista, mun mielestä se muistuttaa sen marsupariskunnan miestä. kirjakieli ja kaikki. jotain nörttejä.
Marsumies osasi puhua asiallisesti, normaalilla äänensävyllä, huutamatta ja ragettamatta aggressiivisesti. Muumilakanamies ei taas kykene sellaiseen. Kaksi täysin erilaista ihmistä siis.
Vierailija kirjoitti:
Siinä Akin ja Ritan kohdassa äiti sanoi jotain sellaista kuin "nuo ne jaksaa imeä toisiaan", mihin tytär ei ensin vastannut mitään, mutta hetken päästä totesi kyllästyneen kuuloisena: "pitäähän sitä vähän imeä." Voi olla ylitulkintaa, mutta kyllä tuohon toiseen ketjuun tulleet tyttären viestit antaa ymmärtää, ettei nyt ihan kauhean kevyesti näitä mielipiteitä ota. Jos ottaisi, olisi tuskin osallistunut keskusteluun alun perinkään.
Miksi mennä televisioon, jos ei kestä kritiikkiä? Ranuan mimmi otti ihan turhasta nokkiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kovasti täällä dissataan muumilakanaparin miespuolista, mun mielestä se muistuttaa sen marsupariskunnan miestä. kirjakieli ja kaikki. jotain nörttejä.
Marsumies osasi puhua asiallisesti, normaalilla äänensävyllä, huutamatta ja ragettamatta aggressiivisesti. Muumilakanamies ei taas kykene sellaiseen. Kaksi täysin erilaista ihmistä siis.
Marsupariskunta oli niin symppis! Sen perusteella mitä ohjelmasta näki niin olivat just oikeat toisilleen. Tuli jotenkin hyvälle tuulelle heitä katsoessa, vaikka samaan aikaan mietin etten itse kestäisi sitä miestä :D Siis mieskin oli symppis mutta se puhetyyli, "sanoi hän" -lauserakenteineen oli semmoinen että alkaisi minua ärsyttää ennen pitkää. Äh vaikea selittää mutta olivat siis ihana pariskunta mutta itse ärsyyntyisin varsinkin sen miehen seurassa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se englantilainen ohjelma Sohvanvaltaajat olemassa. Muistatteko? Se oli tosi hyvä kun porukka istui sohvalla ja katsoi televisiota ja kommentoi toisilleen. Siinä oli kyllä vähän muutakin toimintaa kuin pelkkää telkunkatsomista.
Jep, Goggleboxiin perustuu tää Suomen Sohvaperunat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gogglebox ja sohvanvaltaajat on eri ohjelmat. Sohvanvaltaajat oli käsikirjoitettu sarja, mikä kertoi yhdestä perheestä ja he vain viettivät paljon aikaa sohvalla telkkua katsellen, kun taas goggleboxin konsepti on sama kuin sohvaperunoiden. Goggleboxin jaksoja on youtubessakin nähtävissä, kannattaa katsoa jos tykkää sohvaperunoistakin.
Linkatkaa ketju jossa Ranuan nainen puolustelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä Akin ja Ritan kohdassa äiti sanoi jotain sellaista kuin "nuo ne jaksaa imeä toisiaan", mihin tytär ei ensin vastannut mitään, mutta hetken päästä totesi kyllästyneen kuuloisena: "pitäähän sitä vähän imeä." Voi olla ylitulkintaa, mutta kyllä tuohon toiseen ketjuun tulleet tyttären viestit antaa ymmärtää, ettei nyt ihan kauhean kevyesti näitä mielipiteitä ota. Jos ottaisi, olisi tuskin osallistunut keskusteluun alun perinkään.
Mun mielestä tytär on aina kommentoinut äitinsä juttuja tuohon tyyliin. Ja onhan äidillä välillä vähän härskejä juttuja, mutta tykkään silti näiden ranualaisten yllättävyydestä ja vähäeleisestä tyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Linkatkaa ketju jossa Ranuan nainen puolustelee
http://www.vauva.fi/keskustelu/2786092/sohvaperunat-2017-official
Juntit loistaa :D "katsotaan tv-ohjelmaa jossa kuvataan ihmisiä jotka katsoo telkkaria!" "Jooooo!".
Onkohan joillakin vähän liikaa aikaa? Ja kyllä, vauvapalstalla kirjoittaminenkin on kehittävämpää tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Juntit loistaa :D "katsotaan tv-ohjelmaa jossa kuvataan ihmisiä jotka katsoo telkkaria!" "Jooooo!".
Onkohan joillakin vähän liikaa aikaa? Ja kyllä, vauvapalstalla kirjoittaminenkin on kehittävämpää tekemistä.
Jos on niin miksei sillä ole sinuun mitään vaikutusta? Vauvapalstalle kirjoittelulla meinaan.
Miksi Sohvaperunat ei ole year around? Voisi vaikka 10 viikon välein vaihtaa osallistujat, niin eivät väsy.
649: Kannatan! Tai ehkä kesällä voisi olla taukoa, koska tulee lähinnä vain uusintoja, mutta tahtoisin ehdottomasti nähdä sohviksia syksylläkin. Syksyllä on ihan omat ohjelmansa, jotka ei koskaan pääse sohviksiin.
kiitos sille, joka vinkkas vanhoista kausista yle areenassa. oon ihan koukuttunut ykköskauden hyvään porukkaan ja rentoon ilmapiiriin. marsupariskunta on yks mun suosikeista. myös tatuintiparista tykkään. rovaniemen jorma oli ykköskaudella puheliaampi kuin nyt. jännä muuten, ettei vanhojen jaksojen "taika" katoa, vaikka niissä katsotut ohjelmat ei olekaan ajankohtaisia ☺
Ranuan naiset vaikuttivat tosiaan aiempaa vaisummilta, tytär taisi jopa kevyesti "halveksua" jotain äitinsä kaksimielistä kommenttia... Melko varmasti AV:lla käynti vaikuttanut, vaikkei heistä ainakaan omasta mielestäni mitään kovin pahaa ole kirjoitettu. Toivottavasti palaavat entisiksiin, pidän heistä paljon – kuten myös Rovaniemen ja Oulun pariskunnista. Sillä on varmaan vaikutuksensa, että olen itse Etelä-Suomesta. Kiva katsoa menoa (lähes) maan toiselta puolelta :)