Lähihoitajat, keskustellaanko niistä asioista, jotka tekee työstä sietämätöntä
Mulla se on nämä mitään ymmärtämättömät vanhukset, joita pitää väkisin yrittää pitää elossa mahdollisimman pitkään. Ja jatkuvasti valittavat vanhukset, jotka ei tajua, että jokainen auttaa mieluiten niitä mukavia kuin näitä ikuisia kitisijöitä, kun mikään ei ole ikinä hyvin.
Omaiset, jotka kuvittelevat, että ne heidän vanhukset on kaikki mitä me elämältä halutaan. Jotka vaativat älyttömiä asioita, eikä voi tyytyy siihen, että on maha täynnä, kuivaa ja kivutonta. Koko maapallon pitäis viihdyttää niitä.
Oikeesti kun miettii, niin ei oo vanhuspuolella kyllä mukavia töitä.
Kommentit (83)
Esimiesasemassa olevat sairaanhoitajat. Ei minkäänlaista käsitystä henkilöstöjohtamisesta, ainoastaan helvetin kova halu olla muita ylempänä. Aina muistavat kyllä tittelinsä mainita ettei kukaan vaan unohtaisi, että he ovat sentään sairaanhoitajia. Ihan niin kuin se olisi joku professorin tai sotamarsalkan veroinen arvonimi. Sosionomeilla sentään on osaamista esimiestehtävissä ja he eivät tuo koko ajan itseään ja omaa ylemmyyttään esille.
Vastuuta pakoileva johto on pahin. Jos omainen haluaa puhua epäkohdista esimiehen kanssa, esimiehellä ei koskaan ole aikaa. Pomot voivat lähteä kaikessa rauhassa lomien ja pyhien viettoon ja jättää omat hommat normiduunarien harteille. Huikkaavat oikein ovelta, ettei heille saa soittaa vapaalla. Sama ei tietenkään koske heitä itseään. Lähdin alalta, koska olin ainoa, joka tuota touhua uskalsi työpaikalla kyseenalaistaa. Eihän se riittänyt asioiden muuttamiseksi kun muut työntekijät olivat lampaita.
Olen nyt toisella alalla ja todella hämmästyin, miten täällä tuo asia toimii. Esimiehet vastaavat puhelimeen joka päivä. Meidän muiden ei tarvitse murehtia muiden sairauslomista.
Puhut nyt sairaalassa vajaatoiminnan takia hoidettavana olevasta ihmisestä jonka on tarkoituskin kuntoutua. Nuo muut puhuivat palvelutalojen asukkaista.